fbpx

המדריך המלא לאירוויזיון 2017– חצי גמר שני

איזו מדינה אמיצה העזה לשלב ראפ עם יודל, איך מבטאים את שמה של השלישיה ההולנדית ואיזה שיר חולק מלחין עם בריטני ספירס? וגם אימרי זיו שלנו, בסקירת מתמודדי חצי הגמר השני של אירוויזיון 2017
2300993-5

חצי הגמר השני של תחרות האירוויזיון, יערך ב11 למאי 2017, יום חמישי הקרוב. ישראל שובצה כמדינה ה-18 והאחרונה להופיע בערב זה, שבסופו תושלם רשימת 26 הפיינליסטים בגמר הגדול, שיערך ביום שבת, יומיים לאחר מכן.
התחזיות נראות אופטימיות עבור אימרי זיו, אשר מטפס בסקרים ובבורסות ההימורים מאז החלו החזרות לתחרות בקייב, העיר המארחת.
נחזיק לו אצבעות!

עוד בנושא:  המדריך המלא לאירוויזיון 2017 - הגמר הגדול

חצי גמר שני, 11 למאי, 22:00, ערוץ 1


1. סרביה
Tijana Bogicevic – In Too Deep

מי שפותחת את חצי הגמר השני היא טיאנה בוגיצ’ביץ’, 35, מסרביה. בוגיצ׳ביץ׳ היתה זמרת ליווי שנים רבות עד שפצחה בקריירת סולו אשר הביאה לה תהילה בסצנת הפופ במדינתה. גם באירווזיון עוברת טיאנה השנה לקדמת הבמה לאחר שהופיעה בתחרות כזמרת ליווי בשנת 2011. In too deep הוא שיר פופ עכשווי וקליט, בעל סיכויי הצלחה לא רעים.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה עד בינוני


2. אוסטריה
Nathan Trent – Running On Air

נתן טרנט, 25, נולד באינסברוק לאב איטלקי ואם אוסטרית. הוא כותב, מלחין ויוצר מוזיקת פופ, ולוקח כמעט את כל הקרדיטים עבור השיר Running on air. השיר, שנוצר והוקלט בלוס אנג’לס, נבחר על ידי ועדת אירוויזיון פנימית של ערוץ הטלוויזיה האוסטרי. טרנט מספר כי לפני כל עליה לבמה הוא שותה שני בקבוקי סודה כדי להכין את גרונו. עוד במישור הגסטרונומי, טרנט מסוגל לחיות על סושי.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבולי


3. מקדוניה
Jana Burceska – Dance Alone

בשמיעה ראשונה אנחנו עלולים להתבלבל ולחשוב שהcardigans התאחדו, או שהכותבים של הזמרת Robyn אחראים ליצירה, אך השיר הטרנדי והקליט Dance Alone מגיע דווקא ממקדוניה. הזמרת, יאנה בורצ’סקה, 23, היא פעילת זכויות אדם ומקדמת סובלנות בבתי ספר במקדוניה. היא התחרתה בגירסה המקדונית של American Idol, שם זכתה במקום החמישי. על עצמה מספרת בורצ׳סקה כי הדבר המרשים ביותר שעשתה בחייה הוא שכיבות שמיכה על גשר ברוקלין במחיצתו של באטמן.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר – בינוני עד נמוך


4. מלטה
Claudia Faniello – Breathlessly

לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים לייצג את מלטה באירוויזיון, הצליחה לבסוף קלאודיה פאניילו (29) להגשים את חלומה ולהבחר השנה כנציגת האי הקטן בתחרות. פאניילו גדלה על האירוויזיון מבית, שכן אחיה הגדול ייצג את המדינה בתחרות הזמר פעמיים בעבר. פאניילו היא פעילה חברתית במלטה ומסייעת בבתי ספר לילדים עם ליקויי התפתחות. פאניילו מעידה על עצמה כי כילדה סבלה מבולימיה, ועל כן כיום היא עוסקת בהעלאת המודעות ועזרה לסובלים מהמחלה.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר – נמוך


5. רומניה
Ilinca ft. Alex Florea – Yodel It!

לאחר שנעדרה מהתחרות בשנה שעברה בשל חובות כספיים לאיגוד השידור האירופי, רומניה מתקמבקת. איחוד של שני בוגרי תוכניות ריאלטי רומניות, יצר את הצמד אילינקה ואלכס. היא, אוהבת לעשות יודלינג, והוא, ראפ. איך הסגנונות הללו משתלבים יחד? באירוויזיון הכל מותר.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה מאוד


6. הולנד
OG3NE – Lights and Shadows

שלוש האחיות, ליזה (22) והתאומות איימי ושלי (21) הן ההרכב ההולנדי לאירוויזיון, OG3NE. השם המאתגר מייצג את סוג הדם של אימם, O, את הקשר הגנטי בינהם (gene) והספרה 3, שכן הן שלישיה. הוגות חידת חמיצר זו השתתפו בעבר באירוויזיון הילדים וגם זכו בThe Voice הולנד. השיר Lights and Shadows נכתב ע”י אביהן של הבנות כמחווה לאימם הסובלת ממחלה קשה. הן מקוות להצליח בתחרות ולהעלות חיוך על פניה של אימם, כהוקרת תודה על כל מה שהעניקה להן במשך השנים.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה עד בינוני


7. הונגריה
Joci Papai – Origo

יוצ’י פאפיי (35), הוא זמר, ראפר וגיטריסט הונגרי ממוצא צועני, בן לראש תזמורת צוענים גדולה. יוצ’י הלך בעקבות אביו מגיל צעיר ולא עזב את הגיטרה מאז היה בן 4. עם זאת, דרכו לתהילה לא היתה קלה. מצבה הסוציו-אקונומי הנמוך של משפחתו גרם לזמר להאבק בדרכו לתהילה. זו הגיעה לבסוף ב2005 בזכות הופעתו בתוכנית ריאליטי בטלוויזיה ההונגרית. לאחרונה התחבר פאפיי לשורשיו והוא יוצר מוזיקה צוענית אתנית, בשילוב עם צלילי פופ מודרני. הסגנון מאפיין גם את שירו לתחרות האירוויזיון, origo, אותו הוא מתאר כתמצית סיפור חייו.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה


8. דנמרק
Anja – Where I Am

אניה (21), נולדה וגדלה באוסטרליה להורים ממוצא דני. ב2014 זכתה אניה בThe Voice אוסטרליה, ובשנה שעברה ניסתה את מזלה בייצוג דנמרק באירוויזיון. היא זכתה במקום השני בקדם האירוויזיון במדינה, אך לא ויתרה והשנה, לאחר נסיון נוסף, זכתה בכבוד. אניה החלה לדבר דנית לפני 10 חודשים בלבד. היא כתבה את השיר, חלקית, בעצמה ומתארת את הסיפוק שבביצוע שיר מקורי לעומת שירים שנכתבו ע”י אחרים. קולה העוצמתי והשיר העוצמתי לא פחות, מנבאים תחזיות טובות עבורה.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה מאוד


9. אירלנד
Brendan Murray – Dying To Try

ברנדן מורי (20), הוא חבר לשעבר בלהקת הבנים Hometown, אשר היתה פופולרית באירלנד בכמה השנים האחרונות. Dying to try, “מתחיל קטן ומתפרץ בהמשך” הוא מסביר, “השיר עוסק בנכונות לעשות הכל בשביל אהבה”. מלחין וכותב השיר אחראי ללהיטי פופ מפורסמים רבים, בינהם crazy ו sometimes של בריטני ספירס, וstronger של קלי קלארקסון.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבולי


10. סאן מרינו
Valentina Monetta & Jimmie Wilson – Spirit Of The Night

למי שהתגעגע לימי הדיסקו העליזים של שנות ה-70, לסאן מרינו יש את ה-דבר עבורכם. ואם כבר מדברים על געגוע, ולנטינה מונטה, ספק הזמרת היחידה במדינה הזעירה, התגעגעה והיא שבה לייצג את סאן מרינו בפעם הרביעית, לאחר שנתיים בהן הצליחה להתאפק מלדרוך על בימת האירוויזיון. למונטה, מצטרף הפעם ג’ימי וילסון, זמר, שחקן וכותב אמריקאי. לשיר אחראי, כבעבר, ראלף זיגל, מלחין וכותב גרמני, אשר מסרב גם הוא להתנתק מעולם האירוויזיון. זיגל אחראי ללהיטי אירוויזיון מצליחים בשנות ה70 וה80, אך ניסיונותיו בשנים האחרונות, בעיקר עבור סאן מרינו, אינם זוכים להצלחה.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: קלוש ביותר


11. קרואטיה
Jacque Houdek – My Friend

ז’אק הודק (35) הוא אחד מאמני הפופ הפופולרים ביותר בקרואטיה. הודק הוציא 13 אלבומים, מתוכם 5 אלבומי כסף, אלבום זהב, פלטינה ויהלום. הוא משמש כמנטור בגירסה הקרואטית של התוכנית The Voice ואהוב במדינתו בשל פעילותו ההתנדבותית בעזרה לנכים וילדים. הוא מאמין שקולו יכול לעזור לרפא ולשמח את הנזקקים.
את שירו הוא מתאר כקריאה לחיות את הרגע, ולהכיר בפלא הבריאה. הוא מעודד קבלה של האחר ושל שונות בחברה – תמה שמשתלבת נהדר עם סלוגן האירוויזיון השנה Celebrate Diversity.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: נמוך


12. נורווגיה –
JOWST – Grab The Moment

יוהקים וית’ סטין (27), הידוע בכינוי JOWST, ייצג את נורווגיה עם השיר Grab The Moment. סטין ראה בעבודה על השיר פרויקט חברתי משותף ופתח קבוצת פייסבוק בה הגיבו חבריו על היצירה ונתנו טיפים לשינוי ושיפור. השיטה עבדה וסטין זכה בקדם האירוויזיון בנורווגיה, יחד עם אלכסנדר וולמן, הווקליסט של השיר.
וולמן, השתתף בעבר בThe Voice נורווגיה והגיע לגמר. JOWST מופיע כשפנוי מכוסות מסיכה עמוסת תאורה דימנית.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: בינוני עד גבוה


13. שוויץ
Timebelle – Apollo

Timebelle הוא שמו של שעון מפורסם בעיר ברן, בירת שוויץ. הלהקה, אשר נקראת על שם המוניומנט, נוסדה למרגלות השעון. במקור כלל ההרכב 5 גברים, אליהם צורפה מאוחר יותר הווקליסטית מירונה מנסקו (21), זמרת ממוצא רומני. מפיקי השיר Apollo גם הם בחלקם רומנים. השיר עוסק ברדיפה אחרי חלום, “בין אם החלום הוא אדם, אומנות, מדינה או עבודה” אומרת הלהקה.
אפולו, אגב, הוא אל המוזיקה והשירה היווני.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: בינוני עד נמוך


14. בלרוס
NAVIBAND – Historyja Majho Zyccia

אחד השירים הבודדים בתחרות אשר עדיין מושר בשפת המדינה, מגיע מבלרוס. זו תהיה הפעם הראשונה בה תשמע השפה הבלרוסית על בימת האירוויזיון, שכן עד היום הקפידה המדינה לשלוח שירים באנגלית בלבד. הצמד NAVIBAND מופיעים יחד מאז שנת 2013. הם הוציאו יחד 3 אלבומים והופיעו רבות ברחבי מזרח אירופה. אחד משירהם זכה בעבר בתואר שיר השנה בבלרוס.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: בינוני עד נמוך


15. בולגריה
Kristian Kostov – Beautiful Mess

קריסטיאן קוסטוב, צעיר בן 17 בלבד, הוא ההבטחה הבולגרית באירוויזיון השנה. קוסטוב, עוסק במוזיקה מאז היה בן 6 ובהיותו ילד היה חלק מנבחרתו של זוכה האירוויזיון דימה בילאן בתוכנית The Voice Kids רוסיה. עוד זכה קוסטוב במקום השני ב X FACTOR בולגריה. השיר, לו צופות התחזיות הצלחה רבה, שקט קליט ועכשווי. השיר הופק על ידי צוות שעבר בעבר עם ג’ון לג’נד, ליידי גאגא, קלי קלארקסון, ג’ונס ברוד’רס וסלינה גומז.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: וודאי


16. ליטא
Fusedmarc – Rain of Revolution

Fusedmarc הם שגרירים של מוזיקה אלקטרונית ליטאית באירופה והופיעו בין היתר בגרמניה, בריטניה, צרפת ובלגיה. הם שמו להם למטרה להעלות את איכות ההפקות המוזיקליות במדינה. אפשר רק לנחש איך זה היה נשמע קודם…

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: נמוך מאוד


17. אסטוניה
Koit Toome and Laura – Verona

שיתוף הפעולה של קויט טומה (38), בין הפרפורמרים הטובים באסטוניה, ולאורה (28), הזמרת המושמעת במדינה בעשור האחרון, עם כותב הלהיטים מס’ 1 במדינה, סוון לומוס (44) הוליד את Verona. להיט פופ אירוויזיוני, קליט וסוחף, אם כי קצת נשמע כאילו יצא משנת 2002. לומוס אחראי לשירי אירוויזיון אסטונים רבים בשנים האחרונות. גם הזמרים לא זרים לתחרות, לאורה ייצגה את מדינתה ב2005, וטומה ב1998. שניהם ידועים ואהובים במדינתם ומקווים כי שיתוף הפעולה בין ענקי המוזיקה האסטונים יוביל לתוצאה מבטיחה בתחרות.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה מאוד


18. ישראל
IMRI – I feel alive

אחרונה חביבה, חותמת את שלב חצאי הגמר, ישראל. אימרי זיו (25) זכה ב’כוכב הבא לארוויזיון 2017′ לאחר שנתיים בהן הופיע על בימת האירוויזיון כזמר ליווי עם נדב גדג’ וחובי סטאר. מלבד עיסקו במוזיקה, זיו לומד תקשורת חזותית. זיו ינסה לשחזר את ההצלחה של ‘גולדן בוי’ עם להיט מסיבות מקפיץ, בעל נגיעות אתניות ים תיכוניות, ו”מגע של רגש אישי”. זיו מספר כי השיר מתאר את מסעו המוזיקלי ומבטיח הופעה שתשרוף את בימת האירוויזיון.
בן חזות ודולב רם, כותבי השיר, אחראים ללהיטה של עדן בן זקן “מלכת השושנים”, שנכתב עבור מצעד הגאווה 2015, ועבדו בין היתר עם אייל גולן, שרית חדד, משה פרץ ונועה קיריל. שיהיה בהצלחה!

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן