fbpx

ההיסטוריה של הסיכ(ס)וך

מימי התנ”ך, דרך העת העתיקה ועד לעת החדשה, אנשים תמיד עשו סקס. אנחנו לא המצאנו כלום, רק ניסינו לעשות את החיים (ואת יחסי המין) נוחים וחלקים יותר עם ג’ל סיכוך | מה היה שם קודם, כמה יצירתיים היינו והאם עוד יש לאן להתפתח? דורקס מציגה את האבולוציה של ג'ל הסיכוך
רוק

משחר ההיסטוריה עסקו בני האדם בקיום יחסי מין. לצורך רבייה, כאמצעי תקשורת או סתם לצורך הנאה, יחסי המין היו שם מאז ומתמיד.

מימי התנ”ך, דרך העת העתיקה ועד לעת החדשה, לא הרבה השתנה. את כל מה שאנחנו עושים היום עשו אבותינו ואימותינו הרבה לפנינו. למרות שאנחנו אוהבים לחשוב כך, אנחנו לא המצאנו כלום, לא את התנוחות, לא את הקונספט, לא את המשחק המקדים. אולי רק הכנסנו קצת שיפורים פה ושם.

גם הפתיחות המינית היא לא המצאה של הדור שלנו. עם כל הכבוד לגריינדר ולסקראפ, יחסי מין מזדמנים עם פרטנרים מרובים היו קיימים לאורך ההיסטוריה האנושית, ואפילו תועדו בציורי קיר ועל כלי אוכל (מזל שעל הקטע הזה ויתרנו).

לאורך ההיסטוריה היו תקופות שהתאפיינו בפתיחות יתרה והיו כאלו שהיו יותר שמרניות, אך בכל תקופה, גם השמרנית ביותר, אנשים עשו סקס. לפעמים זה היה עניין של בינו לבינה ולפעמים כאג’נדה חברתית ופוליטית.

אבל יש כמה דברים שכן השתנו, המודעות למחלות מין נכנסה לתמונה, ואיתה גם אמצעי המניעה. במקביל, כמו בכל תחום, ניסינו לעשות את החיים נוחים וחלקים יותר, וגם את יחסי המין, עם ג’ל סיכוך. זה לא שלא היו חומרי סיכה לפני כן, הראש האנושי ממציא לנו פטנטים, ותמיד נמצא החומר שיעשה את העבודה לחלקה יותר.

 

מאז תקופת התנ”ך, דרך ימי יוון ורומא העתיקה ועד לעת החדשה, ג’ל הסיכוך המוכר לנו היום פשוט לא היה קיים. אך שמנים ריחניים היו בשפע. השמנים שימשו למשיחתם של מלכים, ובין לבין, גם לשימון גופם של הלוחמים האדירים והנערים הצעירים. שמן זית, כותנה, מור ולבונה, בכולם היה ניתן להשתמש על מנת להנעים את האווירה… ואת החדירה.

ביוון העתיקה ההומוסקסואליות לא נחשבה לטאבו, ובחברות מסוימות אפילו הייתה מקובלת מאד. ציורים שהתגלו ביוון ורומא מצביעים ללא צל של ספק על קיום יחסי מין בין גברים כדבר שבשגרה, מה שמעלה את ההשערה שהדרישה הגדולה לשמנים השונים לא הייתה בהכרח כדי לטגן לביבות.


לאורך רוב ההיסטוריה המתועדת לא היה שום ג’ל סיכוך בנמצא. עובדי אדמה מיוזעים, פועלים מפוחמים וקאובויז משועממים נאלצו להשתמש בנוזל הסיכה הכי טבעי שתמיד נמצא בסביבה – הרוק. השימוש ברוק הפך את הסקס למאד זמין וספונטני, ובתור נוזל סיכוך טבעי שאף פעם לא נגמר, הרוק נשאר בשימוש עד היום.

 


בשלב מסוים בהיסטוריה התחלנו להיות מודעים לעצמנו ולהיגיינה שלנו, ויותר ויותר מוצרי טיפוח נכנסו אלינו הביתה, כל אחד מהם הפך לג’ל סיכוך מאולתר בשלב כזה או אחר. סבון ושמפו, קרם ידיים וקרם גוף, שמן תינוקות ושמן שיזוף – כל אחד מהמוצרים האלו שימש נערים סקרנים כג’ל סיכוך מאולתר, וחלקנו מאלתרים איתם עד היום.

התקופה ההיגיינית חוותה מעידה קלה במהלך שנות ה–60 וה-70, שהיו התקופות הפחות היגייניות של המאה העשרים. הסבון היה בשימוש, אבל לא בהכרח לפעולה שלשמה הוא נועד. אבל ההתאוששות הייתה מהירה, ויחד עם הגלובליזציה נחשפנו לתקופה חדשה ושמנונית.


אחרי עשור של אהבה חופשית, גברה הדרישה לחומר סיכה קצת יותר יעיל ואגרסיבי, ואת מקומם של הקרמים והסבונים תפס הוזלין, שהפך מיד לחומר הסיכה האולטימטיבי וכיכב בכל חדרי האמבטיה בישראל ובכל בדיחות הגייז בעולם. קרבתו של הוזלין לשמן מכונות הפכה אותו לפופולרי מאד בקרב חובבי הפטיש למיניהם, והתאים להם כמו כפפה ליד. השימוש המקורי של הוזלין לא ממש ידוע – החומר שיועד לרכך שפתיים של נשים וישבנים של תינוקות מצא את עצמו מהר מאד מסכך אזורים אחרים בגוף האדם. עם סמיכות של מרגרינה וריח של נפט, חיי המין שלנו הפכו למאד שמנוניים ומאד מכתימים.


הגלובליזציה והאמריקניזציה הביאו אלינו את הרוק אנד רול, את מכשיר הוידאו ואת ה-KY, שעשה עלייה לארץ הקודש והפך לסמל סטטוס. ובעוד הגברים המקומיים מרחו את עצמם בוזלין, בעלי הקשרים באמריקה התפנקו בג’ל השקוף והקריר.
ה-KY שדרג את חיי המין של הישראלים והוסיף להם קצת אבק כוכבים, ועם הארד רוק קפה בטיילת ו-KY ליד המיטה הרגשנו ממש כמו באמריקה.

אחרי אלפיים שנה של אילתורים, המאה העשרים ואחת הביאה לנו את הלובים – ג’ל הסיכוך המותאם לשימוש עם קונדומים ומיועד ליחסי מין בלבד. על בסיס מים או סיליקון, לחדירה או למסאג’ (או גם וגם), במגוון צבעים, טעמים וריחות למגוון מינים ונטיות. חגיגה לעין ול… (התכוונו ללב).

ואם נדמה היה שאין יותר לאן לשאוף – אנחנו פותחים את העשור השלישי של המאה העשרים ואחת עם בשורה שמסמלת את תחילתו של עידן חדש – התקופה הלארג’ית. אחרי שנה של בידוד, ריחוק והתנזרות, מגיע ג’ל הסיכוך של דורקס בגודל חדש בבקבוק 250 מ”ל.

אנחנו יודעים לזהות רגעים גדולים כשאנחנו רואים אותם, וזהו ללא ספק רגע גדול במיוחד. הצטרפו גם אתם לעידן החדש עם ג’ל סיכוך דורקס באריזה המוגדלת, על בסיס סיליקון או בגרסת FEEL לתחושה מוגברת, ותרשו לעצמכם ליהנות במקסימום, לפנק ולהתפנק בלי לדפוק חשבון.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. מקס הזועם הגב

    בכלל לא פרסומת לדורקס, בכלל לא, למה לא להגיד שזה טקסט שיווקי?

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

האייטם אליו נכנסת מכיל תוכן מיני.
אם זה לא סוג התוכן שציפית לראות פה, זה הזמן לעזוב.
שלא נצטרך להגיד “אמרנו לך”

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן