fbpx

הולכים לקלפי – איך בוחרים בראש עיר וחברות מועצה שידאגו לקהילה הגאה?

מחר יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, וזו ההזדמנות של הקהילה הגאה לחזק את כוחה הפוליטי ולדאוג לכך שברשויות המקומיות יישבו נציגים שדואגים גם לתושבים חברי הקהילה הגאה | ארבעה שלבים פשוטים וגם אתם יכולים להיות חלק מהמהפכה
vaad_election

מחר, 30.10, יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות ובעלי זכות הבחירה בישראל יצאו אל הקלפיות הפזורות ברחבי הארץ, לממש את זכותם הדמוקרטית ולבחור את הנציגים שלהם למועצות המקומיות למשך חמש השנים הבאות.

הבחירות המקומיות נתפסות בעיני רבים כבעלות חשיבות פחותה מהבחירות הכלליות לכנסת ולא מצליחות להוציא מצביעים רבים מהבית, אך השנה לבחירות המוניציפליות יש משמעות מיוחדת עבור הקהילה הגאה – הן מהוות מבחן לכוחה הפוליטי של הקהילה הגאה וליכולת שלה להשפיע על סדר היום האזרחי.

לאחר המחאה הגאה שהתקיימה בקיץ האחרון, החליטו פעילים רבים בקהילה הגאה להפוך את הזירה המוניציפלית לזירת ההשפעה המרכזית של הקהילה, עם כ-50 מתמודדים להט”בים המתמודדים ברשויות המקומיות, ועוד קרוב ל-200 רשימות שחתמו על מצע הגאווה והתחייבו לקדם נושאים להט”בים במידה ויבחרו.

המציאות בה במועצות המקומיות יושבים נציגים ונציגות של קהילת הלהט”ב ומשפיעים על חיי היום יום של התושבים הלהט”בים קרובה מתמיד, כל מה שצריך לעשות זה לצאת ולהצביע למועמדים והמועמדות הנכונים.

איך עושים זאת? פשוט מאד:

שלב ראשון: מזהים את המועמדים הנכונים

לכל אחד ואחת יש את השיקולים האישיים לבחירת המועמד הראוי, אך כשאנחנו עוסקים בנושאים הלהט”בים, ישנם מספר כלים שיכולים לסייע לנו לדעת מי המועמדים והמועמדות שסביר להניח יקדמו את נושאי הקהילה הגאה.

את המועמדים שחתמו על מצע הגאווה:

המצע הגאה של האגודה למען הלהט”ב, שנכתב בהמשך למחאת השוויון שהתקיימה בקיץ האחרון, קורא למועמדים בכל הארץ להצהיר על מחוייבותם לפעול לכך שכל אחת וכל אחד ברשות המקומית יזכו לחיות בביטחון, חירות ושיוויון על- פי הגדרתם העצמית, בחירתם ואמונתם ולקדם ערכים של סובלנות, קבלה ושוויון עבור חברות וחברי הקהילה הלהט”בית.

עד היום חתמו על המצע קרוב ל-200 רשימות מכל רחבי הארץ. הרשימה המלאה המפורסמת באתר האגודה למען הלהט”ב, מאפשרת לכם למצוא את היישוב שלכם ולראות מי מהמועמדים לראשות היישוב ולמועצה חתמו על המצע הגאה ולבחור בהתאם.

המצע הגאה מציע לחותמים מספר אפשרויות פעולה, במידה ויבחרו, ובהן מינוי גורם ייעודי לנושא הקהילה הלהט”בית, בחינת צרכי הקהילה הלהט”בית המקומית באמצעות סקר צרכים, תמיכת ותקצוב הרשות בפעילויות ואירועים עבור הקהילה הלהט”בית, הכשרת עובדי הרשות לטיפול ומענה לאוכלוסיה הלהט”בית על כל גווניה, מענה נקודתי לצורכיהן של משפחות להט”ביות, הקהילה הטרנסית וקשישים להט”בים במסגרת מערכות החינוך והשירותים החברתיים, קידום תכנים של קבלה וסובלנות כלפי הקהילה הגאה במערכות החינוך בפרט ובעיר בכלל, תקצוב ותמיכה בפעילות נוער גאה ופעילות למען בני משפחותיהם של להט”בים, הגברת שיתוף הפעולה העירוני עם ארגוני הקהילה והתאמת הטופסולוגיה ביישוב לקשת הלהט”בית.

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

“היכולת של עיר להשפיע על חיי הא.נשים הגרים בה היא עצומה, וזאת ההזדמנות שלנו לוודא שנציגי ונציגות הציבור בעיר מייצגים גם אותנו – הקהילה הגאה”, אומרים באגודה למען הלהט”ב, “השנה קראנו לכל הרשימות המתמודדות בבחירות המוניציפליות לחרוט על דגלן את זכויות הקהילה השוויון והסובלנות. הקהילה הגאה היא כוח אזרחי, כלכלי ואלקטורלי, ובבחירות האלה אנחנו נצביע רק למי שמצהיר על תמיכה ומחויבות לקידום הקהילה הגאה במרחב העירוני. ב-30 באוקטובר הקהילה הגאה צועדת לקלפי ומצביעה רק עבור רשימות החותמות על מצע הגאווה ותומכות בקהילה הגאה”.

את המועמדים שענו לשאלות הקשות:

במהלך החודשים האחרונים התקיימו דיונים רבים על מצבה של הקהילה הגאה ברמה המוניציפלית, ומועמדים ברשויות רבות נדרשו להתייחס לנושאים אלו.

בחיפה לדוגמא, קיימה הקהילה הגאה פאנל גאה עם כל המתמודדים לראשות העיר, שהגיעו על מנת לענות לתשובות של חברי הקהילה הגאה ולהציג את המצע הגאה שלהם עבור הקהילה הגאה בעיר.

בירושלים, פרויקט דיבור אחר הציג למועמדים שאלות שונות בנושא החיים המורכבים בעיר, והכין סרטונים בהם המועדמים עונים על שאלות התושבים. כך ניתן לראות לדוגמא את שאלתו של רועי ג’רוםי, המתגורר בשכונת נחלאות בעיר יחד עם בן זוגו ובתם הקטנה, ששאל את המועמדים האם הוא יוכל לחיות באותו מקום ולהרגיש רצוי כזוג חד מיני עם ילדה, גם בעוד עשר שנים. צפו בתשובותיהם:

את המועמדים הלהט”בים:

הצבעה למועמד או מועמדת מהקהילה הגאה לא בהכרח מבטיחה שעיקר פעילותם תהיה קשורה לנושאים להט”בים, אך סביר להניח שהם יהיו שגרירים טובים יותר של הקהילה הגאה, בעיקר אם הם טרחו לציין את העובדה הזו בקמפיין הבחירות שלהם.

בסדרת הכתבות שהכנו תוכלו למצוא חלק מהמועמדים הלהט”בים הרצים ברשויות השונות ברחבי הארץ.

שלב שני: מאתרים את מיקום הקלפי שלכם:

באתר הבחירות לרשויות המקומיות שהקים משרד הפנים תוכלו לאתר את הקלפי בה אתם רשומים באמצעות מספר תעודת הזהות שלכם ותאריך הנפקתה.

שלב שלישי: יוצאים להצביע

הקלפיות יהיו פתוחות מהשעה 07:00 בבוקר ועד השעה 22:00 בערב, ובחלק מהיישובים עד השעה 20:00 בערב. ניתן להצביע עם תעודת זהות או רשיון נהיגה, כאשר יש לוודא כי בתעודת הזהות שלכם מופיעה כתובת המגורים העדכנית שלכם.

שלב רביעי: הולכים לים

בכל זאת יום שבתון.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן