fbpx

“היום אי אפשר להתייחס למיניות מתבגרים מבלי להתייחס ללהט”ב”

המחסור בספרי הדרכה למתבגרים בכלל ולמתבגרים להט"בים בפרט, הוביל את לי ראובני בר דוד להוציא מדריך מיניות חדש למתבגרים העוסק בכל הסוגיות הקשורות ביחסים, מיניות, זוגיות ואהבה | "הספר נועד לתת למתבגריםות את המרחב לנשום, לקבל החלטות מדויקות ולחשוב מה הכי מתאים להם"
book-2400507_640
pixabay | cc0

“מעריב לנוער שלום, חברה הכי טובה שלי ואני התקלחנו ביחד בטיול השנתי. האם אני לסבית?”

מי מאיתנו לא זוכרת את המדור האלמותי “על בנים ועל בנות” ממעריב לנוער? אותו מדור שאמר לנו שזה טבעי להתנסות, אך יחד עם זאת, שזו כנראה רק תקופת מעבר. הרבה שאלות כבר מקבלות מענה יותר מעמיק וסובלני בימינו, אך ספרים למיניות בריאה על מתבגרים – בהחלט שאין מספיק. לי ראובני בר דוד באה לשנות בדיוק את זה, עם הוצאת ספרה החדש “מיטה וחצי – מדריך למתבגרים”.

לאחר שגייס תוך 3 שבועות בלבד את סכום המטרה הראשוני שעמד על 18,000 ש”ח, קמפיין ההדסטארט של הספר שהגיע לסכום מרשים של 22,000 ₪, מגיע לסיומו בעוד ימים בודדים, אז תתפנה ראובני בר דוד לסיים את הספר ולהוציא אותו לאור.

“הספר מחולק לידע תיאורטי ושאלות נפוצות אמיתיות שנשאלתי ממתבגרים”, מתארת ראובני בר דוד, “יש פרקים שבהם שילבתי אנשי מקצוע מעולים שמתמחים בנושא מסוים והם גם תרמו מניסיונם. כיום אין בכלל ספרים עדכניים למתבגרים בעברית ויש מחסור בספרים שמדברים מיניות בריאה בגובה העיניים ועל זה בדיוק הספר שלי מבקש לענות”.

ראובני בר דוד, בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית ותואר שני נוסף בלימודי מגדר, מרצה באונ’ ומכללות רבות בנושאים של טיפול מיני, נשואה לעדי ואמא לעילי ויובל ים. “אני התאהבתי באישה בגיל 30 בלי לתכנן ובלי להרגיש שזה קשור להתפתחות המינית שלי ובטח לא מה שחוויתי בגיל ההתבגרות ובתיכון. כל אחד עובר את הדרך הייחודית שלו, וזו הייתה הדרך שלי”, היא מסבירה, “מתבגרים גאים נוטים על פי מחקרים לפעול באופן לא מוגן, הרבה יותר מחבריהם הסטרייטים, בגלל שהם רוצים לבוא עם הוכחות לנטייתם המינית ולענות באופן ברור לשאלות שהם נשאלים לגבי מידת הוודאות שלהם. כלומר, אם יועצת בית ספר שואלת נער מתבגר “איך הוא יודע שהוא הומו אם הוא עוד לא שכב עם אישה”, אז הוא יגיד שהוא יודע כי הוא שכב עם גבר, למרות שהוא לא בהכרח בשל לקיום יחסי מין עדיין”.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024
צילום: מאיה חבקין

“היום אי אפשר להתייחס למיניות מתבגרים מבלי להתייחס ללהט”ב”,  טוענת ראובני בר דוד, “אם בעבר היו מתייחסים לשלב הזה בתור חוויה של בדיקה או בלבול זהויות, היום אנחנו לגמרי מבינים שמדובר בידיעה פנימית מגיל מוקדם אצל חלק מהמתבגרים ומהמתבגרות והרצון הוא לעזור להםן לקבל את עצמםן קודם כל, ואח”כ לעזור להםן לצאת אל העולם שלמיםות יותר ונינוחיםות”.

“אני עובדת בבתי ספר ואני רואה שיש מתבגריםות שרוציםות לצאת מהארון מול חבריםות אבל הפחד של הצד השני הוא בקבלה, כי מה זה אומר על הקשר? “אם יש לי חברה לסבית אז היא ישר תתאהב בי?” או “אם יש לי חבר הומו ויש בינינו אינטימיות וקרבה, אז הוא ינסה להתחיל איתי?” המון סטראוטיפים שצריך לפוגג ופחד שצריך למסמס. מאחר וגיל ההתבגרות הוא משמעותי בהבנייה של המיניות לכולםן, חשוב שההתחלה תהיה קלה ולשם כך הספר נועד. לתת למתבגריםות את המרחב לנשום, לקבל החלטות מדויקות ולחשוב מה הכי מתאים להם”.

הספר “מיטה וחצי – מדריך למתבגרים” העושים את צעדיהם הראשונים בעולם האהבה והמיניות אשר יצא לאור בינואר 2018, נותן מענה פרקטי לשאלות נפוצות המעסיקות מתבגרים ומנגיש ידע חשוב ועדכני בשפה פשוטה, בגובה העיניים, מתוך מטרה לקדם בחירות אישיות, מותאמות ומדויקות לכל אחת ואחד.

הספר עוסק בסוגיות הקשורות ביחסים, מיניות, זוגיות ואהבה, תוך הכרות עם הגוף המשתנה, ויצירת נינוחות מול מושגים חשובים כגון עונג, אוננות, אמצעי מניעה, מחלות המועברות במגע מיני ועוד.

לתמיכה בספר הכנסו להדסטארט 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן