fbpx

זוג מר”ג התבקש להסיר את דגל הגאווה מהמרפסת – “ברחוב גר רב ובניו חמומי מוח”

"ברחוב גר רב ובניו חמומי מוח. למה לך צרות", נכתב במכתב שהושאר לבני הזוג בתיבת הדואר. בתגובה הודיע ראש העיר כרמל שאמה הכהן כי כבר מחר יתלו דגלי גאווה בכל סביבת מגוריהם | "כך יהיה בכל פעם שהלהט"בפוביה תרים ראש בעיר"
מכתברג

בשבועות האחרונים אנו נתקלים ביותר ויותר מקרים של תלישת דגלי גאווה ממרפסות, השחתתם ואפילו שריפתם, מתוך ניסיונות למחוק את הנראות הלהט”בית מהמרחב הציבורי.

בהעדר כל יחס מהרשויות המקומיות, ברוב המקרים נאלצים הלהט”בים המותקפים לטפל בנושא בעצמם. אלו שמסרבים להכנע לאלימות ולאיומים, בוחרים להלחם בתופעה על ידי חיזוק הנראות הלהט”בית ותליית דגלים רבים יותר בכל אזור בו מתרחשת תקיפה שכזו.

המקרה האחרון התרחש בסוף השבוע בעיר רמת-גן, אך הפעם הזוג המאויים לא נשאר לבד וזכה לתמיכתו של ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, שממשיך בקו הבלתי מתפשר שלו נגד כל גילוי להט”בפובי בעיר.

במהלך סוף השבוע קיבל יניר וגלעד, זוג גברים המתגוררים ברמת גן, פתק המבקש מהם בלשון מאיימת להסיר את דגל הגאווה שתלו בחלון ביתם בבניין מגורים ברחוב יוחנן בעיר.

יניר וגלעד הם אינם הזוג הגאה היחיד בבנין בן 12 הדירות, אך נראה כי העובדה שהחליטו לתלות דגל גאוה במרפסת הפכה אותם למטרה.

המכתב שהונח בתיבת הדואר שלהם, כלל מסר מאיים הדורש מהם להסיר את דגל הגאווה שתלוי על מרפסת ביתם, בטענה שברחוב גר רב המבקש להסיר את הדגל.

“ברחוב גר רב”, נכתב במכתב, “הוא מבקש להסיר את הדגל של הקהילה”. המכתב גם סיפק לבני הזוג “סיבה” להסכים לבקשה ולהוריד את הדגל – “בניו חמומי מוח”, נכתב במכתב, “למה לך צרות. תודה”.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

המקרה הגיע לאוזניו של ראש העיר כרמל שאמה הכהן, שמיהר לפרסם הודעת תמיכה בבני הזוג.

“יניר וגלעד היקרים אתם לא לבד” כתב שאמה הכהן, “המאיים עליכם מאיים על כולנו ועל מי שאנחנו ולכן לא נשתוק ונגיב בהתאם עם עוד אור מול החושך הזה. כבר אמרנו, שברמת גן שלנו יש מקום לכולם ואין מקום לשנאת או הדרת אדם לא משנה מה אמונתו, נטייתו המינית, צבע עורו וכיו”ב”.

בהמשך דבריו הסביר ראש העיר לזוג מה הוא מתכוון לעשות על מנת לטפל במקרה.

“אגף הבטחון יפעל מול משטרת ישראל להבטחת הבטחון בסביבתם והעיריה תתקין מצלמות אבטחה מתקדמות בסביבת מגוריהם”, כתב, “כמו כן, כבר מחר יתלו דגלי גאווה בכל סביבת מגוריהם וכך יהיה בכל פעם שהלהט”בפוביה תרים ראש בעיר”.

ואכן, היום בבוקר כבר נתלו הדגלים באזור בו מתגורר הזוג. “דגלי הגאווה נתלו בעקבות המסר המאיים שקבלו הזוג להסיר את הדגלים”, מסר ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, “כך יהיה בכל פעם שהלהט”בפוביה תרים ראש בעיר”.

צילום: דוברות עיריית רמת גן

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן