fbpx

הצעת חוק בשוויץ משווה הומופוביה לגזענות

הצעת חוק חדשה בשוויץ מגדירה את ההומופוביה כעבירה ברת ענישה | "התערבות המדינה בנושא זה חשובה על מנת להגן אחד המיעוטים הפגיעים ביותר בשווייץ"
switzerland-2132638_640
שוויץ | CC0

המועצה הלאומית בשוויץ אישרה תיקון לחוק העונשין השוויצרי הכולל איסור על הומופוביה.

התיקון, שעבר בתמיכתם של 98 חברי מועצה שהצביעו בעד לעומת 83 מתנגדים, משווה את ההומופוביה לגזענות. על פי הסעיף החדש, העוסקים בפעילות הומופובית צפויים לעונשים דומים לאלו המבצעים אפליה מטעמי גזע, מוצא או דת.

את הצעת החוק יזם חבר המועצה הלאומית הסוציאליסטית מתיאס ריינארד, שהסביר כי היעדר הגנה על אנשים להט”בים בחוק היא חסך רציני שצריך לטפל בו בהקדם האפשרי.

ריינארד הוסיף והסביר כי אחד מכל חמישה חברי קהילת הלהט”ב בשוויץ ניסה להתאבד, וכי 50% מאלה שעושים זאת הם בני פחות מ -20. מסיבה זו התערבות המדינה בנושא זה חשובה על מנת להגן אחד המיעוטים הפגיעים ביותר בשווייץ.

עוד בנושא:  ממשלת סקוטלנד במסר אישי להומופובים: "תתחילו להיות מודאגים"

החוק הפלילי הנוכחי של שוויץ אוסר עבירות ואפליה על רקע מוצא ודת, וקובע עונשים על עברות מסוג זה, אך אינו כולל ענישה על מעשי הומופוביה. הסעיף החדש שיוכנס לחוק העונשין לאחר הצבעה נוספת ואחרונה לאישורו, יהפוך פעילות הומופובית לעבירה על פי החוק ויאפשר לבתי הדין של המדינה להרשיע ולהעניש על מעשי אפליה, שנאה ואלימות המונעים מהומופוביה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן