fbpx

הכירו את מוחמד וערי

הכנסת נושא הלהט"ב הערבי לסדר היום של האגודה
מוחמדוערי (2)

בן 27, מנהל מוצר בחברת הייטק, ובוגר תוכנית ההצטיינות MEET, המתמחה בלימודי מדעי המחשב, ניהול ויוזמה, ושינוי חברתי.

יוצא תוכנית לימודים לתלמידים מצטיינים בשם (MEET), המתמחה בלימודי מדעי המחשב, ניהול ויוזמה באוניברסיטה העברית בשיתוף עם אוניברסיטת MIT שמטרתה העצמת יזמים ערבים ויהודים ועידוד יזמות חיובית שתשפיע על המציאות הפוליטית והחברתית במזרח התיכון.

מדריך נוער ממדינות קונפליקט באיחוד האירופאי.

הקמת קבוצת “חברים לטוב”, קבוצה המיועדת למתן סיוע לערבים במזרח ירושלים, בדגש על קשישים וילדים בסיכון.

שותף בהקמת קבוצת ׳אלוואן׳ – קבוצה לנוער ערבי גאה באיגי.

מתנדב באגודת הלהט״ב במחלקה המשפטית ובמחלקת דיגיטל.


“אני רואה חשיבות עליונה בהכנסת נושא הלהט”ב הערבי לסדר היום של האגודה. חשוב לי לקדם פרוייקטים, בפרט בתחום החינוך, שיחברו את האוכלוסייה הערבית לקהילה, תוך התייחסות וכבוד לערכי החברה הערבית”

לקריאת המשך החזון של מוחמד, לחצו כאן>>


רוצות.ים לדעת עוד על מוחמד ועל התכניות שלו לאגודה? דברו עם מוחמד:

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

10 תגובות

  1. סיון הגב

    מרגש לראות יוזמה ופעילות ממשית של צעיר אמיץ שחזון גדול עומד לנגד עיניו. המון בהצלחה ותמשיך בעשייה המבורכת שלך. ישר כח!

  2. ועדת הבחירות הגב

    מהי לדעתך הנושא העיקרי שהקהילה מתמודדת עמו עכשיו?
    האם הקהילה צריכה להיות עם הפנים החוצה או להתמקד בעיקר בבניית הקהילה פנימה?
    מהו האופי שהאגודה צריכה ללבוש בשנים הקרובות, האם זה נכון להיות ארגון גג?
    מה תפקידו של הועד? מה מידת המעורבות הרצויה של חברות וחברי האגודה?
    מהן נקודות החוזקה שלך בועד העתיד להבחר?

  3. mohammad04@gmail.com הגב

    מהי לדעתך הנושא העיקרי שהקהילה מתמודדת עמו עכשיו?
    אני חושב שחקיקה ורגולציה זה הנושא העיקרי שהקהילה מתמודדת איתו כרגע. אני מרגיש שהקהילה עוברת סוג של התבגרות ועם התבגרות הזאת מגיעות הרבה אתגרים חקיקתיים, למשל נושא הורות או נישואים. הקהילה גם גדלה ומתפלגת ואני לא בטוח שהמדינה או הרגולציה מוכנים לקבל את הקהילה לפי המצב של היום.

    האם הקהילה צריכה להיות עם הפנים החוצה או להתמקד בעיקר בבניית הקהילה פנימה?
    התשובה האידילית היא גם וגם כמובן, אבל לנוכח השאלה אז אני חושב שהקהילה צריכה להיות עם הפנים החוצה, כי אנחנו כלהט”בים ידענו תמיד להתמודד אחת עם השנייה, למדנו לדאוג אחת לשנייה ולמדנו היטב לקבל את האחר כי זה נמצא עמוק בליבנו, ותמיד נעשה בדק בית. יחד עם זאת, הסביבה שלנו לא תמיד מבינה מה אנחנו צריכים, לא תמיד דואגת להתחשב ייחודיות שיש לנו, ולכן אנחנו צריכים להשקיע יותר מאמץ בסביבה שלנו.

    מהו האופי שהאגודה צריכה ללבוש בשנים הקרובות, האם זה נכון להיות ארגון גג?
    ללא כל ספק, אני רואה באגודה כמטריה שמאחדת כל הארגונים מתחתיה, ודואגת לכל הארגונים. זאת החוויה האישית שלי מההתנדבות שלי באגודה.

    מה תפקידו של הועד? מה מידת המעורבות הרצויה של חברות וחברי האגודה?
    תפקיד הוועד הוא לייצג את קהילה, לדעת מה הקהילה צריכה, להיות בקשר ישיר עם חברי האגודה והמתנדבים ולייצר אסטרטגית ומדיניות האגודה תוך הסתכלות מה נכון לכולנו. לכן אני שואף להגדיל את כמות חברי האגודה כך שהאגודה תייצג את כל מגוון הקהילה וכך נגדיל את הכוח המייצג של האגודה בקרב הקהילה, תוך עדכון שוטף על מדיניות האגודה לכלל הציבור.
    לי היה חסר כמתנדב באגודה שאני לא מכיר מספיק את פעילות ומדיניות הוועד, ולכן חשוב לי שהוועד הבא יצליח לחזק את הקשר והחיבור בין חברי האגודה והמתנדבים לפעילותו החשובה.

    מהן נקודות החוזקה שלך בועד העתיד להבחר?
    אני מגיע מאוכלוסייה שלא היה לה עד כה ייצוג באגודה או בוועד המנהל, עצם העובדה שאני מגיע מאזור חדש והתנדבתי כבר במספר תפקידים וארגונים אני יכול לראות תמונה מלאה יותר שתעזור לי לקבל החלטות שמבוססות על פרמטרים שלא היו קיימים עד כה ובכך להגיע להחלטות ויצירת מדיניות אחרת.

  4. ישראל הגב

    אני גם רוצה לבחור במוחמד וערי

  5. עומר הגב

    היי מוחמד,
    ישר כוח על מועמדותך

    1. רציתי לשאול כיצד תתבטא תפיסת “ארגון הגג” במידה ותיבחר כחבר ועד? מה המקום של האגודה אל מול ארגונים מקומיים/ארציים אחרים הפועלים כיום ואל מול התארגנויות חדשות? האם אין טעם לפגם בכך שקבוצה של אנשים היושבים בתל אביב יתיימרו לייצג את כל הקהילות המקומיות והציבורים ברחבי הארץ, השונים זה מזה מהותית?

    2. האם לדעתך האגודה צריכה להיות מעורבת בהפקת מצעד הגאווה בת”א/מצעדים אחרים?

    3. כיצד תפעל לקידום הקהילה הגאה במגזר הערבי?

    • מוחמד הגב

      היי עומר,

      1. האגודה הוא ארגון תשתית לכלל ארגוני הקהילה, אני יכול להגיד דבר זה מניסיון ההתנדבות שלי במחלקות השונות של האגודה, וגם מההיכרות האישית שלי עם שאר החברים באגודה.

      אני יכול לתת דוגמה אחת מתוך הרבה דוגמאות, לא מזמן היה סיור של הוואן הגאה (תוכל לראות פרטים בדף הפייסבוק של האגודה) שכל מטרתו הייתה שהאנשים היושבים בתל אביב יגיעו לכל הארגונים והקהילות בארץ ולהפך. כמה מהמועמדים היו בסיור הזה כולל אותי.

      2. האגודה לא מארגנת מצעד הגאווה יותר לאחר שהעירייה לקחה עליו אחריות, אבל יש עדיין לאגודה התערבות במצעד דרך מנהלת הגאווה. זה חשוב וקשור לנקודה הקודמת, כיוון שהאגודה הוא ארגון תשתית לכלל הארגונים בארץ, ומתקשר עם כולם (או רובם לפחות) אז בהחלט האגודה צריכה להיות מעורבת בתהליך. למה זה טוב? תראה מה היה במצעד הקודם עם המטוס הגאה שמשרד התיירות רצה לארגן ואיך הצעדים שהאגודה נקטה בהם שינו את התמונה

      מעבר לזה, צריך לזכור שזה לא הוועד המנהל או האגודה שבוחרים את נושא המצעד, אלה אנשי הקהילה עצמם! תוכל להצביע לנושא שמעניין אותך דרך האתר https://www.wdg.co.il/pride2017/

      3. חשוב לי לקדם פרויקטים שיקרבו את הקהילה לאוכלוסייה הערבית, תוך כדי חיבור לערכים והתאמה לאוכלוסייה הערבית. כילד ראיתי איך מזלזלים בלהט”בים בבתי ספר, או איך להט”בים נתפסים בעני ילדים ואנשי חינוך, ולכן הייתי רוצה לקדם יחד עם משרד החינוך ואנשי חינוך פרויקטים להעלאת מודעות של קבלת האחר והקהילה הגאה באוכלוסייה הערבית.

      כצעיר גדלתי במקום שאין בו סובלנות או אפילו הכרה בקיום הקהילה הגאה, ולכן אפעל לשנות מציאות זו, ליצר חברה ערבית מקבלת ואוהבת יותר לכל גווניה וצבעיה.

      תודה על השאלות, וחושב לצאת להצביע,
      מוחמד

  6. מייק הגב

    מוחמד, מברך אותך על פעילותך, כל הכבוד

    שאלה. אתה כותב ש”…האגודה הוא ארגון תשתית לכלל הארגונים בארץ”, מה הכוונה? אתה רואה את האגודה כארגון מנהלי שנותן שרותים לכלל הארגונים, או כארגון מוביל, שקובע לעצמו יעדים, שקובע עצמאית את סדרי העדיפויות, שמגדיר לעצמו את הנושאים בהם יתמקד?

    • מוחמד הגב

      היי מייק,

      השאלה שלך היא התשובה, זה מה שהאגודה עושה היום…היא ארגון מנהלי שמוביל את המאבק, לוקח יוזמות, עותר לבג”צ, ולגמרי עובד על חקיקה. האגודה נותנת תמיכה לכלל ארגונה הקהילה, מכל הצבעים והגוונים והדיעות הפוליטיות

      מוחמד

  7. דניאל הגב

    היי, אשמח לדעת – אם תבחר, על מי תמליץ להיות יושב/ת ראש הועד? האם תמשיך לתמוך ביושבות ראש משותפת של גבר ואישה?

    • מוחמד הגב

      היי,

      ללא ספק, יושבות ראש משותפת הוכיחה את הצלחתה. חן ואמרי לקחו את האגודה למקום אחר, ולכן אני אתמוך בהן בלי לחשוב פעמיים

      מוחמד

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן