fbpx

הנראות הלהט”בית מקדמת את החברה כולה

רבים רואים בארגונים הגאים ככאלו הפועלים עבור הקהילה הגאה וצרכיה בלבד, אך לפעילותם יש השפעה משמעותית על הסביבה והשינוי שהם יוצרים מחלחל לחברה כולה
נראות להטבית
“הנושאים שאנו מקדמים משפיעים על כלל תושבי העיר”

איתי פנקס – מחזיק תיק הגאווה בעיריית ת”א-יפו

בשנת 2005 מונה איתי פנקס ליועץ ראש העיר לענייני הקהילה הגאה, אחת מפעולותיו הראשונות היה ייסוד “תיק הגאווה”, ובהמשך יזם את הקמת המרכז הגאה, שהפך למנוף הקהילתי הגדול ביותר מבחינת משאבים ציבוריים.

“תיק הגאווה מהווה את המקור הפיננסי העיקרי לבניית הקהילה בארץ. ההחלטה שהובלתי להקצות כ-30 מיליון ₪ להקמת המרכז החדש, הפרויקט הלהט”ב הגדול בתולדות המדינה ואחד הגדולים בעולם, תביא איתה גם הקצאת משאבים שוטפת גדולה בהרבה ביחס למצב כיום, ויותר א.נשים שיעבדו לטובת ועבור הקהילה. מיליוני השקלים המושקעים באירועי הגאווה, הכפלת תקציבי פסטיבלי הסרטים הגאים והחלטה להכפלת תקציבי התמיכות העירוניות לארגונים, מסייעות שנים לבנייה ולתפעול של גופים כמו האגודה, איגי, חוש”ן ועוד, לצד קידום פיתוח שירותים עירוניים חדשים נוספים, מביאים את תיק הקהילה הגאה בת”א למנוף המשאבים הגדול ביותר של הקהילה בארץ.

במסגרת תיק הגאווה אנו מקדמים נושאים חשובים עבור חברי הקהילה תושבי העיר, כמו החתונה ההמונית שקרבה משפחות וחברים של להט”בים שנשאו ורישום זוגיות עירוני. הנושאים שאנו מקדמים משפיעים על כלל תושבי העיר – מצעד הגאווה והאירועים שסביבו מהווים דחיפה לכלכלה המקומית והלאומית בשל עשרות אלפי תיירים ומאות אלפי משתתפים מקומיים, פרויקט יקירי העיר מקדם מועמדויות להט”ביות ומעלה מודעות לתרומת להט”בים לעיר, במיוחד בקרב הטרוסקסואלים בני ובנות הגיל השלישי שפחות נחשפו לנושא, והמרכז הגאה הפך גם הוא למקום שבו יחידים ומשפחות סטרייטיות מרחבי העיר משתתפים בפעילויותיו, ובראשן אירועי החגים ופעילויות קבועות לילדים ולהורים.

תל אביב-יפו משמשת כמגדלור גם לרשויות המקומיות האחרות – קיימנו את ועידת המשפיעים של קהילת הלהט”ב שכינסה את בכירי הממשל, הכלכלה, התרבות והתקשורת במדינה, יזמנו החתמה של עשרות ראשי וראשות רשויות מקומיות על התחייבות לפעולה לטובת להט”בים בתחומי הרשות, והקמנו את המרכז למשפחה שנפתח בימים אלה וישרת משפחות מכל הארץ.

כל הפעולות נהגות, מתוכננות ומוצאות לפועל בשותפות מלאה של המרכז הגאה והעומד בראשו אביהו מיזן,  שמהווה כיחידה העירונית לקידום הקהילה הגאה”.

“לקחת אחריות על יצירת סביבה בטוחה”

תמר יהל – מנכ”לית ארגן חוש”ן חינוך ושינוי – ארגון ההסברה של הקהילה הגאה

חוש”ן – חינוך ושינוי, הוא ארגון החינוך וההסברה של הקהילה הגאה. מטרתו היא קידום סובלנות והכשרת אנשי ונשות מקצוע לעבודה עם הקהילה. בכל שנה מקיים הארגון 2000 סדנאות לקהל יעד של כ60,000 איש ואישה, תלמידים.ות, צוותי חינוך החל מגיל הגן ועד התיכון והאוניברסיטה, אנשי טיפול ובריאות, המגזר העסקי, כוחות הביטחון ועוד. הארגון פועל בשיתוף צמוד של משרד החינוך ומשרד הבריאות. פעילות הדגל של הארגון היא סדנאת “הסיפור האישי”, בה שתי מתנדבות להט”ביות מזהויות שונות (לסבית, הומו, ביסקסואלית, טרנסג׳נדר וא-מיניים) מספרות את סיפור חייהן לתלמידי בית הספר.

“אנחנו מגלות שוב ושוב שהדרך הטובה ביותר להשפיע על דעות של אנשים היא בתקשורת אנושית בלתי אמצעית. למרות שאנשים חושבים שהחברה כבר ממש מתקדמת ופתוחה, עדין בכל תיכון בארץ הקללה הנפוצה ביותר היא “הומו”, ותלמידים להט”בים עדיין סובלים כפול מחבריהם הלא להט”בים מאלימות והטרדות. בני נוער להט”בים עדין נזרקים מהבתים שלהם. בעקבות כך הם נוטים יותר לקשיים נפשיים והתנהגויות סיכוניות. בסדנאות שלנו אנחנו משקפות את זה דרך נתונים ובעיקר דרך חוויות החיים שלנו, ועוזרות למשתתפים לקחת אחריות על יצירה של סביבה בטוחה ללהט”בים במרחב שלהם. זה יכול להיות בהחלטה של תלמיד לא לקלל יותר “קוקסינל” או ללמוד כיצד להגיב בצורה טובה לחבר שיוצא מהארון, בהחלטה של יועצת להדביק בחדר שלה מדבקת “מרחב בטוח ללהט”ב”, או של רופאה לדעת איך לטפל טוב יותר באנשים טרנסג’נדרים. במקרים רבים, במהלך סדנאות שלנו או אחריהן משתתפים יוצאים מהארון. זה מראה שעצם קיום השיח על זה מאפשר לאנשים לחוש בטוחים יותר, ובוודאי עבור בני נוער שהמפגש עם מודל בוגר וגאה הוא מעצים עבורם.

בתור אמא לשני ילדים קטנים, אני מרגישה חובה לפעול כדי להבטיח שהם יגדלו בסביבה חינוכית רגישה ומקבלת ושלעולם לא יסבלו מבורות ושנאה של הסובבים אותם. אני מאמינה שמעבר לסדנאות שלנו, משרד החינוך צריך לייצר תכנית לימודים מסודרת ונהלים ברורים. הקהילה הגאה צריכה להיות נושא שלומדים עליו בשיעורי אזרחות והיסטוריה, ודרך יצירות ספרותיות. לעבודה החינוכית יש כוח גדול, ואני יודעת שביום שבו חוש”ן יגיע לכל בית ספר וכל תלמידה תפגוש את הנושא כחלק מתכנית הלימודים שלה, המהפכה שלנו תושלם”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן