fbpx

הכירו את הנבחרת הגאה של אולימפיאדת חורף 2018

הכירו את 13 הספורטאים והספורטאיות הגאים מחוץ לארון שישתתפו באולימפיאדת החורף בדרום קוריאה | "הספורטאים צריכים להיות מוכנים לתת הכל ובלב שלם, זה אפשרי רק אם הם יכולים לקבל ולהביע את המיניות שלהם"
southkorea_wintergames


אולימפיאדת החורף 2018 נפתחת היום בפיונגצ’אנג, דרום קוריאה, עם מספר שיא של ספורטאים להט”בים מחוץ לארון – 13 ספורטאים להט”בים מתשע מדינות שונות (ישראל לא ביניהן), שיחליקו, יגלשו, יקפצו וירקדו בגאווה.

לקראת הארוע, הציג אתר הספורט OUTsport רשימה של הספורטאים והספורטאיות שייצגו באולימפיאדת החורף גם את המדינות שלהם, אך גם את הקהילה הגאה.

הרשימה כוללת רק ספורטאים וספורטאיות שיצאו מהארון והתבטאו בנושא באופן פומבי. עורכי הרשימה מסבירים כי יש ספורטאים נוספים שהם מחוץ לארון בפני משפחתם וחבריהם הקרובים, ואפילו עמיתיהם לענף או לקבוצה, אך מכיוון שלא התבטאו בנושא בפומבי לא הוכנסו לרשימה.

אמיליה אנדרסון רמברולדט

מדינה: שבדיה
ענף: הוקי קרח
זו האולימפיאדה השנייה של אנדרסון רמברולדט, המשחקת בקבוצת ההוקי קרח השוודית בתפקיד מגן. היא התחתנה עם זוגתה, אנה רמברולדט, בשנת 2015.


בל ברוקהוף

מדינה: אוסטרליה
ענף: סנובורד
ברוקהוף יצאה מהארון בפומבי בשנת 2013 לפני משחקי החורף בסוצ’י כמחאה נגד החוקים הלהט”פובים שהועברו באותה תקופה ברוסיה. לפני המשחקים אמרה שהיא רוצה “לקרוע על התחת” של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שקידם את החוקים.


בריטני באו

מדינה: ארה”ב
ענף: ספיד סקייטינג
באו היא מחליקת שטח לשעבר שמצטיינת על הקרח. היא התחרתה בסוצ’י ב -2014, אך לא זכתה במדליה. פרופיל הספורטאית שלה באתר NBC ציין כי באו יוצאת עם המחליקה ההולנדית מנון קמינגה. “זה נחמד להיות עם מישהי שיש לה את אותה תשוקה ואותן מטרות”, אמרה באו, “זה ללא ספק קשה לחיות בשני קצוות שונים של העולם. אבל שתינו מתמקדות במטרה שלנו”.


ז’וריק הנדריקס

מדינה: בלגיה
ענף: החלקה אמנותית
זו האולימפיאדה השנייה של הנדריקס, אלוף לאומי בלגי, שיצא מהארון בפומבי בחודש שעבר בראיון עיתונאי.


דניאלה אירשקו-שטולץ

מדינה: אוסטריה
ענף: קפיצת סקי
זהו האולימפיאדה השנייה עבור אירשקו-שטולץ, שזכתה במדליית כסף בסוצ’י. אירשקו-שטולץ נשואה לזוגתה.


ברברה ז’סרסק

מדינה: אוסטרליה
ענף: סקי קרוס קאנטרי
זוהי האולימפיאדה השנייה עבור ז’סרסק, שהשתתפה בסוצ’י כחלק מהנבחרת הסלובנית. “אני חושבת שיציאה מהארון כספורטאי להט”בי זו בחירה אישית”, היא אמרה ל- Outspports, “בכמה ענפים זה עדיין טאבו, אז אני לגמרי מבינה את ההחלטה של הספורטאים שמחליטים לא להחשף. למרות שהיום אנחנו חיים בעולם פתוח יותר, זה עדיין קשה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

גאס קנוורת’י

מדינה: ארה”ב
ענף: גלישת מדרון חופשית
האתלט הגאה המפורסם ביותר של האולימפיאדה. קנוורת’י, שזכה במדליית כסף באולימפיאדת החורף ב-2014, הוא מועמד חזק למדליה באולימפיאדה הזו. הוא זכה לחסויות רבות ומשמש כפנים של NBC במשחקים.


שריל מאס

מדינה: הולנד
ענף: סנובורד
זוהי האולימפיאדה השלישית של הגולשת ההולנדית. מאס נשואה לגולשת הסנובורד הנורבגית סטין ברון, ולהן שתי בנות – לארה ומילה.


סימונה מיילר

מדינה: שוויץ
ענף: סנובורד
מיילר תייצג את שוויץ באולימפיאדה בפעם השלישית. מיילר הסבירה כי להיות ספורטאית מחוץ לארון מאפשר לה להתחרות ללא לחץ נוסף. “הספורטאים צריכים להיות מוכנים לתת הכל ובלב שלם, ובעיני זה אפשרי רק אם הם יכולים לקבל ולהביע את המיניות שלהם”.


סרקה פנקוצ’ובה

מדינה: צ ‘כיה
ענף: סנובורד
זוהי האולימפיאדה השלישית של פנקוצ’ובה, והראשונה שלה מחוץ לארון. בראיון עם Outsports היא הסבירה מדוע לדעתה ספורטאים לא צריכים להסתיר את הנטייה המינית שלהם ואיך היציאה מהארון הוסיפה לה אנרגיות.


אריק רדפורד

מדינה: קנדה
ענף: החלקה אמנותית זוגות
זוהי האולימפיאדה השנייה של רדפורד, אבל הראשונה מאז שיצא מהארון. בראיון היציאה מהארון שלו בחר רדפורד להדגיש כי בענף בו הוא מתחרה, הנטייה מינית שלו היא דווקא יתרון. “הרבה זוגות שמחליקים יחד מוצאים את עצמם יוצאים יחד”, הסביר, “זה יכול להיות מסוכן כי האימון שלך יכול להיות מושפע מהיחסים שלך מחוץ לזירה. אם רבתם בבית, זה עושה את האימון קשה. נהגתי להתבדח על כך שאני בן הזוג האולטימטיבי. מעולם לא צריך לדאוג שנפתח יחסים מחוץ לזירת ההחלקה”.


אדם ריפון

מדינה: ארה”ב
ענף: החלקה אמנותית
“הזקן” של נבחרת ההחלקה האמריקאית. ריפון בם ה-28 יצא מהארון בשנת 2015 והיה המחליק הגאה הראשון מחוץ לארון.


אירן ווסט

מדינה: הולנד
ענף: ספיד סקייטינג
ווסט חזרה מאולימפיאדת החורף בסוצ’י עם לא פחות מחמש מדליות (2 זהב ו-3 כסף). היא גם זכתה במדליות זהב בשנים 2006 ו 2010. היא ביסקסואלית מחוץ לארון ונישאה לשותפתה לחיים לטיטיה דה יונג בשנת 2017.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן