fbpx

הרב הראשי של בריטניה מציג: מדריך לצמצום הפגיעה בתלמידים להט”בים

הרב הראשי של בריטניה וארגון KESHETUK הוציאו מדריך לבתי הספר האורתודוקסים שמטרתו לצמצם את הפגיעה בתלמידים יהודים להט"בים | "הילדים שלנו צריכים לדעת שבבית הספר, בבית ובקהילה, הם יהיו נאהבים ומוגנים ללא תלות במיניותם או בזהותם המגדרית"
הרבמירביס
הרב אפרים מירביס | צילום: באדיבות משרד החוץ הבריטיCC BY 2.0

הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירביס, וארגון הלהט”ב היהודי KeshetUK פרסמו מדריך מיוחד לבתי ספר יהודיים אורתודוקסים שמטרתו לצמצם את הפגיעה בתלמידים להט”בים.

במשך כשנה עבד הרב מירביס בשיתוף פעולה עם קבוצת הלהט”ב KeshetUK המקדמת שוויון בקרב הקהילה היהודית, כדי לגבש את המסמך פורץ הדרך הקורא לסובלנות כלפי צעירים יהודים המגלים את זהותם המינית והמגדרית. בתהליך הכנת המדריך השתתפו גם ארגונים להט”בים ובתי ספר יהודיים, והוא אף קיבל את ברכתו של בית הספר היהודי הגדול ביותר באירופה, JFS.

תחת הכותרת “רווחתם של תלמידים להט”בים: מדריך לבתי ספר יהודיים אורתודוקסיים‘, מבקש המדריך לצמצם את הפגיעה בצעירים להט”בים בקהילה היהודית באמצעות מידע בנושאים שונים ופתרונות ישימים לאנשי חינוך אורתודוקסים.

המדריך מורכב מכמה פרקים העוסקים בנושאים שונים, בהם האתגר העומד בפני הצעירים הנאבקים ליישב את הקונפליקט בין זהותם הלהט”בית והזהות היהודית, וכן ההתמודדות עם בריונות הומופובית, ביפובית וטרנספובית. המדריך מציג סקירה של חקיקת השוויון וקריטריונים לבדיקת בתי הספר, ומעניק עצות וטיפים לתמיכה בצעירים להט”בים וכיצד לקיים שיחות תומכות עם צעירים להט”בים, וכן מילון מונחים להט”בי עכשווי ומידע על שימוש בשפה המתאימה.

במדריך מגדיר הרב הראשי מירביס את הצו הדתי של יהודים אורתודוכסים לשמור על שלומם של אנשים להט”בים כ”חובה מוחלטת”, וכן עושה שימוש בטקסטים יהודיים מסורתיים כדי לחזק את טענותיו, מה שהופך את התוכן למשמעותי לא רק במסגרת מוסדות החינוך היהודיים, אלא גם לאופן בו יש להתייחס לאנשים להט”בים במסגרות דתיות, מקצועיות, חברתיות ואחרות.

“הילדים שלנו צריכים לדעת שבבית הספר, בבית ובקהילה, הם יהיו נאהבים ומוגנים ללא תלות במיניותם או בזהותם המגדרית”,  אמר הרב מירביס, “המדריך מהווה ציון דרך משמעותי ביותר וצפוי להשפיע באופן ממשי על הפחתת הפגיעה בלהט”בים בקרב הקהילה האורתודוכסית”.

דליה פלמינג, מנכ”לית ארגון הגג קשת, אמרה כי “הארגון גאה במעורבותו בפרויקט ומצפה לעבוד עם בתי ספר, רבנים ומחנכים ברחבי הקהילות היהודיות, לתמוך בהם כדי ליישם את המדריך הזה ולהבטיח שכל תלמיד יוכל לממש את מלוא הפוטנציאל שלו כשהוא חופשי מההומופוביה, אפליה ופחד”.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן