fbpx

השוטר צילם את המבלים בערום והפיץ את התמונה – אך מי שזומן לחקירה הוא דווקא בעל הליין

עבירות אתיקה, צילום בעל אופן מיני ללא ידיעת המצולם והפצת סרטונים בעלי תוכן מיני - אלו חלק מהעברות שביצעו השוטרים והמאבטחים שאבטחו את מסיבת הגאווה של הביף, אך המשטרה בחרה לזמן לחקירה את בעליו של הליין | "זו התנהגות שמזכירה ארגון פשע, לא ארגון שנועד לשמור על החוק והאזרחים"
תומאסשמש

בתחילת השבוע געשו הרשת והקהילה הגאה בעקבות פוסט שפרסם יואב אליאסי (הצל) בעמוד הפייסבוק שלו, בו מופיעה תמונה שצילם שוטר בתפקיד בתוך מסיבת הגאווה של ליין הביף, בה נראים המבלים במסיבה כשהם ללא בגדים.

בפוסט ציין הצל כי קיבל תמונות וסרטונים משוטרים ומאבטחים שאבטחו את המסיבה ונחרדו מהמראות, תוך שהוא מקפיד כהרגלו לנגח את הקהילה הגאה ולהשחיר את כל חבריה.

בעקבות הפרסום זומן בעליו של ליין הביף, תומאס שמש, לחקירה במשטרת ת”א בטענה של קיום “עירום במרחב הציבורי” במסיבה שהוא הפיק.

“לטענת המשטרה נעשה פה מעשה מגונה בציבור, אבל מדובר פה באירוע סגור”, הסביר שמש, “המוזמנים רוכשים כרטיסים מראש ויודעים לאיזו מטרה הם הגיעו – מדובר במסיבה לגברים בלבד באווירה מינית. לטעון לעבירות על התערטלות ברבים או התגופפות בציבור או מעשים מגונים – לא רלוונטית באירוע הפקה תחום וסגור בו כל אלפי הבליינים ידעו לאיזה אירוע הם הגיעו. זה לא פומבי. זה הפקת גאווה במכירת כרטיסים.

משטרת ישראל הכריחה אותי להעסיק 16 שוטרים בשכר ו-66 מאבטחים בשכר… ועל כל זה אנחנו מחוייבים לשלם. אבל, כשזוג מתחרמן או מתוגפף הם עסוקים בלצלם את זה, להפיץ ברשת, ולהוסיף ביטויי הומופוביה קשים. אז מאבטח/שוטר יקר, העברה על צנעת הפרט היא שלך – הצילומים נעשו מעבר לגדר, כלומר, עין המצלמה פלשה לתוך המתחם. לא טוב לכם הומואים מסביב שחוגגים?! – אז אל תשטרו או תאבטחו אותנו! ואם אין ברירה אז תשלחו מאבטחים ושוטרים גיי פריינדלי. זה כל כך לא קשור לביף. זו הזכות של כולנו לאהוב את מי שאנחנו רוצים לאהוב. לא פוגעים באיש. ובטח לא בפומבי”.

מי יחקור את השוטרים שעברו על “חוק הסרטונים”?

החלק שמשטרת ישראל שכחה להתייחס אליו, הוא העבירה של צילום תמונות אינטימיות של אדם בלא ידיעתו והפצת הצילומים ברשתות החברתיות. השוטר והמאבטחים שצילמו את תהמונות והסרטונים, וכן הצל וכל מי שהפיץ את הצילומים, עברו עבירה פלילית חמורה שהעונש עליה הוא עד 5 שנות מאסר, אך הם כאמור, לא זומנו לחקירה.

עם פרסום התמונה מסרה המשטרה את התגובה הבאה: “במהלך אירועי חודש הגאווה המשטרה פועלת בעשרות אירועים בכדי לאבטח את החוגגים ולשמור על שלומם וביטחונם. ככל שהצילום בוצע על ידי שוטר, הרי שהוא אינו ראוי ואינו הולם את רוח הארגון ובכל מקרה, הנושא ייבדק ונפעל לחידוד הנהלים בהתאם”.

הרשת החברתית עשתה למשטרה את רוב העבודה – פחות מיממה מאז פורסם הפוסט של הצל, עם תמונתו המטושטשת של השוטר שצילם את התמונה, פורסמה התמונה הלא מצונזרת, החושפת את פניו של השוטר שביצע את העבירה לכאורה – רון פורבט.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

“אני חושב שמגיע לכם לדעת מי האדם שצילם עצמו בעת מילוי תפקידו תוך שהוא דואג לתפוס בעדשת המצלמה שלו בליינים בלבוש מנימלי במסיבת גייז, ככה ללא ידיעתם, ועוד להפיץ את זה ברבים”, כתב נתנאל אזולאי, שפרסם את תמונת השוטר “קוראים לו רון פורבט, שוטר במרחב ירקון, משטרת ישראל. האיש הזה שמופיע בתמונה מטה תיעד את הבליינים, למרות שצילום בשטחי המסיבה הוא אסור, וכפי שאתם גם יכולים לראות – הוא צילם עצמו סלפי. כלומר, התמונה הזו הגיעה מהנייד הפרטי שלו אל מאות אנשים, כשהיא מטושטשת. התמונה הזו הגיעה גם ליואב אליאסי, שדאג לכתוב פוסט שטנה נגד הקהילה הגאה. משטרת ישראל צריכה לשאול את האיש הזה מדוע הפיץ את התמונה.

עכשיו שימו לב: משטרת ישראל טוענת שבוצעה עבירה על החוק כיוון שזוג גייז קיים יחסי מין בתחומי רחבת הכניסה למסיבה, שזו הייתה למעשה חשופה לרחוב הסמוך. אז נניח ובוצעה עבירה על החוק – האם לא מצופה משוטר של משטרת ישראל לעצור את העבריינים בעת ביצוע העבירה? התשובה ברורה מאליה. אבל במקום זאת בחרו אנשים שאמורים להגן על החוק לדלג על חובתם האתית – להגן על החוק בישראל – והחליטו לתעד אנשים בלא ידיעתם ועוד להפיץ את התמונות והסרטונים בלא ידיעתם לעיניים זרות, כשכל זה מגיע ל”צל” תוך רטינה על כך שהם “נאלצו לראות את הזוועות האלה”, כפי שכתב יואב אליאסי. באמת אומללים. הייתם מצפים משוטרים שיעשו את עבודתם, לטפל באירוע נקודתי, לפתוח בחקירה בדלתיים סגורות או לברר את פשר המקרה, אבל במקום זאת מישהו חבר לפנות לבורר יואב אליאסי. זו התנהגות שמזכירה ארגון פשע, לא ארגון שנועד לשמור על החוק והאזרחים”.

בעקבות פרסום תמונתו הגלויה של פורבט, פורסמה גם זהות אשתו – מפיקת מצעד הגאווה האחרון בת”א מטעם עיריית ת”א והמרכז הגאה. היא מצידה גיבתה את בעלה וטענה כי הוא לא צילם את התמונות והסרטונים בהם נראים המבלים מקיימים יחסי מין.

מהאגודה למען הלהט”ב נמסר: “אנו רואים בחומרה את עצם צילומם של מבלים במתחם המסיבה ואת העובדה שהצילום נעשה והופץ על ידי שוטרים ואנשי כוחות הביטחון. ישנה כאן הפרה בוטה של שורה ארוכה של חוקים שמטרתם להגן על פרטיותם של אנשים ופגיעה חמורה ביחסי האמון שבין הקהילה הלהט”בית לבין המשטרה. אין לנו שום כוונה לעבור על הנושא לסדר היום. נלווה את קורבנות ההטרדה גם בהליך פלילי וגם בהליכים אזרחיים נגד מי שהיו שותפים לעבירה. אנו דורשים ממפקד מחוז תל אביב להדיח לאלתר את השוטר משורות המשטרה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן