fbpx

הסמינר הרביעי של האחווה הסטודנטיאלית הגאה יוצא לדרך

מאות סטודנטים, הרצאות ופעילויות חברתיות בסוף שבוע אחד שכולו אחווה | "פגשתי כל כך הרבה אנשים מגוונים, הקשבתי לתכנים להט"בים מתקדמים מהשורה הראשונה, שמעתי והשמעתי דעות, השפעתי והושפעתי"
סמינר_אחווה

“יש ערמה של חבר’ה על הדשא”, לא רבים יודעים זאת, אבל מאיר אריאל למעשה התכוון לשעות בין ערביים בגבעת חביבה, בעת הסמינר הארצי של האחווה הסטודנטיאלית הגאה.

לאחר שלושה סמינרים מוצלחים, פתחה האחווה הסטודנטיאלית הגאה את ההרשמה לסמינר הרביעי שלה בגבעת חביבה. הסמינר, שיתחל ביום שישי ה- 20 באפריל בשעה 9:00 בבוקר ויסתיים ביום שבת, ה- 21 לאפריל בשעה 19:30 בערב, הוא אחד מאירועי התוכן הגדולים ביותר של הקהילה הלהט”בית.

“המקום היחידי בו רוב האנשים פוגשים כל כך הרבה להט”בים במקום אחד הוא במסיבות בסופי השבוע”, הסבירו מארגני הסמינר, “אנחנו האחרונים שנתנגד למסיבות, ואלא אם מדובר בתקופת מבחנים, אנחנו גם נהיה הראשונים להגיע ולהרים בהן, אבל זה לא ממש מקום המאפשר שיח אמיתי ופורה בין חברי הקהילה”.

הסמינר של האחווה מפגיש מדי שנה כ-200 סטודנטים להט”בים מרחבי הארץ, לסופ”ש שלם של פעילויות תוכן הנוגעות בסוגיות של זהות עצמית, קהילה ואקטיביזם.

“השנה הסמינר יעסוק בקשרים: עם הקהילה הגאה, אחד עם השני, ובין הקבוצות השונות בתוכנו”, מסביר דורון מוסינזון, אחראי פיתוח ההדרכה של האחווה הסטודנטיאלית הגאה, “מלבד שלוש פעילויות התוכן בסמינר והרצאה בשבת בבוקר, תתקיים בשישי בערב מסיבה ובמקביל אליה יתקיים ערב משחקי קופסא שומר שבת”.

“חשוב לנו להנגיש את הסמינר לכלל הזהויות בקהילה, ובתוך כך גם לקהילה הדתית הגאה”, מוסיף דודי אוסדון, הומו דתי, רכז החינוך של האחווה הסטודנטיאלית הגאה והממונה על נושאי הדת בסמינר, “הסמינר הינו שומר שבת פרינדלי, כל המשבצות והפעילויות בשבת נבנו כך שלא יצריכו מקרן, כתיבה, או כל פעילות המצריכה חילול שבת”.

“בתור מנחה ומשתתפת בסמינר האחווה האחרון, אני יכולה לומר שהשבת הזו סובבה לי איזה משהו בחיים”, משתפת הילה נאקסון, פעילה בולטת בקהילה הדתית הגאה, מקימת האחווה הגאה באונ’ אריאל ומנחה בסמינר, “לא הייתי אותה אני לפניה ואחריה. פגשתי כל כך הרבה אנשים מגוונים, שלעולם לא הייתי פוגשת אלמלא הסמינר. העברתי והקשבתי לתכנים להט”בים מתקדמים מהשורה הראשונה, שמעתי והשמעתי דעות, השפעתי והושפעתי. אני באמת מאמינה שהחוויה הזו גרמה לי להיות יותר רגישה לצרכים האינדיבידואלים של כל פרט בקהילה, ואני מרגישה שפתחתי פתח לקהילה להכיל ולהכיר יותר להט”בים דתיים ולהבין את צרכיהם”.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

“מה שמדהים בסמינר הזה שזוכים להכיר כל כך הרבה נשים ואנשים מדהימימות ונופל האסימון כמה אנחנו חלק ממשהו גדול ובעל השפעה בחברה”, משתף אלי ביטון, רכז איזור מרכז באחווה אשר השתתף גם בסמינרים הקודמים, “הסמינרים תמיד כל כך עוצמתיים, שבעקבותיהם מצטרפים המון אנשים לאחווה ורוצים לקחת חלק יותר פעיל ביצירת הניראות הגאה בקמפוס שלהם. הלוואי שגם באמצעות הסמינר הקרוב נצליח לגייס עוד פעילים ופעילות ולהרחיב את הפעילות שלנו לכל מקום בארץ. אני מזמין את כל מי שמרגישה שהיא חלק מהקהילה הגאה, בלי קשר לנטייה מינית או מגדרית להגיע לסמינר השנה. באמת שאתם לא רוצים לפספס את זה”.

“אנחנו מקווים שהסטודנטים ימצאו בסמינר מקום מעצים ומאפשר”, משתף אלעד ברגר, מנהל האחווה הסטודנטיאלית הגאה, “מקום שיוכלו להרגיש בו הכי חופשיים שיש, להיות מי שהם, מקום שיוכלו להכיר בו עוד סטודנטים שחולקים איתם הרבה במשותף. מקום למצוא בו חברים להמשך הדרך, מקום להכיר בו את אהבת חייכם, מקום לשיח על זהויות ועל הקהילה, מקום לצאת ממנו לפעולה כדי לדרוש את הזכויות שמגיעות לנו. פשוט מקום למה שתרצו. ננצל את ההזדמנות כדי להודות להתאחדות הסטודנטים ולאגודה למען הלהט”ב שתומכים ומלווים את הפרוייקט המדהים הזה לאורך כל השנה, ועל החלק המשמעותי והבלתי נפרד מבניית המרחב הבטוח בקמפוסים”.

הסמינר כולו מסובסד, וכל הצוות והפעילים בו עושים זאת בהתנדבות. ניתן לשלם על פי יכולת כלכלית. נותרו ימים ספורים להרשמה, אז כדאי להזדרז.

שאלות נוספות? מוזמנים להיכנס לפוסט השאלות והתשובות שהאחווה הכינו. כמו כן, מי שרוצה להכיר ולהתגבש לפני הסמינר, מוזמנת להגיע לפיקניק הפסח של האחווה בפארק הירקון.


סמינר האחווה הרביעי בגבעת חביבה | 20-21.4 | 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן