fbpx

“השנה גם מי שלא יכול להגיע לסינמטק יוכל ליהנות מהפסטיבל”

בשבוע הבא יפתח פסטיבל הקולנוע הגאה שיתקיים כולו באונליין. יאיר הוכנר, מייסד ומנהל הפסטיבל, מספר לנו על ההחלטה להפיק פסטיבל אונליין, על התהליך, השינויים וההזדמנויות, וכמובן על הסרטים
צוותהפסטיבל
צוות הפסטיבל בהכנות לארוע הפתיחה הוירטואלי

בחודשים האחרונים עמלים חברי צוות פסטיבל הקולנוע הגאה בבנייתו של פסטיבל קולנוע במתכונת קורונה. הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה שיחגוג השנה 15 שנים לקיומו, יערך השנה בין התאריכים 12-22.11.2020 ויתקיים כולו באונליין.

סגירת אולמות הקולנוע, סגירת השמים ועצירת התרבות הפכו את הפקת הפסטיבל למאתגרת במיוחד, אך גם יצרו כמה הזדמנויות חדשות, הן לצוות הפסטיבל והן לקהל הצופים.

יאיר הוכנר, מייסד ומנהל הפסטיבל, מספר לנו על ההחלטה להפיק פסטיבל אונליין, על התהליך, השינויים וההזדמנויות, וכמובן על הסרטים.

מתי הבנת שאין ברירה וצריך לעבור לעשות את הפסטיבל אונליין?
“במהלך חודש מרץ כבר היה לי ברור שהפסטיבל לא יתקיים בחודש יוני ושצריך לדחות אותו. בסוף מרץ\תחילת אפריל שלחנו אימיילים והודענו שהפסטיבל יתקיים בחודש נובמבר והוא יהיה אונליין בעקבות הקורונה. האמת שסך הכל הבנתי די מהר שהפסטיבל הקרוב לא יהיה פיזי”.

איך היה לתכנן פסטיבל כזה ומה היו השינויים העיקריים בו?
“היה טוב לתכנן את הפסטיבל, אך האתגר הגדול היה הקטע הטכני והשינויים העיקריים שנבעו מזה שהוא לא פיזי. צריך למשל לשכנע אנשים במקום לראות הזמר במסכה או כל מיני תוכניות טלוויזיה אחרות לראות את הפסטיבל דרך הבית. ההחלטה של כל אחד בסופו של דבר מה הוא יראה. אל תשכח שיש לנו כל מיני מתחרים כמו נטפליקס, אמזון, כאן, וכדומה. מה שנותר לי להגיד זה שאני מאוד מקווה שאנשים יראו סרטים להט”בים בעשרת ימי הפסטיבל”.

האם יש גם יתרונות לפסטיבל האונליין?
“כן. ברור. קיבלתי תגובות מאנשים רחוקים כמו למשל אימא לילדה טרנסית שלא יכולה להגיע פיזית לפסטיבל באף שנה והפעם תוכל לשבת עם הילדה שלה בבית ולראות את הפסטיבל. כמו כן, קיבלתי גם תגובות מאנשים מבוגרים שמפחדים לצאת מהבית ולהגיע לסינמטק, אז מצד אחד זה מאוד משמח שאנשים יחוו את החוויה בבית אבל זה לא אותו דבר כמו החוויה של המסך הענק והאולם”.

עוד בנושא:  פסטיבל בכל בית - 10 ימים של פסטיבל קולנוע גאה אונליין

מה אתם מתכננים לנו השנה בפסטיבל הקולנוע הגאה?
“השנה יש כמות עצומה של סרטים מכל העולם: 52 סרטי קולנוע מהעולם, 58 קצרים בינלאומים, 67 סרטים קצרים ישראלים ו 6 סרטי קולנוע ישראלים. השתדלנו להביא את המגוון של כל סרטי הקהילה הלהט”בית כדי שכל אחד מהקהלים ימצא את עצמו. למשל השנה יש פוקוס על סרטים ברזילאים, לטינים, שויצרים ויהיו מגוון תחרויות: תחרויות לקידום קולנוע ישראלי בפסטיבל- תחרות הסרט התיעודי הקצר ע”ש חן לנגר, תחרות פיתוח לתסריט לסרט קצר ע”ש דן, ויהיו עוד תחרויות כמו תחרות הסרט העלילתי הבינלאומי, תחרות הסרט התיעודי הבינלאומי, התחרות הרשמית לסרטים בינלאומיים קצרים. בנוסף לתחרויות יהיו בפסטיבל שתי מסגרות פנורמה עלילתית ותיעודית שיציגו שלל סרטים מגוונים ומרתקים. השנה יש בסך הכל 185 סרטים מכל הפסטיבלים מ31 ארצות שונות, בינהם: קאן, ונציה, ברלין, רוטרדם, טורונטו, לוקרנו, קרלובי וארי, סן סבסטיאן, HOTDOCS ועוד”.

איזה סרט אתה הכי אוהב מהפסטיבל החדש?
“אני האמת שאוהב את כל הסרטים בפסטיבל. יש בפסטיבל ארבעה צוותים שאחראים על סינון הסרטים. יש צוות טרנסגדרי, גייז, לסביות, בי פאן פולי שיושב וצופה בכל הסרטים ומתוכם הם מסננים את מה שהכי נראה להם. השנה קיבלנו 522 סרטים בינלאומים לפני סינון והצוותים עושים את הסינון. כל צוות שולח אליי 20 סרטים שלדעתם הכי טובים, אני יושב וצופה ואז אומר להם מה מבחינתי נכנס לפסטיבל”.

כמה זמן לוקח לעבוד על פסטיבל כזה?
“ההכנות לפסטיבל כזה נמשכות שנה שלמה. מרגע שהפסטיבל ננעל, אני מתחיל לעבוד על הפסטיבל הבא. אני יכול לגלות שכבר עכשיו סגרתי סרטים לשנה הבאה ולציין שהעבודה אצלנו מסביב לשעון כל השנה”.

איך אתה מתאר את החוויה מהפסטיבל הראשון שהתקיים?
“חוויה מאוד מיוחדת. זה היה פעם ראשונה, זה היה פורץ דרך לעשות משהו כזה בארץ. יש לציין שהיו פסטיבלים כאלה בארץ אבל הם אף פעם לא המשיכו לעומת הפסטיבל שלנו שהמשיך והייתה תחושה כזאת באוויר שהוא חייב להימשך. עובדה שאנחנו פה כבר 15 שנים”.

האם זכורה לך תגובה מיוחדת על הפסטיבל?
“האמת שמה שהכי מרגש אותי זה סיפורים אישיים. הרבה פנו אליי ואמרו שפעם ראשונה שהם רואים את עצמם על המסך, לא כשחקנים או דמויות, אלא שהם רואים את מה שהם עוברים, את הסיפור שלהם”.

תרצה לספר לנו איזה סרט ייפתח ויסיים את הפסטיבל השנה?
“השנה ייפתח את הפסטיבל הסרט “אמא מרימה” (Stage Mother). דרמה מרגשת ומלאת הומור בכיכובה של המועמדת פעמיים לפרס האוסקר ג’קי וויבר (“ממלכת החיות” ו”אופטימיות היא שם המשחק”) ולצידה לוסי ליו (“להרוג את ביל”, המלאכיות של צ’ארלי” והסדרות “למה נשים רוצחות” ו”אלמנטרי”) ואדריאן גרנייה (הסדרה “הפמליה”). את הסרט ביים טום פיצ’גרלד הזכור לטובה מסרטו הקלאסי “הגן התלוי”. “אמא מרימה” זכה בפרס בחירת הקהל בפסטיבל פאלם ספרינג 2020 ופרס בחירת הקהל לסרט הטוב ביותר בפסטיבל OUTshine במיאמי 2020. האמת שלדעתי זה סיפור כייפי ומרגש ונראה לי שסרט כזה בתקופה שלנו מתאים ביותר.

סרט הנעילה הקומדיה הרומנטית, “חתונה עם סבתא ” (Kiss me Kosher (של הבמאית שיראל פלג בכיכובן של: מורן רוזנבלט, רבקה מיכאלי, לואיס וולפרם, סלים דאו, עירית קפלן, אביב פנקס וג’ון קרול לינץ’ האמריקאי שלאחרונה נראה ב”המשפט של השבעה” של אהרון סורקין בנטפליקס והסדרה המצליחה של ריאן מרפי, “אימה אמריקאית”. הסרט יוקרן בתל אביב ובמקביל בפסטיבל קרלובי וארי. הוא יהיה זמין לצפייה רק ב-19-20-21 בנובמבר. לדעתי, הסרט מאוד פוליטי, עכשווי ומעניין מה תהיה התגובה עליו. אני נורא נהנהתי מהסרט אבל מסקרן אותי איך הקהל בארץ יגיב עליו.


לפני סיום הראיון, יאיר רוצה למסור תודה לכל הצוות המדהים של הפסטיבל: אסף רז – מפיק, אוהד אפרת – ניהול טכני, נעמה פלוקסמן ופיטפוט– יח”צ מדיה דיגיטלית, פייסבוק, HEADSTART ואינסטגרם, יותם ציטר- אחראי תחרויות, ליחסי ציבור כרמל רבינוביץ’ ואריה ברק, עדן צולי – מנהלת חוג הידידות, חסויות ושתופי פעולה.

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה מתקיים בשיתוף סינמטק תל אביב ובתמיכת משרד התרבות – מועצת הקולנוע, עיריית תל אביב, חברת תמוז, שגרירות גרמניה, שגרירות שבדיה, שגרירות קנדה, שגרירות שוויץ, Swiss Films, פורום תרבות אוסטרי, המכון לתרבות צרפתית ושגרירות צרפת, שגרירות אירלנד, מכון סרוונטס, שגרירות מקסיקו, שגרירות ארגנטינה, שגרירות קולומביה, PrideTV, A Wider Bridge, דורין פרנקפורט, LA’AVIN, אטרף, WDG, גיליסט.

מוזמנים.ות להצטרף לפסטיבל המדהים בין התאריכים 12-22.11.2020 באתר הפסטיבל. סרטי הפסטיבל יהיו פתוחים לצפייה, לרוכשי הכרטיסים , לכל תקופת הפסטיבל. שימו לב סרטי הפסטיבל מוגבלים בכמות הצפיות, מומלץ לרכוש כרטיסים מראש. מחירי הכרטיסים: כרטיס בודד 22 ₪ | מנוי 4 כרטיסים 80 ₪ | מנוי 6 כרטיסים 96 ₪ | מנוי 10 כרטיסים 150 ₪ | מנוי לכל סרטי הפסטיבל 300 ₪

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. לשחרר את הפסטיבל הגב

    הפסטיבל הזה זקוק לדמוקרטיזציה ולא ברור מי מינה את מנהלו, למי הוא שייך, איזה גוף בדיוק הוא בעל הבית שם ולמה לא נותנים צ’אנס לאנשים מוכשרים נוספים להחליף ולרענן את הנהלתו? הגיע זמן המהפכה הוורודה!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן