fbpx

היה נכון – תנועת הצופים מקימה פורום גאווה ארצי

תנועת הצופים הודיעה על הקמת פורום גאווה תנועתי ארצי אשר יצור פלטפורמה עבור חניכי וחניכות השכבות הבוגרות בתנועה המעוניינים להשפיע ולקדם את השיח בנושא הקהילה הגאה בתנועה ומחוצה לה | "מחוייבים לקידום תכנים להט"בים בשבטי הצופים בכל רחבי הארץ"
צופימצעדרעננה
מצעד הגאווה ברעננה 2019 | צילום באדיבות תנועת הצופים

תנועת הצופים, תנועת הנוער הגדולה במדינה, הודיעה השבוע על הקמת פורום גאווה תנועתי ארצי אשר יצור פלטפורמה עבור חניכי וחניכות השכבות הבוגרות בתנועה המעוניינים להשפיע ולקדם את השיח בנושא הקהילה הגאה בתנועה ומחוצה לה.

פורום הגאווה של תנועת הצופים מונה כשמונים פעילים אקטיביסטים מכל רחבי הארץ, ביניהם 4 בוגרים מההנהגות ומהמטה המנסים לעגן ולקדם פעילויות בנושא קהילת הלהט”ב במסגרת פעילות התנועה, בהן תוכניות הדרכה, נראות והנפת דגלי גאווה בשבטים, הכנת דגלים המשלבים בין סמל הצופים לצבעי הגאווה, הכנסת תאריכים חשובים של הקהילה הגאה ללוח השנה התנועתי ויצירת מסגרת פעילות שנתית לכל אורך השנה ולא רק סביב חודש הגאווה. הפורום צפוי להיפגש אחת לתקופה ולקדם ולהנגיש את הידע לכלל חניכי התנועה. לציון היווסדו אף עוצב סמל מיוחד המשלב בין קשירות וחבלים לצבעי הגאווה.

המסגרת החדשה נוסדה כהמשך לפעילות בשנים האחרונות של חניכי התנועה בתחומי פתיחות לקהילה הגאה וקבלת הזולת. מדריכים בכל רחבי הארץ יצרו מערכי פעילות והדרכה על הנושא וקידמו שיח ער ומגוון. בין הפעילויות סביב נושא קהילת הלהט”ב שהתקיימו בעשרות שבטים, התבלט במיוחד החזון לקיום מצעד גאווה בעיר רעננה, רעיון שהגו שנה שעברה שני מדריכים בוגרי כיתה י”א בעיר, שהתממש במצעד ססגוני עירוני בו השתתפו אלפי צועדות וצועדים. בעקבות הצלחת המצעד שנה שעברה, הוחלט על קיומו גם השנה בחודש יולי, שנדחה בשל התפשטות הקורונה.

מצעד הגאווה ברעננה 2019 | צילום באדיבות תנועת הצופים

“אני חושב שאנשים מדברים על הנושא יחסית בפתיחות עד שזה מגיע אליהם הביתה, לילד או לילדה שלהם”, מסביר דניאל דנאי בן 17.5, ראש צוות צופיות בשבט רעננה וחבר בפורום הגאווה של תנועת הצופים, “אז כל הפתיחות והליברליות נבחנים באמת. חושב שבכל עיר צריך להיות מצעד כזה למרות הקשיים בארגונו ובהרמתו. צריך לדבר את הנושא ועל הנושא והנגיש אותו מגיל צעיר. ילדים שמקללים אחד את השני ‘הומו’ או ‘קוקסינל’ צריכים להבין את משמעות הקללה שהם אומרים ולתת את הדעת על המילים שהם אומרים. להבין את המשמעות שלהם ואת החשיבות שבנושא”.

עוד בנושא:  פסטיבל התאטרון הגאה דרמה קווין #2 יוצא לדרך

“אני מרגישה צורך להפיץ את הבשורה בפעולות ובעשייה של ממש כי יש נושאים שאתה לא יכול לקרוא לעצמך איש חינוך אם אתה לא מדבר עליהם”, מוסיפה תם לוי, 17, רשג”דית בשבט ראשונים בפתח תקווה וחברה בפורום הגאווה, “חלק מלקבל את השונה זה לדבר ולתת בשיח מקום להכל. כמובן שהשיחה מותאמת לגיל של החניכים אבל על הכל אפשר, נכון וצריך לדבר. חינוך הוא עניין מעשי. המילים והמסר מגיע ביחד עם מעשים, עם פעולות בנושא ועם הנגשה של הנושא לחניכי השבט, בשלב הבא הם באים הביתה ומספרים להורים שיש להם מדריכה לסבית ונוצר שיח בבית ואח”כ בקהילה ובכלל”.

“אנו מחויבים אל ערכי היסוד של תנועת הצופים ליצור חברה ישראלית שוויונית, מגוונת, צודקת, סובלנית ופתוחה לכל בני האדם, וגאים במיוחד בפורום הגאווה התנועתי ובפעילות לקידום תכנים להט”בים בשבטי הצופים בכל רחבי הארץ”, מסביר רז פרל, יו”ר תנועת הצופים, “מערך ההדרכה שלנו הוציא למדריכים מגוון אפשרויות לפעילות בשבט ובקהילה. מהנפת דגל גאווה בכניסה לשבט, הקמת מרכז פעילות, לוח קיר או שולחן מידע, המנגיש מידע לחניכי השבט, אירוח דמות מהקהילה הלהט”בית לשיחה עם החניכים, מפקד שבטי חגיגי לציון אירוע הגאווה, וגם קיום מצעד עירוני. אנו גאים בנוער שלנו באשר הוא!”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן