fbpx

התנזר ממין במשך שנה כדי לתרום דם

ג'יי פרנזון החליט להתנזר ממין למשך 12 חודשים על מנת להלחם בתקנה המאפשרת להומואים וביסקסואלים לתרום דם רק אם לא קיימו יחסי מין במשך שנה שלמה. "אני לא יכול לקבל מין אוראלי במשך שנה שלמה, אבל חבר סטרייט שלי יכול לשכב עם שמונה נשים שונות בשבוע ללא אמצעי מניעה וישר ללכת לתרום דם"
C2BCROMWQAA8U8P

בסוף שנת 2015 ביטל מנהל התרופות האמריקאי (FDA) את האיסור על גברים הומואים וביסקסואלים לתרום דם, והמיר את האיסור לכל החיים בתקנה אחרת, הדורשת מגברים המעוניינים לתרום דם המנעות מיחסי מין עם גברים למשך 12 חודשים.

ג’יי פרנזון, פעיל בארגון עצמאי ששם לעצמו למטרה להלחם בהגבלות הקיימות המונעות מגברים ששוכבים עם גברים לתרום דם, סבר כי הדרך הטובה ביותר למשוך תשומת לב לדרישה המגוחכת, היא למלא אחריה מילה במילה. וכך, בתחילת 2016 החליט פרנזון להמנע מכל סוג של יחסי מין, על מנת שיוכל לעמוד בחוקים שנקבעו על ידי ה-FDA, ולתרום דם.

בשבוע שעבר, אחרי שנה שלמה בה לא קיים יחסי מין, הגיע פרנזון לתרום דם לראשונה בחייו.

“העובדה שאני תורם דם לא הייתה אמורה להיות עניין גדול, אבל היא כן”, הסביר פרנזון במאמר שכתב לניו יורק טיימס, “בשביל לעשות זאת נאלצתי לוותר על כל סוג של יחסי מין למשך שנה. הסיבה – אני הומו”.

אני לא יכול לקבל מין אוראלי במשך שנה שלמה, אבל חבר סטרייט שלי יכול לשכב עם שמונה נשים שונות בשבוע ללא אמצעי מניעה וישר ללכת לתרום דם, ואין עם זה בעיה

פרנזון טוען כי בעשורים שעברו מהרגע שהוחלט על המדיניות האוסרת על גברים ששוכבים עם גברים לתרום דם, חלה התקדמות משמעותית במלחמה בנגיף ה-HIV.

“מה שהיה בעבר גזר דין מוות, היום ניתן לטיפול. בנוסף קיימות בדיקות המאפשרות לזהות הדבקה תוך 28 יום, אך למרות כל זאת, הפחד הלא מבוסס עדיין שולט בקבלת ההחלטות”, הסביר פרנזון, “אני לא יכול לקבל מין אוראלי במשך שנה שלמה, אבל חבר סטרייט שלי יכול לשכב עם שמונה נשים שונות בשבוע ללא אמצעי מניעה וישר ללכת לתרום דם, ואין עם זה בעיה. מדובר בהחלטה שרירותית שהיא שגויה מיסודה”.

בשנות השמונים, יצר משבר האיידס פאניקה בנוגע לאספקת הדם בארה”ב. גברים הומואים נדבקו בסטיגמה כמקור המחלה.

בשנת 1992 החליט מנהל התרופות האמריקאי,(FDA), לאסור תרומת דם על גברים שקיימו יחסי מין עם גברים מאז שנת 1977. האיסור אומץ על ידי מדינות רבות, ביניהן גם ישראל, ונשאר בתוקף גם שנים רבות אחרי כניסת הטיפול התרופתי המשולב, שהפך את מחלתת האיידס ממחלה סופנית למחלה כרונית.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

האיסור בוטל בארה”ב רק בשנת 2015, ובהמשך גם בישראל, אך הוחלף בתקנה אחרת, הדורשת מגברים הומואים וביסקסואלים המעוניינים לתרום דם להמנע מכל סוג של יחסי מין עם גברים למשך 12 חודשים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

האייטם אליו נכנסת מכיל תוכן מיני.
אם זה לא סוג התוכן שציפית לראות פה, זה הזמן לעזוב.
שלא נצטרך להגיד “אמרנו לך”

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן