fbpx

החל מחודש אפריל: שינוי במדיניות תרומות הדם של גברים להט”בים

על פי התכנית החדשה, תרומות של גברים השוכבים עם גברים יוקפאו ויעברו בדיקות לצורך שלילת מחלות. "תנאים אלה מעלים את רמת הבטיחות של המנות, שכן הן ותורמיהן ייבדקו פעמיים, בעת התרומה ולפני אספקת העירוי"
תרומת דם
Pixabay | cc0

מגן דוד אדום הודיע היום על שינוי במדיניות תרומות הדם, במסגרתו גברים המקיימים יחסי מין עם גברים יוכלו לתרום דם גם אם לא חלפו 12 חודשים מהמועד האחרון שבו קיימו יחסי מין.

על פי תכנית הפיילוט, שתתבצע לאורך השנתיים הקרובות, מנות הדם של גברים הומואים יופרדו משאר התרומות, יוקפאו ויישמרו בקירור מיוחד במשך ארבעה חודשים. בתום תקופה זו ייערכו בדיקות מקיפות למנות הדם, ואם תוצאותיהן יהיו שליליות למחלות זיהומיות שעלולות לעבור בעירוי – יסופקו המנות הקפואות לטיפול בחולים.

במד”א מציינים כי תנאים אלה מעלים את רמת הבטיחות של המנות, שכן הן ותורמיהן ייבדקו פעמיים, בעת התרומה ולפני אספקת העירוי. הסבר על התהליך ייכלל בשאלון תורם הדם, וכדי להשתתף בו יתבקש המעוניין לציין זאת בשאלה חדשה שתיתוסף לשאלון התורם.

ההחלטה, שתכנס לתוקף בחודש אפריל, התקבלה בשיתוף האגודה למען הלהט”ב לאחר התייעצות עם מומחים בארץ ובעולם, ובשיתוף עם האגודה למען הלהט”ב, שקיימה סקר בקרב 1500 חברי הקהילה לגבי נכונותם לקחת חלק בהליך מסוג זה.

“הסירוב המתמשך לקבל תרומות דם מגברים להט”בים הייתה עלבון מקומם שמגיע לסיומו”, אמרה חן אריאלי, יו”ר האגודה למען הלהט”ב, “פעלנו תוך תהליך שיתוף הציבור בו לקחו חלק יותר מ-1,500 חברי הקהילה שהביעו תמיכה בפתרון הזמני עד להכנסת הרכיב שיאפשר לכולם לתרום דם. מדובר בסיכום שמציב את ישראל בין המדינות המתקדמות בעולם בנושא ואנו מברכים על הצעד החשוב שנעשה בדרך לשוויון”.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן