fbpx

הפנתרות הורודות מחו במשרדי הממשלה בת”א ובירושלים נגד האפליה ברישום הורות להט”בית

קבוצת "הפנתרות הוורודות" ערכה הבוקר מחאה במשרדי הפנים בירושלים ובתל אביב, כנגד אפליית אוכלוסיות הלהט"ב ברישום הורות | "אין שום סיבה שזוגות להט"בים לא יוכלו להרשם כהורים לילד שלהם מיד לאחר הלידה, כמו כל זוג בישראל. האפליה הזאת חייבת להפסק"
מחאתהורותמשרדהפנים

לציון יום המשפחה שחל היום, 5.2, הגיעו הבוקר פעילות ופעילים מתנועת הפנתרות הורודות אל משרדי הממשלה בת”א ובירושלים על מנת למחות על אי השוויון והאפליה ברישום הורים כנגד זוגות להט”בים.

במהלך המחאה הפעילות והפעילים פרסו במשרדי הממשלה שרשראות המורכבת מצמידי יולדות בבתי חולים, קראו קטע בנושא וחילקו לציבור צמידים וחומרי הסברה.

המחאה התקיימה על רקע צו בית המשפט שהוגש ולא מומש, שקבע כי על משרד הפנים לרשום זוג אמהות כהורות. קשיים אלו שמערימים פקידי לשכת האוכלוסין על האמהות מצטרפת לקשיים שהלשכה מערימה על טרנסג’נדרים כשהיא דורשת שוב ושוב שיוכיחו במשרד הבריאות את המגדר שלהם, משנה ללא סיבה את סעיף המין בתעודת הזהות של גבר טרנס אחרי לידה ורושמת אותו כאם חד הורית ובמקביל מסרבת להכיר בבן זוגו כאב הילד.

“אנחנו מוחות ומוחים על האפליה הקשה שמתקיימת כאן”, אמרה זהורית שורק, פעילה בתנועת הפנתרות הוורודות ומייסדת המטה הגאה של יש עתיד, “יש צו בית משפט שמשרד הפנים מסרב לקבל וזה פשוט ביזיון. אין שום סיבה שזוגות להט”בים לא יוכלו להרשם כהורים לילד שלהם מיד לאחר הלידה, כמו כל זוג בישראל. האפליה הזאת חייבת להפסק”.

“הפקידים במשרד הפנים טוענים שהם בסך הכל מבצעים את הוראות מדינת ישראל”, הוסיף תומו חן, פעיל בתנועת הפנתרות הורודות, “הוראות שמשפילות אותנו, מפלות אותנו לרעה, ועל זה אנחנו לא נשתוק. הגיע הזמן שנפר את הסדר הציבורי בגלל שהסדר הציבורי מפר את שגרת החיים שלנו”.

ענת ניר, פעילה להט”בית ומתמודדת לרשימת מרצ לכנסת: “החלטתי להתמודד לאחר שבג”צ דחו את הבקשה של זוג חברות שלי לרישום הורות במעמד הלידה. לא יתכן שאנחנו חיות במדינה שבה אנחנו לא שוות זכויות. ישנן עשרות אלפי משפחות להט״ביות בישראל ומנקודת המבט של טובת הילד, לכל ילד וילדה בישראל מגיעים הורים רשומים כחוק. שווים בחובות, שווים בזכויות”.

אל המוחים הצטרפה גם ח”כ מירב מיכאלי. “לא יכול להיות שאישה סטרייטית שילדה ילד מתרומת זרע יכולה ממש לקחת בחור מהרחוב, להגיד שהוא האבא והוא ירשם כאבא, בעוד שאישה לסבית לא יכולה לרשום כאמא שנייה אישה שהיא חיה איתה גם עשר שנים”, אמרה מיכאלי, “כבר שתי קדנציות שאני נאבקת בדבר הזה ואנחנו עדיין לא שפ. גם אחרי שהצלחנו לבטל את ההנחיה ההזויה, לפיה זוגות מאותו המין צריכים לאמץ את הילד שלהם, המדינה הדתית ומשרד הפנים של דרעי פשוט פועלים בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה ובניגוד להחלטות בית משפט, ומסרבים לתת להם צווי הורות”.

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן