fbpx

הקמפיין שלא יהיה? תארו לכם עולם ללא גייז

כרזות ראשונות של הקמפיין לעידוד התיירות הגאה לישראל כבר נתלו בלונדון, והספיקו להבהיל את הלהט"בים המקומיים. האם השעיית הקמפיין תמנע מהם לגלות את האמת מאחורי השלטים?
pride16_campaign2

השעיית התקציב שנועד לקמפיין לעידוד התיירות הגאה לישראל לא מדאיג רק את בעלי העסקים הגאים בישראל, אלא גם את תושבי אירופה כולה. הסיבה: חלקו הראשון של הקמפיין, שכבר יצא לדרך, נראה ונשמע, במודע יש לציין, כמו קמפיין הומופובי.

הקמפיין, שחלקו הראשון כבר פורסם בפייסבוק, מורכב מתמונות של ערים מרכזיות בעולם, ועליהן טקסט המזמין את הצופה לדמיין את עיר מגוריו ללא הומואים.

“דמיינו את לונדון ללא גייז”, “דמיינו את ברלין ללא גייז”, “דמיינו את מדריד ללא גייז” ו”דמיינו עולם לא גייז”, אלו הם הטיזרים שפורסמו עד היום בעמוד הפייסבוק של הקמפיין, ובאזור ווטרלו שבלונדון כבר נתלו אתמול שלטי חוצות המציגים את לונדון ללא גייז.

pride16_campaign1

מטרת הטיזרים הייתה לעורר את סקרנות הצופים לפני חשיפת המסר המלא, אך בפועל הם גרמו ללהט”בים רבים להביע את דאגתם שמא מדובר בקמפיין אנטי להט”בי, כשהם מסתמכים על השימוש במילה “גייז”, שבשפה האנגלית משמשת בעיקר גורמים עויינים לקהילה, בניגוד למילה להט”בים, שנפוצה יותר בשיח הפנים קהילתי.

מסר דומה התקבל גם אצל רוב המגיבים ברשתות החברתיות, שהגיבו לטיזרים שפורסמו בפייסבוק עם משפטים כמו: “טוב מאד, הגיע הזמן”, זה יהיה עולם נהדר” ועוד. האזרחים המודאגים מיהרו לדווח לפייסבוק על העמוד הפוגעני, והוא הוסר.

בבדיקה שערך אתר החדשות הגאה PN עם חברת הפרסום נמצא כי לא מדובר בקמפיין אנטי להט”בי, אלא בחלקו הראשון של קמפיין לקראת אירועי הגאווה 2016 בתל-אביב. חלקו השני של הקמפיין אמור לחשוף את הסיבה לכך שהערים המרכזיות ריקות מהומואים – הם כולם בת”א.

כעת, עם השעיית תקציב הפרסום על ידי משרד התיירות, נשאלת השאלה האם חלקו השני של הקמפיין יעלה לאוויר וירגיע את הצופים בכך שיגרום להם להבין שכל ההומואים פשוט נסעו לת”א, או שמא הקמפיין יסתיים עם הטיזרים וישאיר אותם להמתין בדאגה לעתיד לבוא.

בינתיים, הגולשים הישראליים כבר העלו את הגרסאות שלהם לקמפיין – חלקן סתם לשם השעשוע וחלקן כניסיון לייצר גוש מחאה לקראת מצעד הגאווה.

tlv_cmpign

 

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן