fbpx

“זכותנו כאזרחים משלמי מיסים לקבל חיסון מאושר ומוכח”

"מגיעים לכאן התיירים המערביים ומספרים לנו שהם בחרו בפרפ. וההומו הישראלי מבין, שרשויות מדינות המערב המתקדם שומרות על האזרחים שלהן הרבה יותר מהרשויות כאן". חגי אייד פונה אל הרופאים ואל משרד הבריאות ודורש: תנו לנו תרופה וחיסון
prep_now
Stop HIV, PrEP Now | JasnCC BY-NC 2.0

“אני עומד כאן כנציג העמותה החדשה ״ארגון החיים עם HIV״ הפועלת למען ומייצגת את אלפי האנשים בישראל החיים עם הנגיף. חלק מהפעילים וממקבלי השירותים מאיתנו, הם כאלה שנדבקו בשנים האחרונות, חלקם הם בוודאות כאלה שלא היו נמנים בין חברי הארגון שלנו אם הטיפול המונע היה נגיש להם לפני שנה או שנתיים. יש גם מספר מקרים בהם ידוע לנו על נסיונות, שלא צלחו, לקבל את הטיפול המונע טרם ההדבקה. לאותם אנשים פרפ כבר פחות רלוונטי.

חשוב להבהיר ש״ארגון החיים עם HIV” הוקם במטרה לדאוג לזכויות, רווחת וצרכי הקהילה החיובית ואינו לוקח על עצמו את משימת המניעה, אם כי כמובן יהיה תמיד נכון לתמוך בה. ובכל זאת, אנחנו כאן כי פרפ, מעבר לתפקידו בצמצום מספר הנדבקים, משרת בדרכים שונות את החיוביות והחיוביים לHIV. הרחבת ארסנל הדרכים למנוע הדבקה: פרפ לצד סטטוס אנדיטקטבל ואמצעי המניעה המסורתיים, מציעה לאוכלוסיות בסיכון, לזוגות מעורבי סטטוס, ולא רק להם, עוד דרכים להסיר את החשש מהדבקה ובכך גם להסיר את החשש מחיוביים. פרפ לא רק מונע הדבקות, הוא גם מונע פחד, מצמצם אפליה ונידוי חסרי רציונל רפואי, מסייע במלחמתנו בסטיגמה.

כנראה יותר מכל רופא או בעל תפקיד, אנחנו יודעים, על סמך חוויה אישית, על בשרנו, את המשמעות, ההשלכות והאתגרים שחיים עם הנגיף מציבים בפני אדם. רובנו ב״ארגון החיים עם HIV” למדנו או שאנחנו עדיין לומדים, לחיות בשלום עם הנגיף. בכל זאת, קשה למצוא מי מאיתנו שלא היה מוותר על האתגר ומונע, לו יכל, את ההדבקה.

לכן, למרות השאיפה הארגונית שלנו לגדול, להכיל ולשרת כמה שיותר נשים וגברים חיוביים, חובתנו לסייע במאמצים למנוע את ההדבקה הבאה, לחסוך לאנשים ולחברה את המשאבים, הכוחות וההתמודדות המורכבת שמצריכים החיים עם HIV.
אנו תקווה שהכנס הזה הוא סימן לשינוי מגמה. לא עוד התחמקות, דחיות, וגרירת רגלים וכי אם הכרה במציאות, התגייסות, מתן מענה שזו חובתנו המקצועית והמוסרית, ובעיקר: לקיחת אחריות.

הם מגיעים לכאן, התיירים המערביים ומספרים לנו שהם בחרו בפרפ ושהם מבצעים בדיקות נגד מחלות מין אחת לשלושה חודשים. כך שגם אם נדבקו בזיהום אקראי – הם תופסים את התקלה בזמן. וחלקם חוזרים לגומי. וההומו הישראלי מבין, שרשויות מדינות המערב המתקדם שומרות על האזרחים שלהם הרבה יותר מהרשויות כאן

אחד כזה שאנחנו דורשים ממנו לקיחת אחריות הוא ד”ר דניאל שם טוב, מנהל המחלקה לשחפת ואיידס במשרד הבריאות, האיש אשר על פי המלצתו פרפ עשוי להיות זמין ונגיש לכל חברי קופות החולים בישראל, האיש שיכול להורות על חלוקת חיסון נגד HIV.
ד”ר שם טוב, אתה מאפשר את הפיכתם של גברים ונשים לנשאי הנגיף. זה קורה ברגעים אלה ממש, בזמן שאתה מתעכב. החיסון נמצא במחסנים, על המדפים. אבל הכדור היומי הזה יחולק להם רק לאחר שידבקו ויהפכו לחיוביים. מעשה חלם אכזרי.

עוד בנושא:  הפולמוס

בזמן שאתה גורר רגליים ומתמהמה, בעלי תפקידים בכירים בקופות החולים בישראל, נושאים את עיניהם אליך, והם מזהים כתף קרה המופנית אל האוכלוסייה. יד המסרבת לחלק תרופה.

יש לך את האפשרות להיכנס אל דפי ההיסטוריה של מערכת הבריאות הישראלית, ולהיות זה שירשם בספר דברי המחלה כמי ששחרר את החיסון אל הרחובות. תאמר לנו – חכו ותראו מה הולך לקרות עם עלייתה של מחלת העגבת והעמידות לפניצלין. אז מה עדיף? גבר בן 25 שיהפוך לנשא HIV וימשיך להוות עול כלכלי על מערכת בריאות ותקציבה עד למותו (והוא הולך לחיות לא מעט), או לקחת את הסיכון שהוא ידבק שוב בעגבת אבל יישאר שלילי?

הנה חודש יוני. חודש של הסרתה של בושה. הם מגיעים לכאן, התיירים המערביים. והם מספרים לנו שהם בחרו בפראפ. ושהם מבצעים בדיקות נגד מחלות מין אחת לשלושה חודשים. כך שגם אם נדבקו בזיהום אקראי – הם תופסים את התקלה בזמן. וחלקם חוזרים לגומי. וההומו הישראלי מבין, שרשויות מדינות המערב המתקדם שומרות על האזרחים שלהם – הרבה יותר מהרשויות כאן.

ד”ר שם טוב, אנו, חברי עמותת האנשים החיים עם HIV, מפצירים בך לאשר את הטיפול המונע, כדי ששיעורי ההדבקה בנגיף ה HIV ירדו משמעותית, בדיוק כפי שזה קרה במדינות המתקדמות מאתנו. אנחנו מבקשים את זה כי זוהי זכותנו, כאזרחים משלמי מיסים: לקבל חיסון מאושר ומוכח. אנחנו מבקשים את זה, כי זוהי שבועתך כרופא: לתת תרופה וחיסון, ולא להיות האל השופט והמחליט. זהו תפקידך כרופא, וזוהי שבועתך כרופא”


הכותב הוא נציג עמותת ״ארגון החיים עם HIV״ למען האנשים בישראל החיים עם הנגיף

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן