fbpx

המדינה לבג”צ: לא תהיה פונדקאות לגברים. אין לכך התכנות פוליטית

בתשובה שהגישה המדינה לבג"צ נכתב כי לאור שיקולים רבים, בהם גם שיקולים של היתכנות פוליטית, שר הבריאות מסר שאין אפשרות בשלב זה לתקן את החוק | "בלי לגרוע בדרך כלשהי מן ההבנה לכמיהה הכנה והעמוקה של העותרים ושל ציבור הגברים שבשמם הוגשה העתירה, לממש את הורותם באמצעות התקשרות עם אם נושאת – לא ניתן בשלב זה להיענות לדרישתם"
מנדלבליט

היועץ המשפטי לממשלה עמיחי מנדלבליט | צילום מסך יוטיוב ערוץ הכנסת


היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, העביר הערב את תגובת המדינה לעתירה שהגישו איתי ויואב פנקס ארד, באמצעות עמותת “אבות גאים” ועורך הדין חגי קלעי. על פיה המדינה לא תאפשר לגברים חד מיניים להביא ילדים באמצעות הליך פונדקאות. 

“בלי לגרוע בדרך כלשהי מן ההבנה לכמיהה הכנה והעמוקה של העותרים ושל ציבור הגברים שבשמם הוגשה העתירה, לממש את הורותם באמצעות התקשרות עם אם נושאת – לא ניתן בשלב זה להיענות לדרישתם”, נכתב בתגובת היועמ”ש לבג”ץ, “תנאי להרחבה של מעגל הזכאים להתקשר בהסכם לנשיאת עוברים הוא השלמה של הליך חקיקה מתאים. לשונו הברורה של החוק, העובדה שפונדקאות מהווה סוגיה כה מורכבת ורגישה, והחשש מפני השלכות הרוחב שעשויות להיות הרחבה של מעגל הזכאים … שוללים אפשרות זו ומחייבים הכרעה בעניין של המחוקק הראשי”.

בתגובתו התייחס היועץ המשפטי לממשלה לסרטון התמיכה שהפיץ ראש המשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו, בו הבטיח כי יפעל לקידום תיקון לחוק הפונדקאות כך שיכלול גם גברים יחידים.

“שר הבריאות אינו שולל בחינה בעתיד, ולאחר יישום השינויים שבוצעו בתיקונים האחרונים, בתנאים מסוימים שייקבעו בהמשך ובחקיקה – הליכי פונדקאות לגברים ללא בנות זוג”, נכתב בתגובה, ” עמדת הדרג המקצועי במשרד הבריאות היא שבעת הזו לא נכון לבצע שינויים נוספים. לאור זאת ולאור שיקולים נוספים אותם שקל, לרבות שיקולים של היתכנות פוליטית, שר הבריאות מסר שאין אפשרות בשלב זה לתקן את החוק”.

היועמ”ש הוסיף כי הנושא של פונדקאות לגברים חד מיניים עמד בלב הליך החקיקה שהחל השנה בכנסת, אולם הכנסת החליטה בסופו של דבר “בשלב זה שלא להרחיב את האפשרות להתקשר בהסכמי פונדקאות לגברים ללא בנות זוג”. היועמ”ש הוסיף וציין כי במקרה הזה יש הבדל בין נשים עם בעיות רפואיות ללא בן זוג, ובין גברים ללא בנות זוג “אשר עניינם אינו מבטא מקרה קצה רפואי”.

איתי פנקס ארד, העותר, ועוז פרבין, יו”ר “אבות גאים”, מסרו בתגובה: “לאיזה בנימין נתניהו אנחנו אמורים להאמין? לזה מהסרטונים שאומר שמגיע לנו להיות הורים ושצריך חוק שוויוני או לבנימין נתניהו שר הבריאות, שעונה לבית המשפט ש’אין אפשרות בשלב זה לתקן את החוק’ ולא שולל בחינה של הדברים בעתיד המעורפל. אנחנו מודיעים לממשלה ולעומד בראשה – העתיד שלנו כבר כאן ולא ניתן לך או לאף אחד אחר לגזול אותו מאיתנו בנוגע לפונדקאות ובכל שאר התחומים – דורשים שיוויון עכשיו וב-1 בינואר נהיה בבג”ץ כדי לקבל אותו”.

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. גולן הגב

    פוליטיקאים שקרני
    משרים אותנו בפנים.
    מלחמה

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן