fbpx

הדיפלומט ההונגרי ההומופוב התפטר לאחר שנתפס באורגיה עם 20 גברים: “פספוס אישי שלי”

הדיפלומט ההונגרי וחבר המפלגה השמרנית שפועלת לצמצום זכויות הלהט"ב בהונגריה נתפס כשהוא משתתף באורגיה המונית | זאייר ייחס את התפטרותו להפרת הנחיות הקורונה וביקש: "אל תייחסו את המעידה למפלגה שלי"
Jozsef Szajer
צילום: וויקימדיה | Elekes Andor | CC BY-SA 4.0

חבר הפרלמנט האירופי, ג’וזף זאייר, המייצג את מפלגתו של ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, התפטר מתפקידו לאחר שנתפס ביום שישי כשהוא נוכח באורגיה של 25 גברים.

על פי הדיווחים, בסביבות השעה 20:00 בערב התלוננו שכנים הגרים בסמוך לדירה הממוקמת ברחוב דה פירס במרכז בירת בלגיה, על רעש רב הבוקע מהדירה, המעיד ככל הנראה על הפרת איסור ההתקהלות בזמן הקורונה.

השוטרים שהגיעו למקום מצאו בתוך הדירה כ -20 גברים, חלקם ערומים. עובר אורח סיפר לשוטרים כי זיהה אדם היורד מהדירה דרך צינור הניקוז. ידיו של האיש היו מלאות דם וייתכן שהוא נפצע בעת שנימלט.

המשטרה הצליחה לתפוס את האדם שניסה להמלט מהדירה, ומצאה ברשותו תרמיל ובו סמים. מכיוון שלא היו ברשותו שום מסמכי זיהוי, השוטרים ליוו אותו אל המקום בו הוא מתגורר, שם הוא הזדהה בפניהם באמצעות דרכונו הדיפלומטי כג’וזף זאייר.

בחקירה שערכה המשטרה למארגן האירוע, סטודנט לרפואה בן 29, הסביר הצעיר כי הוא הזמין לאירוע עשרה גברים בלבד על מנת שלא לחרוג מהנחיות הקורונה, וכי זאייר אינו אחד מהגברים שהוזמנו לאירוע, אלא כנראה הובא לשם על ידי אחד מהמוזמנים האחרים.

שלושה ימים לאחר המקרה, ביום ראשון שעבר, הודיע זאייר כי הוא מתפטר מתפקידו כחבר הפרלמנט האירופי. התפטרותו הפתאומית של זאייר הפתיעה את חבריו הפוליטיים ואויביו כאחד.

זאייר סירב לפרט את סיבות התפטרותו והאשים את “המתח הנפשי הגובר” בהחלטה, אך שלושה ימים לאחר ההתפטרות התייחס למקרה והסביר כי נתפס כשהוא משתתף במסיבה האסורה על פי כללי הקורונה, אך לא ציין את סוג המסיבה.

“לא השתמשתי בסמים”, אמר זאייר, “אמרתי למשטרה במקום שאני מוכן לעבור בדיקה רשמית, אבל הם לא עשו זאת. המשטרה אמרה כי נמצאה גלולת אקסטזי. היא לא הייתה שלי, אני לא יודע מי שתל אותה ואיך. הגשתי הצהרה במשטרה על כך”.

זאייר הסביר כי התפטרותו נובעת מכך שהפר את ההנחיות האוסרות התקהלות, מבלי להתייחס לסוג ההתקהלות בה נכח. “אני מצטער שהפרתי את כללי ההתקהלות”, הוסיף, “זה לא היה אחראי מצדי, ואני מוכן לקבל עלי את הסנקציות הנלוות לכך”.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

זאייר תיאר את המקרה כ”פספוס” ואמר – “המעידה הזו היא מעידה אישית שלי לחלוטין, ואני מבקש מכולם שלא לייחס אותה למפלגה שלי או למולדת שלי”.

הקנס בבלגיה על הפרת הנחיות האוסרות התקהלות הוא בסך 250 יורו, אך משטרת בלגיה הודיעה כי לא תוכל להאשים את זאייר באף סעיף, אלא אם יבחר לוותר על החסינות הדיפלומטית שלו.

פעל לצמצום זכויות הלהט”ב

זאייר מכהן כחבר הפרלמנט האירופי מזה 16 שנה, מתוכן במשך 11 השנים האחרונות כסגן נשיא מפלגת העם האירופית. הוא נשוי לטונדה האנדו, לשעבר נשיאת לשכת השיפוט הלאומית וכיום שופטת בית משפט לחוקה.

זאייר היה ממייסדי מפלגת פידס במרץ 1988 ונותר מקורבו של ראש הממשלה אורבן. הוא מילא תפקיד מרכזי בשמירה על מקומה של מפלגת פידס כחלק מהקבוצה הפוליטית השמרנית, למרות ביקורת חריפה.

שערוריית המין מביכה במיוחד עבור מפלגתו, שנושאת על דיגלה את ערכי המשפחה מסורתיים והציעה לאחרונה חוק לאיסור אימוץ על ידי זוגות גאים.

ממשלת הונגריה הנוכחית, בראשותה של מפלגתו של זאייר מזה כעשור, פועלת לצמצומן של זכויות הלהט”ב במדינה. בשבוע שעבר, יחד עם פולין, הביעה התנגדות נחרצת לתכנית לשוויון מגדרי במסגרת מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, המבקשת לחזק את זכויות הנשים והלהט”ב ברחבי העולם על ידי “קריאת תיגר על נורמות מגדריות וסטריאוטיפים”.

במפלגתו של זאייר הגיבו להתפטרותו ואמרו כי זאייר קיבל את ההחלטה הנכונה כשהתפטר. “הוא קיבל את ההחלטה הנכונה היחידה, פרסמו  בהצהרה, “אנחנו מקבלים את החלטתו, בדיוק כפי שאנו מקבלים את התנצלותו בפני משפחתו, קהילתו הפוליטית וכלפי המצביעים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

4 תגובות

  1. טל הגב

    באשר יגורתי בא לי

  2. שמרנים חולי נפש הגב

    רוב השמרנים הם אנשים חשוכים, עם בעיית מופרעות ופסיכוזה. רצוי ומהר שיתנדפו מהעולם כי רוב הצרות, האכזריות והמלימות נובעות בגללם!!! העולם יראה הרבה יותר טוב בלעדיכם.

  3. איתן הגב

    חבל שלא שבר את שתי הרגליים כשניסה לברוח כמו עכבר.

  4. איתן הגב

    כמה משעשע; אני בדיוק עכשיו אוכל גולאש הונגרי.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן