fbpx

היום הראשון: כל מה שביידן כבר עשה למען זכויות להט”ב

צו מנהלי למניעה של אפליה על רקע זהות מגדרית או נטייה מינית, החזרת האישור להנפת דגלי גאווה בשגרירויות, טקס תפילה עם מספר שיא של אנשי דת להט"בים ואפילו אפשרות בחירת צורת הפנייה למבקרי אתר הבית הלבן | היום הראשון של הנשיא ביידן בבית הלבן
גו ביידן הבית הלבן
ג’ו ביידן | צילום: הבית הלבן

יומו הראשון של הנשיא הנבחר ג’ו ביידן נוצל לחתימה על 17 צווים שנועדו לשנות ואף למחוק את המורשת שהשאיר לו קודמו בתפקיד, בין השאר גם בכל הקשור ביחס לקהילת הלהט”ב.

לאחר סדרת המינויים הלהט”בים לממשלו החדש, ובהמשך להצהרתו מיומו הראשון בתפקיד כי מדיניות ממשלתו היא “למנוע ולהילחם באפליה על רקע זהות מגדרית או נטייה מינית”, חתם הנשיא ג’ו ביידן על צו ביצועי גורף שמבטיח הגנות מפני אפליה כלפי להט”ב, והוא הצו המהותי והנרחב ביותר בתולדות ארה”ב העוסק בנושאים להט”בים.

תחת הכותרת “צו מנהלי למניעה ואכיפה של אפליה על רקע זהות מגדרית או נטייה מינית”, מעניק הצו ליועץ המשפטי לממשלה ולראשי הסוכנויות הפדרליות 100 ימים לבחינת כל הצווים, התקנות, מסמכי ההנחיה, המדיניות, התוכניות והפעולות הקיימות בארגונים השונים ולוודא כי הם עומדים בחוק הפדרלי ובמדיניות החדשה של הצו הביצועי. הצו מסמיך את ראשי הסוכנויות לשקול אם לשנות, להשעות או לבטל פעולות שאינן תואמות את הצו, ומטיל עליהם ליצור תוכניות פעולה שיבטיחו הגנה מלאה ויישום מלא של הצו בעתיד.

“לכל אדם מגיע שיתייחסו אליו בכבוד ויאפשרו לו לחיות ללא פחד, לא משנה מי הוא או את מי הוא אוהב”, נכתב בצו, “ילדים צריכים להיות מסוגלים ללמוד מבלי לחשוש שתימנע מהם גישה לשירותים, לחדר ההלבשה או לשיעורי הספורט בבית הספר. מבוגרים צריכים להיות מסוגלים להתפרנס בידיעה שהם לא יפוטרו, יורדו בדרגה או יופלו לרעה בגלל מי שהם או בגלל שלבושם אינו תואם הגדרות סטריאוטיפיות מבוססות מגדר”.

בצעד נוסף שנועד להרחיק ולהתרחק מהחלטות ממשל טראמפ, ציין ביידן במפורש את האפליה והאלימות המשפיעים באופן לא פרופורציונלי על קהילת הטרנסג’נדרים השחורים, והדגיש את העובדה העצובה לפיה “אמריקאים שחורים טרנסג’נדרים מתמודדים עם רמות גבוהות באופן בלתי נסבל של אפליה במקום העבודה, מגורים ברחוב ואלימות”.

דגלי הגאווה יחזרו להתנופף בשגרירויות

הממשל החדש פועל במהירות לסילוק עוולות העבר וליצירת סביבה מכילה יותר בהמשך. אתר הבית הלבן שיקף את השינוי הזה כמעט מיד, עם הוספת אפשרויות לבחירת לשון הפנייה המועדפת על המבקרים, בהן לשון פנייה ברבים, לשון פנייה א-בינארית נטולת מגדר והעדפה שלא לשתף את המגדר כלל.

 


הרוח החדשה של ממשל ביידן מכוונת גם כלפי חוץ – אנטוני בלינקן, מועמדו של ביידן לתפקיד שר החוץ, אמר כי הוא מקווה למנות שגריר גאה ולאפשר לשגרירויות ארה”ב ברחבי העולם להניף שוב את דגל הגאווה, אחרי שבשנת 2019 ינתנה הוראה לשגרירויות האמריקאיות ברחבי העולם שלא להניף דגלי גאווה לציון חודש הגאווה. האיסור הזה גרם לשגרירויות מסוימות למצוא דרכים יצירתיות לעקוף את הוראות הממשלה בכדי להראות סולידריות עם קהילת הלהט”ב.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

טקס תפילה בהשתתפות אנשי דת להט”בים

יום לאחר חתימת הצווים, נכח ביידן בטקס התפילה הרשמי שהתקיים בקתדרלה הלאומית בוושינגטון. טקס תפילת הבכורה הסמלי בלט מאד במקום שהעניק לקהילות הדתיות הגאות, ובמסר השוויון שהעבירו משתתפיו.

אחרי תפילת הבכורה של דונלד טראמפ אותה הוביל הכומר רוברט ג’פרס, שטען כי הומוסקסואלים הם “לא טבעיים”, “מטונפים” ו”מתועבים”, טקס התפילה של הנשיא ביידן היה הטקס עם הנוכחות הלהט”בית הגדולה ביותר בהיסטוריה, והתעלה אפילו על טקס תפילת הבכורה של אובאמה בשנת 2013, בו השתתפה לראשונה חברת כמורה להט”ב מחוץ לארון, הכומר ננסי וילסון.

הטקס כולו התמקד בשוויון, צדק, ריפוי וקידום מיעוטים מדוכאים, כאשר מנהיגים מכל דת מרכזית חברו יחד כדי להתפלל למען “הממשל החדש, הקונגרס, בתי המשפט וכל מי שמשרת את טובת הציבור”.

בין המנהגים הדתיים הרבים שנאמו בטקס התפילה והעבירו דרשות, תפילות ומסרי עידוד לממשל החדש, נאמו גם חמישה נציגים להט”בים – הרבה הלסבית שרון קליינבאום מקהילת בית שמחת תורה, קראה מספר “דברים” כשהיא על רקע דגל הגאווה. ברברה סאטין, אישה טרנסית בת 86, נשאה תפילה עבור הכוחות הבטחון האמריקאים. עוד נשאו דברים בטקס הכומר ההומו פרד דייווי, הכומר הטרנסית ד”ר פאולה סטון וויליאמס, והכומר ד”ר איווט פלונדר, שהכנסיה שלה הקימה את המקהלה הטרנסית הראשונה.

הרבה שרון קלייבאום | צילום: יוטיוב קתדרלת וושינגטון

החתימה על הצו הנשיאותי הובילה לאנחת רווחה גדולה בקרב הקהילה הגאה בארה”ב, וזכתה לשבחים רבים מצד חבריה.

“כיום מיליוני אמריקאים יכולים לנשום לרווחה בידיעה שנשיאם וממשלתם מאמינים כי אפליה על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית אינה רק בלתי נסבלת אלא בלתי חוקית”, אמר אלפונסו דייוויד, נשיא קמפיין זכויות האדם, “באמצעות יישום מלא של פסיקתו ההיסטורית של בית המשפט העליון, הממשלה הפדרלית תאכוף את החוק הפדרלי כדי להגן על הלהט”בים מפני אפליה בתעסוקה, שירותי בריאות, דיור וחינוך ובתחומי מפתח אחרים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. שחף הגב

    תודה על האינפורמציה החשובה! 🙏

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן