fbpx

התנועה לפסיכולוגיה ציבורית במכתב לנתניהו: אל תתן את ידך לקידום תיקון חוק הפונדקאות

מכתב שנשלח אל ראש הממשלה על ידי התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית מסביר את המחיר הנפשי הגדול שאפליה ממוסדת מביאה עימה, וקורא לראש הממשלה לעצור את החוק המפלה | "יוזמת חקיקה זו, ואחרות המכרסמות בלגיטימיות התא המשפחתי הלהט"בי, הן גורם הסיכון, ואותן צריך לעצור"
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | CC BY-SA 4.0 | צילום: MathKnight

לקראת ההצבעה על תיקון חוק הפונדקאות היום בכנסת, שלחה “התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית” מכתב לראש הממשלה בימין נתניהו בו מביעים חברי התנועה את דאגתם לקראת העברת התיקון לחוק הפונדקאות המפלה גברים יחידנים וזוגות מאותו המין ומונע מהם שימוש בשירותי פונדקאות.

“מחר בצהרים, תתכנס הכנסת להצבעה בנוגע לתיקון חוק הפונדקאות”, נכתב במכתב, “הנוסח שיבוא להצבעת חברי הכנסת מקפל בתוכו פוטנציאל מזיק, שכן הוא מקבע בנורמות חוקיות אפליה גסה כלפי חברי וחברות הקהילה הלהט”בית, ומונע אפשרות חוקית ומפוקחת לביצוע תהליך פונדקאות בישראל. חשוב לנו להבהיר את המחיר הנפשי הגדול שאפליה ממוסדת מביאה עימה”.

המכתב ממשיך ומסביר את ההשלכות העלולות להוצר בעקבות אפליה ממוסדת בחוק:

“השתייכות לקבוצה שסובלת מדיכוי, היא גורם מוביל לתחלואה נפשית. עובדה זו מבוססת על מחקרים מדעיים רבים שנערכו בארץ ובחו”ל, וכן על הידע הקליני המצטבר מעבודה פסיכולוגית עם רבבות מטופלים ומטופלות שהגיעו למשבר נפשי בעקבות אפליה ודיכוי. בניגוד לדבריהם של מספר אישי ציבור, חברי כנסת ושרים, חשוב לנו להבהיר שאין כל בסיס תיאורטי, קליני או מחקרי שמצדיק את אפלייתם של מאות אלפי חברי וחברות הקהילה הלהט”בית, ומניעת האפשרות להקמת תא משפחתי דרך פונדקאות או אימוץ בישראל. השתייכות לקהילה הלהט”ביות אינה מעידה על קיומה של הפרעה נפשית, וגידול ילדים במשפחות להט”ביות אינו גורם סיכון לבריאות והתפתחות נפשית של ילדים. אדרבא, הסכנה לבריאותם הנפשית של חברי הקהילה נובעת מאפליה, בורות והתנכרות של החברה הרחבה. יוזמת חקיקה זו, ואחרות המכרסמות בלגיטימיות התא המשפחתי הלהט”בי, הן גורם הסיכון, ואותן צריך לעצור”.

החתומים על המכתב פונים לראש הממשלה בבקשה לעצור את התיקון לחוק:

“אנו, ב”תנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית”, פועלים בשנים האחרונות לקידום מצבו של השירות הפסיכולוגי הציבורי, מתוך אמונה שבריאות נפשית אינה מותרות, ומהווה צורך בסיסי של אזרחי ישראל. אנו רואים חשיבות עליונה בפנייה זו אליך, מתוך דאגה עמוקה והבנה שיש מקום לאמירה ציבורית מקצועית פסיכולוגית בנושא שבנידון.

אנו פונים אליך, בתור ראש ממשלת ישראל ושר הבריאות האמון על בריאותם הנפשית של אזרחי המדינה – אל תתן את ידך לקידום תיקון החוק. בתור אנשי ונשות מקצוע, בתור פסיכולוגים שעוסקים בטיפול בשלל מרחבי החברה הישראלית (בגנים ובבתי הספר, במסגרות בריאות הנפש הציבוריות, בבתי החולים ובתחנות להתפתחות הילד) – יש לנו היכרות עמוקה עם הסבל והמצוקה שאפליה, על כל רקע שהוא, יכולה לגרום לנפשו של אדם. עזור לנו במאבק בתחלואה הנפשית בישראל, ועצור את היוזמה הזו, שכן אין ספק שזה בכוחך”.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן