fbpx

החברה לרפואת להט”ב אושרה ע”י ההסתדרות הרפואית בישראל

ד"ר רות גופן מסבירה על השלבים להקמת הארגון ועל התכניות שבדרך, ומזמינה את כל העוסקים בתחום הרפואה להרשם לחברה ולהגיע לכנס ההקמה שיתקיים ב-17 במאי
lgbtqhealth
בתמונה: חברי הועד של הארגון החדש | דר’ רונן ברנד, דר’ דנה גפן-דורון, דר’ רות גופן, דר’ אולג דוידזון, דר’ גל וגנר-קולסקו

א. “ההסתדרות הרפואית בישראל – החברה הישראלית לקידום הבריאות בקהילת הלהט”ב” או ” The Society for LGBT Medicine – Israeli Medical Association”

ב.החברה הינה חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית בישראל (הר”י), מוקמת מתוקף תקנון הר”י ויונקת את סמכויותיה מתקנות אלו”

בשורות אלו נפתח תקנון האיגוד הרפואי שהקמנו, ד”ר גל וגנר ואני בחודש יוני, 2016.

החלום להקים איגוד רפואי שיקדם את האג’נדה הלהט”בית קינן בליבנו שנים רבות. אחרי שפתחנו ביחד את מרפאת גן מאיר לקהילת הלהט”ב לפני כשבע שנים, החלטנו לעלות מדרגה נוספת ולהגשים גם את החלום הזה. כאשר ניסחנו את הפתיח של תקנון האיגוד בפעם הראשונה (כמו כל מסמך משפטי היו לו עשרות נוסחים) התרגשנו ממש.

ג. מטרות החברה:
1. החברה תפעל להרחבת בסיס הידע הרפואי הקיים לשם הבטחת מתן טיפול מיטבי לקהילת הלהט”ב.
2. החברה תעסוק בהסברה, בהפצת ידע רפואי ובמאבק בגילויי להט”בופוביה בקרב צוותי רפואה.
3. החברה תפעל לקידום בריאות בתוך קהילת הלהט”ב.
4. החברה תפעל להשפעה על קביעת מדיניות ונהלים הקשורים לבריאות קהילת הלהט”ב במסגרת החברה ובמסגרת הר”י מול הגורם המבטח (המדינה) ומול הארגונים נותני השירות (קופות החולים ובתי החולים).
5. החברה תעודד מחקר בנושאים רפואיים הקשורים לקהילת הלהט”ב.
6. החברה תשקוד על שיתופי פעולה וקשרים עם חברות מקבילות בעולם ועם ארגוני הקהילה בארץ.

אחרי שהחלטנו שאנחנו הולכים על זה, ניסחנו את המטרות העיקריות של החברה. שנים של נסיון בעבודה עם מטופלות ומטופלים מקהילת הלהט”ב הביאו להבנה שיש צורך של ממש בהקמתה: מטופלת טרנסית שנתקלת בקשיים מול הועדה לשינוי מין, מטופלת לסבית שלרופא הנשים אין מושג איך לדבר איתה על יחסי מין, מטופל הומו שספג יחס עויין מרופא משפחה הומופוב ועוד עשרות רבות של א.נשים מהקהילה שנזקקו לעזרתנו הביאו אותנו להבנה הזאת.

שנים רבות עסקנו גם בהסברה: הרצאות בתחום רפואת הלהט”ב בפקולטות לרפואה, בכנסים, בבתי חולים, במרפאות, בבתי ספר לסיעוד ועוד. אולם עתה הגיעה העת להרחבת השורות – הקמת איגוד שיצטרפו אליו רופאות ורופאים רבים שיהיו שותפים לדרך.

יש איגוד מקצועי לרופאים בישראל ואנחנו חלק ממנו

ביוני 2016 הגענו לאסיפה בהסתדרות הרפואית והסברנו מדוע יש צורך בהקמת האיגוד שלנו. זה היה לא פשוט, אבל חרף התנגדות של חלק מהיושבים בחדר, האסיפה הצביעה בעדנו. היינו מאושרים – יש איגוד לרפואת להט”ב בישראל!

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

עם החסות של ההסתדרות הרפואית הישראלית (הר”י) והעומד בראשה שתמך בנו לאורך הדרך, דר’ לאוניד אידלמן, נוכל לפעול בשטח בצורה אפקטיבית יותר. ישנה חשיבות רבה לחסות של הר”י: זהו האיגוד המקצועי של הרופאים בישראל ואנחנו חלק ממנו. לאחר אישור ההקמה באסיפה של הר”י, פתחנו את ההרשמה לחברה. תוך כשבועיים הצטרפו אלינו חמישים חברות וחברים: כירורגים, אנדוקרינולוגים, פנימאים, רופאי משפחה ופסיכיאטרים. שמחנו מאוד על ההתגייסות המרשימה.

בדצמבר 2016 ערכנו בחירות ראשונות לתפקיד היו”ר, לועד החברה ולוועדת הביקורת. על הבחירות היה אחראי דר’ צאקי זיו-נר.

לתפקיד היו”ר המודל המתאים ביותר לחברה שלנו הוא שיתוף פעולה של רופאה ורופא. חרף מגבלות שמוכתבות לנו מהר”י, ד”ר וגנר ואנוכי נהיה היו”רים המשותפים של החברה. אנו נוביל אותה בתהליך ההקמה. לועד החברה נבחרו שלושה חברים: ד”ר אולג דוידזון, ד”ר דנה גפן-דורון וד”ר רונן ברנד. ביחד עם שני היו”רים ימנה הועד חמישה רופאות ורופאים. כולנו רתומים למטרות החברה. נבחרו גם שלושה חברים לוועדת הביקורת, שתדאג שהחברה שלנו תעבוד בשקיפות וללא דופי מול כל הגופים הרלבנטיים: ד”ר איציק לוי, ד”ר אברי רווה וד”ר אילן טל.

בשבוע שעבר ערכנו פגישה ראשונה של ועד החברה: התחלנו לחשוב כיצד מתרגמים את החזון שלנו למציאות. כדי להתחיל בפעילות הגדרנו לנו מספר משימות, אך שתיים הן מרכזיות ואנו זקוקים לעזרה כדי להוציאן לפועל:

כנס ההקמה של החברה: ב- 17 למאי 2017 (תחילת חודש הגאווה) בשעות אחר הצהריים נקיים את כנס ההקמה שלנו. נשמח אם יגיעו לכנס כמה שיותר רופאות, רופאים, אחים, אחיות, פיסיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, עובדים סוציאלים – כל א.נשי מקצועות הרפואה והמקצועות הפרא-רפואיים מוזמנות ומוזמנים לכנס ההקמה שלנו. רישמו לעצמכן.ם ביומנים את מועד הכנס – חשוב שתגיעו.

גיוס מצטרפות ומצטרפים לחברה שלנו: ככל שיצטרפו יותר חברות וחברים כך כוחנו ויכולנו להשפיע יגדלו. רופאות ורופאים, סטודנטים וסטודנטיות לרפואה, אחים ואחיות וכל אנשי ונשות המקצועות הפרא-רפואיים יכולים להירשם לחברה. ההרשמה טלפונית דרך הר”י, בטלפון 036100471. דמי חבר/ה שנתיים: 150 לרופא.ה, 50 ₪ למי שאינו.ה רופא.ה. אנא הירשמו, אנחנו צריכות אתכם עימנו.

עו”ד חן שמילו

ולסיום רצינו לומר תודה לכל מי שליוו אותנו בדרך, ובמיוחד לעו”ד חן שמילו שבלעדיו כל זה לא היה קורה. עו”ד שמילו נתן לנו ליוי משפטי: התעקש, תמך, ניסח, חידד והסיר מכשולים. האיש היקר הזה עזר לנו להגשים את החלום. עכשיו נשאר רק לתרגם את החלום למציאות ולהביא לשינוי המיוחל במערכת הבריאות שלנו.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן