fbpx

הגיע הזמן שנכיר זו את זו

גאיה פולת מזמינה אתכן למפגש הראשון של פורום הנטוורקינג לנשים לט"ביות
%d7%92%d7%90%d7%99%d7%94%d7%a4%d7%95%d7%9c%d7%aa

“בגיהנום שמור מקום מיוחד לנשים שלא מקדמות נשים אחרות”, אמרה פעם מדליין אולברייט, מי שהיתה שרת החוץ בתקופת נשיאותו של קלינטון, אישה פמיניסטית שפעלה נמרצות לקידום נשים. מכיוון שאני בהחלט לא רוצה להגיע לגיהנום ביום מן הימים, לפני כמה חודשים יזמתי והקמתי את פורום הנטוורקינג לנשים גאות יחד עם ירדן סקופ, אחינעם אורבך ויעל נודלמן.

כולנו נשים גאות, ומה שמאחד אותנו זה הרצון שלנו לפעול לקידום נשים בקהילה הגאה. כי זאת הקהילה שלנו, ואם אנחנו לא ניקח אחריות – אף אחד לא יעשה את זה בשבילנו. כי כנשים גאות אנחנו חוות דיכויים כפולים ומכופלים: כנשים ולט”ביות. אנחנו לא יכולות לנתק את עובדת היותנו נשים מעובדת היותנו לט”ביות. כי כשנשים בישראל מקבלות 30% פחות ממקבליהן הגברים – זה כולל נשים לט”ביות. כי המספרים הלא נתפסים האלה על אחוזי האונס והאלימות הנשים בישראל? כוללים גם נשים לט”ביות.

ולא, אנחנו לא מוחקות ולא מתעלמות מהעובדה שנשים שונות בקהילה הן בעלות צריכים שונות. כן, נשים טרנסיות חוות מעגל דחיקה וקשיים בתעסוקה שאף אות אחרת בלהט”ב לא מתמודדת איתם. שליש מהנשים הטרנסיות – מספר לא נתפס – מדווחות שרופאים סירבו לטפל בהן בגלל הזהות המגדרית שלהן.

גם נשים ביסקסואליות סובלות מבעיות ודיכויים הייחודיים להן. כך למשל המחיקה הביסקסואלית שעדיין חייה וקיימת גם בקהילה הגאה וגם מחוץ לה. לנשים ביסקסואליות סיכוי גבוה יותר לחוות אלימות (פיזית ומינית) במערכות יחסים והן גם נמצאות בסיכון גבוה להתמכרויות, אובדנות ועוני. בנוסף לכל, נשים ביסקסואליות מדווחות על שהן נמנעות מצריכת שירותי בריאות בגלל בורות או חוסר ידע של הצוות הרפואי באחוזים הגבוהים פי 2 מכל קבוצת נשים אחרת בקהילה.

 

אבל יש גם דברים אחרים שמבדילים אותנו חוץ מהבעיות הייחודיות של כל אות ואות. נשים שגדלו בבית מסורתי, דתי או חרדי ניצבות מול סט אחר של קשיים. ארגון ‘בת-קול’ (שאגב, עם מעל 300 משתתפות פעילות הוא ארגון הנשים הגדול ביותר בקהילה) מהווה בית עבור נשים הנמצאות על הסקאלה של דת ונטיה מינית. לסביות מרקע דתי, מתמודדות לא רק עם הקשיים והחרדות ‘הרגילים’ המתלווים להליכי יציאה מהארון, ומתמודדות גם עם שאלות כמו האם הדת תקבל אותי והאם אני יכולה להישאר לסבית ודתיה או שעלי לנטוש את הקהילה שבה גדלתי ובה כל משפחתי וחברי?’. שלא לדבר על גילויי הדעת של הרבנים מהתקופה האחרונה שגורמת לרבות להתחפר עמוק יותר בארון הידוע בכינוי ‘ארון הקודש’. ובכלל לא דיברנו עדיין על הקשיים של נשים להט”ביות מוסלמיות או נוצריות בישראל.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

אבל הקשיים האלה, במקום לפצל אותנו, צריכים לאחד אותנו – כי ביחד אנחנו יכולות להתגבר עליהם. זאת הקהילה שלנו, והיכולת לפתור את הבעיות האלה היא שלנו – ביחד. מחקרים בעולם מראים שאחת הדרכים הכי יעילות לקדם נשים היא גם אחת הדרכים הפשוטות והזולות שבהן: נטוורקינג ופעולה משותפת. יש בינינו נשים מדהימות, כאלו שפרצו דלתות וגבולות, וכעת, אנחנו יחד, יכולות לסייע אחת לשנייה ויכולות לקדם מטרות גדולות וקטנות בתוך הקהילה ומול גורמים רשמיים מחוצה לה. כי נשים כמונו בעמדת השפעה שיכולות לפתוח דלת לנשים לט”ביות אחרות – יכולות בכך לשנות את עולמן של נשים גאות. ואם אחת מאתנו צריכה רופאה, יחצ”נית, מתכנתת, פסיכולוגית, מאמנת כושר, עורכת דין, פרסומאית או כל דבר אחר – אז יש בינינו נשים מוכשרות ומדהימות שהן כאלה, רק צריך להכיר אותן. כולן ישמחו ללקוחות חדשים, בטח ובטח מתוך הקהילה. כולן ישמחו להרגיש יותר חלק מהקהילה ולגלות שיש כוח בסולידריות ופעולה משותפת.

אז ביום שישי הקרוב נשיק את פורום הנטוורקינג, שיהיה התחלה של תהליך ארוך יותר, למי שירצו. בואו להכיר ולשנות את הקהילה (והעולם) שלנו – יחד.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן