fbpx

הפרלמנט הרוסי מנסה לאסור יציאה מהארון

הצעת חוק חדשה ברוסיה מבקשת לאסור כל ביטוי פומבי ליחסים חד מיניים, ומעלה את חששם של פעילים להט"בים מפני גל אלימות נוסף
pride | CC BY-NC-ND 2.0 | צילום: Maria Komarova
prideCC BY-NC-ND 2.0 | צילום: Maria Komarova

לאחר שהחוק האוסר על תעמולה הומוסקסואלית השתרש היטב בחברה ברוסיה, מנסה הפרלמנט הרוסי לחזק את הקו האנטי להטב”י  ומציג חוק חדש האוסר על הומואים לצאת מהארון.

הצעת החוק, שהוצגה בפני הפרלמנט הרוסי, הדומא, מציעה לאסור כל ביטוי פומבי של יחסים שאינם מסורתיים, ומציעה עונש כספי בסך 80 דולר או 15 יום מאסר לעובר על החוק.

במידה ותאושר, עם כניסתה לתוקף יאסר כל “ביטוי פומבי של יחסים שאינם מסורתיים”. הפירוש הרחב של הניסוח הזה עשוי לכלול גם הליכה יד ביד, נשיקה, ואפילו  איסור לומר “אני הומו”, גם אם אינך מקדם שום דבר.

לדבריו של איבן ניקיטצ’וק, מיוזמי הצעת החוק, “זה מעורר בחילה שאנשים מגעילים מרגישים שהם אמורים לזכות ליחס שווה”.

“יש לנו מידות של מצפון וכבוד”, אמר ניקיטצ’וק, “ואנחנו חייבים לכבד את המסורת. התועבה שמגיעה אלינו מהמערב היא אינה טבעית עבור רוסיה. התשוקות המיניות הלא קונבנציונליות רק גורמות לתחושת גועל עבור העם הרוסי החכם והבריא בנפשו. הומוסקסואליות היא סכנת מוות לאנושות”.

מי שמתנגד להצעת החוק הוא דווקא ויטלי מילונוב, ממחברי חוק התעמולה הקיים ברוסיה, האוסר על כל תעמולה הומוסקסואלית. לטענתו, ביטויים פומביים של הומוסקסואליות כבר ברי הענשה ברוסיה, באמצעות החוק שלו.

“כשהצעת החוק הזו הועלתה לראשונה, היא נשמעה כל כך מגוחכת, עד שהאמנו שהיא פשוט תתמוסס מעצמה, כמו הרבה הצעות הזויות שלא זכו להתייחסות”, אמרה פולינה אדריאנובה, מארגון זכויות הלהט”ב ברוסיה, “אבל העובדה שהיא הוכנסה לסדר היום של הדומא היא עובדה מצערת ומדאיגה מאד”.

פעילים להט”בים רבים חוששים כי גם אם החוק לא יעבור, עצם הצעת החוק משנה את השיח כלפי להט”בים ומאפשרת התבטאויות אנטי להט”ביות בתקשורת. “רוסיה לא צריכה שהחוק יעבור כדי להתחיל או להמשיך לתקוף להט”בים ברחוב”, אומרת טניה קופר מארגון זכויות אדם ברוסיה, “לפטר אותם מהעבודה ולהפלות אותם בכל תחומי החיים”.

הדיון על הצעת החוק נקבע ליום שלישי הקרוב. אם החוק יעבור, הוא ככל הנראה יהווה אור ירוק ללהט”בופובים ויעורר גל נוסף של תקיפות להט”ביות, כפי שקרה לאחר אישורו של חוק התעמולה ההומוסקסואלית.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן