fbpx

הסוד של אליסה אדוורדס נחשף על הבמה

מלכת הדראג הבינלאומית, משתתפת "המירוץ הדראג של רופול" והדמות מאחורי סדרת הדוקו בנטפליקס "Dancing Queen", הגיעה לישראל לשתי הופעות. דייב יעקב נשלח לסיקור מיוחד | "אליסה היא בידור נהדר והשראה אמיתית. היא יודעת שהיא מהממת, אבל היא תזכיר לך שגם אתה"
אליסהאדוארדס
צילום: ערן לוי

התוכנית “מרוץ הדראג של רופול” הפכה למונופול בעולם הדראג. מפעל לייצור כוכבות. השתתפות בסדרת הריאליטי הזו שקולה  לזכייה בפיס. מלכות שהופיעו בה, הופכות תוך זמן קצר לאייקונים להט”בים בינלאומיים. אליסה אדוורדס היא ללא ספק אחת הבולטות בהן.

אליסה (הקרויה ג’סטין דווין לי ג’ונסון, כשאינה בדמות), מתגוררת בטקסס והיא חלק ממשפחת “האוס אוף אדוורדס”. מעבר להיותה אחת ממלכות הדראג המצליחות ביותר בעולם,  אדוורדס היא גם כוריאוגרפית, אשת עסקים והבעלים של הסטודיו לריקוד “Beyond Belief”. היא החלה את דרכה בתחרויות יופי של דראג (drag pageantry) וזכתה להכרה עם השתתפותה בתוכנית בעונה החמישית ולאחריה בעונת האולסטארס השנייה. האישיות הכובשת שלה, בחיזוק סדרת הרשת “Alyssa’s Secret” היו מתכון מנצח לפריצתה הגדולה למיינסטרים. ב-2018 עלתה לנטפליקס סדרת הדוקו “Dancing Queen” שעוקבת אחר חייה כמלכת דראג במקביל לעבודתה כמנהלת סטודיו לריקוד.

הגעה של כוכבת בסדר גודל כזה לישראל לוותה בהרבה ציפיות. הליין “One Night Only” שאחראי להבאתן של מספר לא מבוטל של מלכות מהתוכנית, בהן “אלסקה” ו”בוב הדראג קווין“, הרים את הכפפה והביא את גברת אליסה אדוורדס לשתי הופעות ברידינג 3 בנמל תל אביב, בחסות אבסולוט ומלונות בראן.

למרות הסופה שהשתוללה בחוץ, החלל בשבת היה יחסית מלא. מדהים לראות עד כמה הקהל הישראלי נהנה לצרוך דראג וממלא אולמות פעם אחר אחר פעם. מה שמייחד את הליין הזה, הוא גם כשהמופע סולד אאוט, החלל לא דחוס וניתן לצפות בנחת בהופעה. במגבלות ובעלויות של התעשייה המקומית – הנתון הזה לא מובן מאליו בכלל.

המופע התחלק לשניים – אמני.ות דראג ישראליות שעלו ראשונות ולאחריהן אליסה. את המופע פתחה באנרגיה מטורפת המלכה כריסטינה פוקס. בליווי של שני רקדנים ולוק קלאב קידי מרהיב שתפר המעצב אסף פרן. פוקס ביצעה את הנאמבר “Dibby Dibby Sound” והקהל יצא מגדרו. עם פתיחה כזאת מרשימה, הנציגות הישראלית הבהירה שהיא לא באה לשחק.

כריסטינה | צילום: ערן לוי

שנייה עלתה המלכה ליזי לבל בנאמבר כמעט קונטרסטי לקודמו. עם משאפ של דיסני + שירי דיוות, ליזי השתלטה על הבמה. כל המהלכים של המלכות הגדולות היו גם בביצוע הזה – מתחת לשמלה התגלה לוק נוסף ומתחת לפיאה, פיאה אחרת. רוקסי אנדרו, מאחורייך.

 ליזי לה בל | צילום: ערן לוי

אחרי גברת לה בל שירדה מהבמה, עלה הקינג פלואיד סנואו בדמותו של איש הפח. מה שיפה אצל סנואו היא העובדה שיש לו את היכולת לעשות חיבורים לא צפויים. איזו הברקה זו לחבר בין “הקוסם מארץ עוץ” שהוא כולו ייצוג קנוני לקהילה הלהט”בית לשיר של טיילור סוויפט “Look What You Made Me Do”. פלואיד מצטיין בלספר סיפורים בנאמברים שלו וגם הפעם הוא הצליח.

פלאויד סנואו | צילום: ערן לוי

החלק המפתיע היה של המלכה סוזי בום. סוזי, שמוכרת יותר כמנחה של מסיבות רווקות שבאה להרים, מתהדרת בערוץ יוטיוב פעיל וליין מוצרים – בחרה לעשות הפעם נאמבר פוליטי. אל הבמה עלו כנרית ולהקת רקדנים וברקע התנגן מיקס עם דבריה של גרטה תונברג, האקטביסטית הצעירה הפועלת למען עצירת ההתחממות הגלובלית. הבחירה לבצע את “How Dare You” במופע, בזמן שבצד השני של העולם מתחוללות שריפות ענק – היה תזכורת נפלאה עד כמה אקטואלי וחשוב עולם הדראג בתגובה שלו למציאות. אין ספק שהנציגות הישראלית הייתה מדויקת וברמה גבוהה.

סוזי בום |  צילום: ערן לוי

עכשיו הגיעה תורה של אליסה. גברת אדוורדס היא ליידי. וליידי לא עולה סתם לבמה, היא חייבת כניסה מרשימה. אליסה נכנסה לאולם דרך הקהל לצלילי השיר “Dancing Queen” כשספוט תאורה מלווה אותה עד לבמה.

החלק הראשון של המופע היה מונולוג של 50 דקות. אליסה העלתה אבא סטרייט מהקהל שיוריד לה את המעיל (ליידי או לא ליידי?), סיפרה על החיים בטקסס ועל הקבלה שלה לתוכנית (בת הדראג שלה, שנג’לה, צילמה אותה מבלי שהיא תדע בכלל עבור מה), ואפילו חשפה את העובדה שהיא ניתקה למפיקים את הטלפון כמה פעמים, כי הייתה בטוחה שהם מנסים למכור לה משהו.

אין ספק שאליסה צריכה עריכה, יש לה נטייה להאריך ולאנשים שלא חיים ונושמים את התוכנית, לפעמים זה קצת מקשה על הריכוז. העניין הוא שהיא כל כך מבדרת, שגם אם אתה לא מכיר את התוכנית בכלל- אתה פשוט נקרע מצחוק. אי אפשר לערוך את אליסה אדוורדס.

אליסה אדוורדס | צילום: ערן לוי

עוד בנושא:  האם אותם גברים סטרייטים או לא?

החלק השני התחיל אחרי הפסקה של עשר דקות. היה עדיף לקחת את קטע הווג’ינג של ליין ה- Pose שפתח את הערב, כקטע מעבר במקום להקרין וידיאו. אך למרות זאת ממש במהירות חזרה ההתרגשות בקהל. אליסה ביצעה ליפסינק לשיר “Tell It To My Heart” וירדה שוב אל הקהל, עלתה על הבר המרכזי והראתה איזה פרפורמרית מוצלחת היא. מדובר במלכה נגישה מאוד, שבלי קשר לסדר הגודל שלה – נותנת הרגשה טובה למעריצים. היא יודעת שהיא מהממת, אבל תזכיר לך שגם אתה. על הבמה התרחשה בהמשך תחרות Tongue Pop (נקישת הלשון המפורסמת שלה) ולאחריה עוד שני נאמברים שהיא ביצעה בתוכנית.

החלק המרגש של הערב הזה היו ללא ספק שתי בנות ה-12 מהקהל שעלו לבמה (הן הוכנסו באישור מיוחד וגם פרסום הצילומים שלהן הוא באישור ההורים). שתיהן מעריצות גדולות של התוכנית. כשאחת מהן נשאלה מה החלום שלה? היא ענתה “לשיר”. אליסה ביקשה ממנה שתשיר לנו משהו. מסתבר שלחלום הזה יש בסיס, כי ביחס לסיטואציה זה היה ביצוע מרשים, עד כדי כך שאליסה בעצמה התחילה לעשות לו ליפסניק. הילדה סיפרה שהתוכנית נותנת לה השראה וכוח ולא הייתה עין אחד בקהל שנותרה יבשה. הרגע הזה היה כל כך סוריאליסטי ולא נתפס שהרגיש לשנייה מבוים. אבל הוא לא. וזה הכוח של התוכנית הזו (בעייתית ככל שתהיה)- שמאפשרת לנוער וילדים לראות במלכות דראג מודל לחיקוי. הלוואי והעתיד של הקהילה הלהט”בית יהיה יפה כמו הרגע הזה על הבמה.

אליסה אדוורדס והילדה | צילום: ערן לוי

אליסה אדוורדס גילתה את “הסוד” שלה על הבמה. היא לא ביטאה אותו מילולית, היא פשוט חגגה אותו. עצם הקיום שלה הוא ההתגלמות של הסוד. מדובר ביישות שחיה במאה אחוז בפנטזיה שהיא פיתחה לעצמה. אין פער בין הדמות על המסך למה שתראה בלייב – כולה אותנטיות. יש לא מעט ביקורת על מלכות שבאות מעולם תחרויות היופי של דראג. טענות שהן עוסקות בצורה ולא בתוכן, ושאין בהן שום אמירה “אמיתית”. עבור אדם שבא מטקסס, בה עד היום יש אזורים שמפלים על פי חוק להט”בים, עצם העלייה על הדראג היא אקט פוליטי ורדיקלי כשלעצמו, ותקווה לכל אלו שחיים שם ומפחדים לבטא את זהותם באופן מלא ולחיות בחופש. אליסה היא בידור נהדר והשראה אמיתית.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן