fbpx

הקהילה הגאה באולטימטום לממשלה – תקציב או שנשנה את אופי המצעד

ראשי הארגונים הגאים מבטיחים לשנות את אופי מצעד הגאווה בת"א למצעד מחאה, אם לא תענה דרישתם - תקצוב הארגונים הגאים בסכום של 11 מיליון ש"ח. ראש עירית ת"א תומך במהלך
2flags
2 flagsNeil Ward | CC BY 2.0

במפגש העיתונאים שנערך בשעות אלה במרכז הגאה, מציגים נציגי הארגונים הגאים את דרישתם מהממשלה לתקצוב הארגונים הגאים בסכום של 11 מיליון ש”ח, סכום הזהה לזה שהוקצב לקמפיין קידום התיירות הגאה לישראל בקיץ הקרוב. אם לא תענה בקשתם, מתכוונים הארגונים “לסרס” את קמפיין התיירות הגאה של משרד התיירות על ידי הפיכת מצעד הגאווה בת”א לצעדת מחאה נטולת צבעים.

“ב-3.6 אנחנו נהיה ברחובות, השאלה היא באיזו צורה. אם דרישותינו ייענו יחל תהליך של שיח בינינו לבין הממשלה, המצעד יתקיים כסדרו, אם לא, נשנה את אופי המצעד כך שיתאים למחאה”. הסבירו במסיבת העיתונאים, והוסיפו כי אופי המצעד ייקבע בצורה דמוקרטית על ידי חברי הקהילה וחברי מנהלת הגאווה.

מסמך הדרישות שנוסח על ידי חברי מנהלת הגאווה שנבחרו להוביל את ארועי הגאווה, כולל בין השאר את הדרישות הבאות:

  • על הממשלה להצהיר בפומבי על תמיכתה בקידום שוויון זכויות לקהילת הלהט”ב בכל האמצעים העומדים לרשותה לרבות חקיקה.
  • על הממשלה לגנות באופן ברור אמריות להט”בפוביות נגד חברות וחברי הקהילה על ידי נבחרי ונבחרות ציבור ולהוקיע כל סוג של אלימות נגדנו
  • על הממשלה לגבש תכנית מקיפה ובין משרדית בהובלת משרד ראש הממשלה לטיפול בצרכי הקהילה הגאה ולמענה, בדגש על משרד הרווחה והשירותים החברתיים, הבריאות, החינוך, הבטחון, בטחון הפנים, הכלכלה והמשפטים, הכוללת לוחות זמנים וכן מדדים לבחינת עמידה ביעדים.
  • על הממשלה לתת מענה מיידי להזנחה של הקהילה הטרנסג’נדרית, וכן מענה מיידי לצרכים לכלל הרצף הגילי בקהילה הטרנסג’נדרית, לרבות הקמת בתי מחסה לכל טרנס וטרנסית ללא מגבלת גיל.
  • יש לפעול באופן מיידי לתת מענה חירום לנוער וצעירות.ים להט”ב, בין היתר באמצעות הקמת בתי מחסה לנוער שנזרק מביתו על רקע נטייתו המינית או זהותו המגדרית, ולתקצב פעילות ייעודית עבור נוער להט”ב בסיכון
  • על הממשלה לקדם חקיקה שתאסור עריכת טיפולי המרה בקטינים
  • לגבש תכנית חינוכית רב שנתית אשר שמה במרכז את ההתמודדות עם האלימות היום יומית המופנית כלפי להט”ב
  • לקדם שוויון מלא ללהט”בים המשרתים בצה”ל ובכוחות הבטחון וכן שוויון מלא בזכויות משפחותיהם בעת אסון
  • להכיר בחשיבות התמיכה בארגוני הקהילה ועשייתם, ולהגדיל את התקציבים באופן קבוע ובבסיס התקציב בסכום של 11 מיליון ש”ח לפחות.
  • על המשלה לקדם סובלנות כלפי הקהילה הגאה בכל זרועותיה – משרדי ממשלה, כוחות הבטחון והמשטרה, מערכות החינוך, הבריאות, באמצעות תכניות מחייבות שתבוצענה ע”י ארגוני הקהילה
  • לתת מענה לצרכים המיוחדים של משפחות גאות, לרבות קידום שוויון מלא בנגישות לפונדקאות ואימוץ בישראל, ואזרוח בני זוג זרים
עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

שינוי אופי המצעד – בתאום עם עיריית ת”א

לפני המפגש נפגשו נציגי הקהילה הגאה בעירייה – אפרת טולקובסקי ויניב ויצמן עם ראש העיר רון חולדאי, שהביע את תמיכתו במהלך.

“ראש העיר חולדאי שותף לחזון ולהרגשה של הקהילה הגאה ולמאבק שלה”, אמרה טולקובסקי, “אם מדינת ישראל רוצה להיות שותפה של הקהילה הגאה בארץ כמו שעיריית תל אביב הייתה עד היום ותמשיך להיות אז צריך יותר ממטוס צבוע. צריך שותפות אמיתית, השקעה בארגוני הקהילה ופעולה אמיתית למען שוויון זכויות”.

תומך במאבק - אפרת טולקובסקי ויניב ויצמן עם רון חולדאי | צילום: פייסבוק
תומך במאבק – אפרת טולקובסקי ויניב ויצמן עם רון חולדאי | צילום: פייסבוק

“הצעד אינו מתייחס רק לתל אביב, והוא מתואם גם עם הבית הגאה בבאר שבע ועם הקשת החיפאית”, הסבירה טולקובסקי, “הדגש כרגע הוא על המצעד התל אביבי מכיוון שתל אביב עומדת במרכז הקמפיין של משרד התיירות. כמו כן אנו לוקחים בחשבון את העסקים הגאים וההחלטה היא שקולה ואחראית ותדאג שעסקים הגאים לא ייפגעו”.

ראשות השדולה הגאה, ח”כ יעל גרמן (יש עתיד), מיכל רוזין (מרצ) ומרב מיכאלי (המחנה הציוני) הגיבו לדרישות ואמרו: ”ממשלת ישראל, שנזכרת בקהילה הגאה רק בימי בחירות ובמצעד הגאווה, מסכלת באופן שיטתי חוקים ותקציבים שנועדו לשפר את מצבה אבל מתכסה בעלה תאנה של תקציבים לתיירות גאה. הקהילה הגאה זועמת, השינויים הקוסמטיים שמנסה הממשלה לעשות בכך שצובעת מטוסים בצבעי הגאווה לא יסתירו את הצביעות שלה. המאבק של חברות וחברי הקהילה הגאה לקבל הכרה ושוויון זכויות מלא צריך להעשות דרך חקיקה ולא רק דרך פסיקות בבג״צ. אנחנו, ראשות השדולה הגאה, קוראות לראש הממשלה להעביר חוקים לשוויון זכויות מלא לקהילת הלהט״בים ולקיים דיאלוג עם הארגונים הגאים שחיים את המאבק בשטח”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן