fbpx

הוליווד נגד חקיקה אנטי להט”בית בג’ורג’יה: נפסיק לצלם ולהפיק במדינה

המפיקים קוראים לחרם על מדינת ג'ורג'יה במידה ותעביר חוק המאפשר לסוכנויות אימוץ לסרב לבקשות אימוץ של זוגות להט"בים על רקע "חופש הדת" | "אם הצעת החוק המטומטמת הזאת תהפוך לחוק, נפסיק לצלם בג'ורג'יה"
hollywood
Hollywood | cc0

ביום שישי האחרון אישר הסנאט במדינת ג’ורג’יה, ארה”ב את סעיף SB 375 השנוי במחלוקת. הצעת החוק, שעברה ברוב של 35 תומכים מול 19 מתנגדים, מאפשרת לסוכנויות אימוץ הממומנות מכספי המדינה לסרב לפניות של אנשים לאמץ, גם אם הם עומדים בכל הקריטריונים, אם אורח חייהם נוגד את אמונתם הדתית של מפעילי הסוכנות.

במידה והסעיף החדש יאושר בפרלמנט ויהפוך לחוק, תוכל כל סוכנות אימוץ לדחות את בקשותיהם של זוגות להט”בים, הורים יחידנים או זוגות מעורבי דת, גם אם הם עומדים בכל הקריטריונים לאימוץ.

ארגוני הקהילה הגאה בארה”ב יצאו במתקפה נגד הצעת החוק. “סעיף 375 הוא אפליה במסווה של “פתרון” לבעיה מזויפת”, אמר מרטי רוס מארגון Human Rights Campaign, “הוא יוצר קשיים מיותרים עבור הורים מאמצים פוטנציאליים בג’ורג’יה ופוגע בעיקר בילדים המחפשים בית אוהב”.

מי שעוד עומד לצידם של הלהט”בים בג’ורג’יה ונגד סעיף החוק החדש הם אנשי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע, שעל פי השמועות כבר פועלים לחרם של תעשיית הבידור על המדינה, במידה ואכן יכנס החוק לתוקף.

מפיק הטלוויזיה בן ווקסלר קרא אמש לתעשיית הבידור להמנע מלעבוד עם המדינה במידה והחוק יעבור. ווקסלר צייץ את הידיעה אודות החוק וכתב: “לעמיתי המפיקים: אם הצעת החוק המטומטמת הזאת תהפוך לחוק, בואו נפסיק לצלם תוכניות טלוויזיה בג’ורג’יה”.

הטוויט של ווקסלר צוטט מחדש על ידי דסטין לאנס בלאק (תסריטאי זוכה פרס האוסקר על הסרט ‘מילק’) ובילי אייכנר. ועד עכשיו צבר למעלה מ -14,000 תגובות ו -50,000 לייקים.

גם ענקית המכירות אמאזון, המחפשת בימים אלה מקום למשרדיה החדשים, נקראת להצטרף לחרם ולא לבחור באטלנטה ג’ורג’יה, המתמודדת על המכרז.

על פי ה”הוליווד ריפורטר”, בשנת 2016 צולמו בג’ורג’יה 17 סרטים עלילתיים, בין היתר הודות לתמריצי מס שהוצעו לחברות ההפקה על ידי המדינה.

בין הסדרות המצליחות שצולמו במדינה גם הסדרות ‘המתים המהלכים’ ו’אטלנטה’. הבמאי והמפיק הגאה טיילר פרי מחזיק גם הוא אולפני סרטים באטלנטה וגם חברת ההפקות מארוול צילמה באולמי פיינווד באטלנטה את ‘הפנתר השחור’ ואת הסרט החדש בסדרת ‘הנוקמים’.

“תעשיית הקולנוע והבידור היא שחקן מפתח בכלכלת ג’ורג’יה ולכן יש לה השפעה רבה על הקפיטול”, אומר ג’ף גרהם,
מהארגון החברתי ‘שוויון לג’ורג’יה’, “זו תעשייה שמבינה ומעריכה את הגיוון, ומשמשת כבר שנים רבות כתומכת זכויות הלהט”ב. בעוד אני מקווה כי החקיקה שמטרתה לאפשר אפליה נגד משפחות להט”ב המבקשים לאמץ ילדים תעצר כאשר תגיע לבית הנבחרים, אני שמח לראות כי מנהיגים בתעשייה כבר משגיחים על נבחרי הציבור וקוראים לביטולה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

עורכי הדין מתכננים להמשיך בעבודת הלובי בקרב המחוקקים כדי לעצור את הצעת החוק כאשר היא מגיעה לבית הנבחרים. במקביל, מתוכננת עצרת נגד הצעת החוק מחוץ לבניין הממשל בג’ורגי’ה ביום חמישי הקרוב.

לצידם של המתנגדים לחוק עומדים הנציגים הדמוקרטים בבית הנבחרים, בהם סטייסי אברמס, שכבר הביעה את התנגדותה להצעת החוק בעבר ואמרה כי “יש לברך משפחות להט”ביות המבקשות לאמץ. לחקיקה מפלה במסווה של דת אין מקום במדינה שלנו. סעיף 375 פוגע בילדים הפגיעים ביותר של ג’ורג’יה על ידי דחייתם של הורים אוהבים שיכולים לסייע לילדים אלה לפרוח”.

הטלת לחץ על ידי ארגונים מסחריים וכלכליים ידועה בארה”ב כשיטה שמביאה תוצאות, בעיקר כשמדובר בניסיון לשכנע מדינות לשנות את דעתם בנוגע לחקיקה להט”בית, כך קרה בקרוליינה הצפונית שהעבירה בשנת 2016 את “חוק השירותים” המונע מא.נשים טרנסים להשתמש בשירותים התואמים את זהותם המגדרית. חברות רבות הבהירו את חוסר שביעות רצונם מהחוק, דויטשה בנק ו-PayPal השעו את התכנונים להרחבת הפעילות במדינה, ואילו התאחדות הספורט של הקולג’ים באמריקה (NCAA) ביטלה חלק מהמשחקים, מה שהוביל לביטול החוק.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן