fbpx

המשאית הטבעונית הראשונה במצעד הגאווה

ליין היוניקט בשיתוף הפורום הטבעוני הגאה יפיקו לראשונה משאית טבעונית גאה במצעד הגאווה בתל אביב | "קיים קשר הדוק בין המאבק הטבעוני למאבק הגאה, אי אפשר לדרוש חמלה ושיוויון זכויות לאחד ולהתעלם מהסבל של האחר"
משאית צמחונית

כמו בכל שנה, גם השנה ילוו את מצעד הגאווה בתל אביב יפו משאיות קונספט של הליינים השונים בקהילה. השנה נזכה לראות במצעד הגאווה בתל אביב גם משאית המוקדשת לקהילה הטבעונית, לראשונה בישראל ובעולם.

המשאית הטבעונית הראשונה בעולם תובל על ידי ליין ה”יוניקט” בשיתוף עם הפורום הטבעוני הגאה שחבר לרשת הסופרים “ויקטורי”, שהעניקה חסות מלאה למשאית הטבעונית הגאה. על המשאית יקחו חלק סלבס טבעוניים מובילי דעת קהל, בהם טל גלבוע, חן טל, קורליניוס, גדי וילצ’רסקי ואלמוג שור.

“נושאי הקהילה הגאה, הטבעונות מתוך חמלה לבעלי חיים והיחס המיוחד לגלוטנים אינו עיניין עסקי כלל אלה עניין אישי של הלב הפרטי שלי”, אמר מנכ”ל הרשת אייל רביד, “עלינו לגלות אהבה וחיבה יתרה לכלל הזרמים דווקא בגלל השונות המייצרת אחד שלם טוב ויפה בחברה בישראל”.

הפורום הטבעוני הגאה, או בשמו הנוסף – הגוש הטבעוני הגאה, נולד מפעילותם של אקטיבסטים להט”בים שמחזיקים באידיאולוגיה טבעונית ופועלים גם למען זכויות הקהילה הגאה וגם למען בעלי החיים. הפורום, בהובלת דניאל אזולאי ועומר שליו החל את דרכו לפני כחצי שנה במפגש בין השניים במרכז הגאה.

“קיים קשר הדוק בין המאבק הטבעוני למאבק הגאה, אי אפשר לדרוש חמלה ושיוויון זכויות לאחד ולהתעלם מהסבל של האחר”, אמרה דניאל אזולאי, “סוגנות היא הבסיס החזק ביותר לאי שיוויון זכויות ללהט”ב, לנשים, לשחורים וסוגנות היא גם הבסיס להתעללות הקשה ולמוות המיותר שעוברים בעלי החיים”.

“הטבעונות בתל אביב ממשיכה להתפתח ולחלחל למיינסטרים”, מוסיף עומר שליו, “אנחנו מקווים שנוכל לפתח מסורת ולהצטרף לשאר המשאיות המציגות קונספט קבוע בכל שנה”.

עוד בנושא:  שיח על אוכל זו גם פעילות חברתית

הפורום הטבעוני הגיע לעיריית ת”א יפו עם הבשורה על גיוס החסות, אך קיבל דרישה נוספת – לחבור לליין מסיבות. בפורום הטבעוני חברו לליין ה”יוניקט” של אלמוג כהן על מנת להרים יחד את המשאית הטבעונית הראשונה בהיסטוריה.

ליין היוניקט הוא ליין היפ-הופ והיחיד שלא פחד להכריז על עצמו כליין יוניסקס.  הליין הוקם על ידי אלמוג כהן, טבעונית בעצמה, ומגיל 14 בחיי הלילה. כהן הפיקה בשנת 2013 את מצעד הגאווה הראשון בראשל”צ וב-2016 הובילה את הקמפיין לבחירת נושא מצעד הגאווה בסימן נשים.

“היוניקט הוא ליין היפ הופ יוניסקסי שמקבל את כולם בלי קשר לנטייה/מגדר” אומרת כהן, “רוח הליין היא ליברלית, בכל הערבים מקדמים מסר של אהבת חינם, שיווין וקבלת האחר. הליין נותן דגש מיוחד על מרחב בטוח ומגלה אפס אחוז סובלנות כלפיי פגיעה במרחב האישי של הבליינים כדי לתת תחושת בית ונוחות לכל מי שמגיע. השנה זוהי הפעם הראשונה שאני זוכה להוביל משאית מרגש מאוד שזה יצא בסימן 20 שנה למצעד הגאווה התלאביבי. תמיד אמרתי לעצמי שאעשה את זה אחרת ואקדם בפלטפורה הענקית הזאת את אחת מהאג’נדות שלי, אז החלטתי על טבעונות מכיוון שהמאבק של קהילת הלהט”ב ושל הטבעונים הוא זהה – שניהם דורשים שיווין זכויות ואני מאמינה שאי אפשר לדרוש שיווין ולקחת מהאחר. אחוז הטבעונים בקהילה הוא גבוה וכן המודעות לעניין, 2 העולמות האלו מאוד קרובים לליבי והחלטתי לאחד בניהם להיות הראשונה ולעשות היסטוריה. אני קוראת לכולם לבוא לצעוד לצד המשאית של היוניקט לקחת חלק מהיסטוריה שבאה לקדם מסר כפול , לייצג צדק ושיווין זכויות לכולם – לחיות ובני אדם ולהרים הכי שאפשר!”

יוניקט במצעד הגאווה 2017 | צילום: שני רייך

את ההכרזה על המשאית הטבעונית הראשונה במצעד הגאווה יובילו השותפים באירוע “קוקטייל טבעונות ולהט”ב” שיתקיים בתאריך ה-27.5, יום ראשון הקרוב בשעה 19:00. האירוע בשיתוף המרכז הגאה ועיריית ת”א יפו הוא האירוע הממסדי הראשון שעושה את הקשר בין שני המאבקים. באירוע ישאו דברים מיקי חיימוביץ, מנדי מיכאלי (מנכ״לית איגי לשעבר), הסטנדאפיסטית אלמוג שור ומובילי המאבק – עומר שליו ודניאל אזולאי. מעבר לכך, יפנקו באווירה דוכני טעימות של גבינות טבעוניות, שוקולד טבעוני ועוד שאר פינוקים שיחולקו בחינם למשתתפים. הכניסה לאירוע היא בחינם.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן