fbpx

הדשא של הקמפוס צבעוני יותר – ארועי הגאווה בקמפוסים ברחבי הארץ

האחווה הסטודנטיאלית הגאה מארגנת 25 אירועים בקמפוסים ברחבי הארץ מתל חי ועד באר שבע | "המסר המרכזי של האירוע הוא שיש קהילה גאה גדולה וחזקה בקמפוס, שיש מקום לסטודנטים להט"בים באוניברסיטה, ושהאוניברסיטה יכולה להכיל ולחבק את כל הא.נשים מכל המגדרים, הנטיות המיניות והסוגים"
אחווהגאווה20182

איך נשמע לך לצאת משיעור סטטיסטיקה ולראות את כל הקמפוס עטוף בדגלי הגאווה? זורם לך מופע דראג בהפסקה של 12? ואיך תגיב אם תראה את כל החברים מהחוג שלך מרימים לצלילי עופרה? בחודש הקרוב תוכלו לראות את כל זה באוניברסיטאות ובמכללות השונות ברחבי הארץ, כחלק מאירועי הגאווה שמארגנת האחווה הסטודנטיאלית הגאה.

“השנה יתקיימו אירועי גאווה בחמש מכללות שונות בצפון”, משתפת מור צור, רכזת איזור צפון של האחווה, “מסיבות, מופעי דראג, דוכני מידע ותוכן, תערוכות בנושאים שונים והמון המון דגלים צבעוניים. בכל קמפוס אירועי הגאווה נראים קצת אחרת ומותאמים לקמפוס ולאוכלוסיה שלומדת בו. כאשר בעיני המטרה העיקרית היא הנראות הלהט”בית וההבנה שהקהילה הגאה לא נמצאת רק בת”א אלא גם בפריפריה. הנראות הזאת חשובה לשני הצדדים – מחוץ לקהילה לקדם סובלנות קבלה והכלה, ובתוך הקהילה להראות לסטודנטים שאפשר לגור בפריפריה ועדיין ליהנות ממסיבות גאות, להכיר ולפגוש חברים מהקהילה לקדם אקטיביזם וגם לקבל תמיכה כשצריך”.

“האחווה שלנו ממש צעירה”, מסבירה מעיין שטרית, מנחת האחווה הגאה במכללת כנרת, “אנחנו ממש מקווים שהאירוע הזה ייתן חשיפה ליותר חברי קהילה, ושנפגין נוכחות להט”בית גאה בעמק. השנה הולכת להתקיים לראשונה בעמק הירדן מסיבת גאווה בשיתוף ה”דוריס” – אחד הברים הגדולים באיזור ובחסות אגודת הסטודנטים במכללה”.

“אירועי הגאווה בקמפוסים מראים כיצד נוכחות להט”בית מאסיבית ומורגשת בקמפוס משפיעה על הגישה של כל המעורבים בעניין”, מתארת הילה אסיה, מנחת האחווה הגאה במכללה האקדמית ת”א יפו, “ההפנינג ממש מוציא לפועל את כל החלומות שעבדנו עליהם כל השנה, ולא יכלנו לעשות זאת בלי אגודת הסטודנטים המדהימה שלנו שממש תמכה בנו לאורך כל הדרך”.

אבל לא בכל הקמפוסים התמונה כל כך ורודה. ישנם מקומות שמרנים יותר בהם האחווה הגאה נלחמת על מקומה יום יום.

“אנחנו מאוד שמחים על ההתקדמות ועל כך שנקיים גם השנה אירוע גאווה באוניברסיטה, אבל קשה לנו עם זה שהאוניברסיטה לא רוצה שנקיים את אירוע הגאווה במקום מרכזי”, מתארת יעל אייזיקס, מנחת האחווה הגאה בבר אילן, “זה כואב לנו כל שנה מחדש לשמוע את האוניברסיטה נכנעת ללחץ של סטודנטים שלא יכולים להתמודד עם הנוכחות שלנו בקמפוס. השנה החלטנו לא להילחם על המעבר למיקום מרכזי יותר ולהשקיע את האנרגיות שלנו בדברים אחרים, אבל הכאב על חוסר הקבלה בעצם המיקום המרוחק של האירוע שלנו לא כהה עם השנים”

“עצם הנוכחות שלנו בבר אילן היא מהפכנית, חתרנית ובעלת משמעות”, מוסיפה יעל, “עצם העובדה שיש יום גאווה- לא משנה כמה מנסים לחנוק אותה, את הנראות ואת ההשפעה שלה היא משמעותית. אנחנו מציבים עובדה שאנחנו פה ולא ניעלם ולא משנה כמה אנחנו לא נוחים לאנשים בעין. ובעזרת השם נעבור הלאה ונתקדם לעולם שבו נוכל להיות גם במרכז האוניברסיטה בלי שזה יפריע לאנשים. ואולי יום אחד בר אילן תהיה אוניברסיטה שבה א.נשים מהקהילה הגאה מרגישים בנח להיות מי ומה שהם בלי לחשוש מתגובות כמו אלה שחברי וחברות האחווה חוות עכשיו”.

ואכן מנחי האחווה הגאה בבר אילן עובדים לילות כימים על הקמת אירוע מרשים, המתאים לכלל הקהילות בדגש על הקהילה הדתית הגאה. באירוע, שהולך להיות האירוע המתוקצב ביותר שהתקיים אי פעם באונ’ בר אילן, צפויה להיות גם עמדת biu confession שבה אנשים מוזמנים להגיב על הוידויים בכתב ותערוכה שמתארת את הקשר בין המחלקות השונות לבין הקהילה הגאה.
עדי לוי, שמנחה ביחד עם יעל את האחווה, מבטיח גם שיתוף פעולה מפתיע ומסקרן עם ארגון סמ”ן (סטודנטים מובילים נגישות), ומזמין את כולם להגיע ולחגוג איתם.

האחווה הגאה בבן גוריון, אשר הינה אחת האחווה הגדולות ביותר בארץ, מתכננת לא פחות משבוע שלם של אירועים בהם פאנל פוליטי עם חברי כנסת ומקים החזית הגאה עידן רול, הפנינג של ארגונים להט”בים באוניברסיטה עם מופע דראג של סלין לה דיווין, הקרנה חגיגית של מופע האימים של רוקי וכמובן מסיבה ענקית הסוגרת את שבוע הגאווה בבר הגאה של הדרום, הביאליק 26.

“המסר המרכזי של האירוע הוא שיש קהילה גאה גדולה וחזקה בבאר שבע”, מסבירים יואב נטיף ודניאל אלדם, מנחי האחווה הגאה בבן גוריון, “שיש מקום לסטודנטים להט”בים באוניברסיטה, ושהדרום יכול להכיל ולחבק את כל הא.נשים מכל המגדרים, הנטיות המיניות והסוגים.”

בערים רבות האחווה הגאה לוקחת חלק פעיל בחיי הקהילה העירוניים ומהווה גורם מרכזי בחודש הגאווה באיזור. בראשון לציון למשל, אירועי הגאווה העירוניים, באירגונו של אלי ביטון, שנבחר לא מזמן לכהן כרכז קהילה ונוער של עיריית ראשל”צ, מתקיימים זו השנה השלישית בשיתוף הדוק עם האחווה הגאה במכללה למנהל. האירוע במכללה, שמתהדר בדראגיסטיות מהשורה הראשונה בארץ, כדוגמת ציונה פטריוט וטלולה בונט, עם דיג’יי תומר מייזנר, הולך להוות את הסיפתח לאירועי הגאווה בעיר.

השנה בולטים במיוחד אירועי הגאווה המתקיימים בקמפוסים בהם לא התקיימה פעילות סדירה של האחווה, כדוגמת המכללות ספיר, אחווה, לווינסקי, סמינר הקיבוצים, ואונ’ חיפה.

“אירועי הגאווה בקמפוסים האלו הם תוצר של השיתוף הפעולה הפורה שלנו עם אגודות הסטודנטים ברחבי הארץ”, מסבירה מאי גופן, רכזת אחוות בהקמה האחראית על הקשר מול אגודות הסטודנטים בקמפוסים בהן לא התקיימה השנה פעילות של האחווה, “אנחנו ממש מקוות שהחודש הזה, שמהווה את השיא של השנה מבחינתו, יגרום לאנשים להתרגש מהאירוע, ולהצטרף אלינו לפעילות הכל כך חשובה שאנו עושות בקמפוסים”.

האחווה הגאה, שהשקיעה השנה מאמצים רבים בהקמת תשתיות לשנים הבאות בקמפוסים בהם לא נמצאו מנחים, מקווה כי אירועי הגאווה יהוו גורם משמעותי ביצירת המוטיבציה לסטודנטים להצטרף לאחווה ולקחת על עצמם תפקידי הנחייה ומטה.

“החזון שלנו בסופו של דבר הוא לפעול בכל אחד מ – 64 מוסדות הלימוד שקיימים בארץ”, משתף אלעד ברגר, מנהל האחווה הסטודניאלית הגאה, “מרגש אותנו ממש לקבל פניות מאגודות סטודנטים שמתעקשות לקיים אצלם בקמפוס אירוע גאווה. זה ממש לא מובן מאליו ואנו רוצים להודות לכל אחד ואחד מהיו”רים והרכזות החברתיות שאנחנו בקשר איתם בשנה האחרונה. אנו רואים בכם שותפים אמיתיים לשינוי שאנו מנסים לחולל בקמפוסים. אני רוצה להודות גם להתאחדות הסטודנטים שמספקת את התשתית לתקשורת שלנו מול האגודות ותומכת בנו לאורך כל השנה, וגם כמובן לאגודת הלהט”ב שאנו פועלים באמצעותה”.

רוצות גם לצבוע את הקמפוס בגאווה? האחווה הגאה מחפשת אתכם! כל הפרטים כאן

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן