fbpx

היסטוריה טרנסית בארה”ב – הנשיא הנבחר ביידן מינה את ד”ר רייצ’ל לוין לסגנית במשרד הבריאות

ד"ר רייצ'ל לוין, שרת הבריאות של פנסילבניה, מונתה לתפקיד סגנית במשרד הבריאות בממשל החדש של ביידן והראשונה מהקהילה הטרנסג'נדרית שמינויה יועבר לאישור הסנאט | "הנשיא הנבחר הבהיר כי טרנסג'נדרים הם חלק חשוב במדינתנו"
רייצל לוין
ד”ר רייצ’ל לוין | Governor Tom Wolf | CC BY 2.0

הנשיא הנבחר ג’ו ביידן הופך את הגיוון לסימן ההיכר של הממשל שלו, עוד לפני יומו הראשון בתפקיד. רשימת המועמדים והמועמדות שלו לתפקידים שונים בממשל כוללת שמות רבים שניתן להצמיד אליהם את התואר “הראשון / הראשונה בהיסטוריה”.

לצד פיט בוטיג’ג, שנבחר להוביל את משרד התחבורה והפך ללהט”ב הראשון מחוץ לארון שהיה מועמד לתפקיד קבינט קבוע, אתמול הצטרפה לרשימה הזו גם ד”ר רחל לוין, האישה הטרנסג’נדרית הראשונה שתישא בתפקיד פדרלי. לאחר שמינויה יאושר על ידי הסנאט, ד”ר לוין תהפוך לאישה הטרנסג’נדרית הראשונה שתישא בתפקיד פדרלי, והיא תהיה המינוי הבכיר ביותר של טרנסג’נדרית בהיסטוריה הפוליטית בארה”ב.

“ד”ר רייצ’ל לווין תביא את המנהיגות היציבה ואת הניסיון הדרוש כדי שאנשים יצליחו לעבור את המגפה הזאת – בלי קשר לאזור המגורים שלהם, לגזע, לדת, לנטייה המינית, לזהות המגדרית או למוגבלות שלהם”, אמר ביידן בהודעה בה הודיע על המינוי, “בחירתה של ד”ר לוין היא בחירה היסטורית שתסייע להוביל את מאמצי הבריאות של הממשל שלנו, בתקופה הקריטית הזאת – ואחריה”.

ד”ר לוין תעבוד יחד עם חאווייר בקר, מינויו של ביידן לתפקיד שר הבריאות, ותפקח בין השאר על 10 משרדי בריאות אזוריים בפריסה ארצית ועל שירות הבריאות הציבורי בארה”ב.

בהצהרה שפורסמה ביום שלישי אחר הצהריים, אמרה לוין כי היא גאה בעבודה שהצליחה לבצע במשרד הבריאות בפנסילבניה.

“אני גאה בעבודה שעשינו כמינהל כדי לטפל בנושא השוויון בבריאות, ובעבודה שעשיתי באופן אישי כדי להעלות את המודעות לנושאים הלהט”בים” אמרה לוין, “ואני גאה מאוד בעבודה שעשינו בשנה האחרונה להצלת חיים לנוכח מגיפת הקורורנה העולמית. אני מצפה להזדמנות להמשיך ולשרת את הפנסילוואנים ואת כל האמריקנים, כחלק מממשל ביידן, בתקווה שאהיה ברת מזל ואקבל את אישור הסנאט לתפקיד”.

שיקום הנזקים של ממשל טראמפ

לוין בת ה-64 נולדה במסצ’וסטס למשפחה יהודית. בשנת 2015 החלה את עבודתה במשרד הבריאות של פנסילבניה, ושנתיים לאחר מכן מונתה על ידי מושל פנסילבניה לשרת הבריאות של המדינה. באותה שנה הפכה לוין לאחת הטרנסג’נדריות הראשונות בארה”ב שנבחרו למשרה ציבורית כלשהי.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

בשנה החולפת עמדה ד”ר לוין בחזית המאבק בנגיף הקורונה והובילה את מאבקה של פנסילבניה בנגיף, למרות התקפות קשות על זהותה המגדרית. מגפת הקורונה הציפה את השנאה והטרנספוביה שבאה לידי ביטוי בהערות והצהרות בלתי פוסקות המופנות כלפי ד”ר לוין, בין אם על ידי מנחה רדיו שכינה את ד”ר לוין בתואר “אדוני” במהלך ראיון, נציג עיירה ליד פיטסבורג שאמר שהוא “עייף להקשיב לבחור שהתחפש לאישה”, ומים ששותף על ידי עמוד פייסבוק הרשמי של אחת העיירות בפנסילבניה בו כונתה לוין “בחור שלובש חזייה”.

ביידן מאותת זה זמן רב על שינוי משמעותי בכל הנוגע לשילוב הקהילה הטרנסג’נדרית. הוא הזכיר את הקהילה הטרנסג’נדרית בנאום הקבלה שלו לנשיאות ופרסם ​​את תוכניותיו לתיעדוף זכויות להט”ב. המעומדות של לוין מגיעה לאחר עונת בחירות בה התמודד מספר שיא של מועמדים להט”בים לתפקידים השונים, זאת לאחר ארבע שנים של ממשל נשיאותי שביטל שוב ושוב את כל ההגנות על טרנסג’נדרים הקיימות בחוק – בתחום הבריאות, התעסוקה, בתי הסוהר, מקלטי חסרי בית ושירותי דיור אחרים וקבלת מימון פדרלי. ההודעה על בחיתה של ד”ר לוין לתפקיד היא תחילתו של שיקום הנזקים שגרם ממשל טרמפ לקהילה הטרנסית בארה”ב.

“הנשיא הנבחר ביידן אמר במהלך כל הקמפיין שלו שהממשל שלו ייצג את אמריקה”, אמרה מארה קייזלינג, מנכ”לית המרכז הלאומי לשוויון לטרנסג’נדרים, “היום הוא הבהיר כי טרנסג’נדרים הם חלק חשוב במדינתנו”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן