fbpx

הבן יצא מהארון. האם מומלץ לספר לאחים הקטנים?

האם מומלץ לספר לילדים הקטנים שהאח הגדול יצא מהארון, או שאולי כדאי לדחות את ההסבר עד שיגדלו? וכיצד מסבירים לאחים הקטנים מה זה אומר שהאח הגדול הומו?
pixabay | cc0
pixabay | cc0

הבן שלנו יצא לא מזמן מהארון. אנחנו תומכים בו מאד אבל חושבים שהוא לא צריך לספר לאחיו בן ה-8, כי הוא צעיר מדי ולא צריך לדעת עוד על דברים כאלה. האם אנחנו טועים?


הדילמה שלכם כהורים נכונה ולגיטימית ותלויה מאוד באווירה המשפחתית. שלתחושתי היא טובה ומקבלת.

התייחסותי לשאלתכם מורכבת.

ראשית, לעניות דעתי ילדים בגילאי 8-9 בישראל חשופים למדיה והמדיה מדברת על קבלת השונה והאחר לא מעט. גם אם הילד לא שואל שאלות רובם יודעים על מה מדובר. אני יכול לתת דוגמא ממשפחתי – אחד מנכדיי היה בן 8 כשדולב יצא מהארון ולא עשה מזה שום עניין. הוא קיבל תשובות לא מתחמקות על זוגיות אפשרית בין בנים לבנים ובנות לבנות שסיפקו את סקרנותו.

בנוסף אני ממליץ מאוד לקנות ספרי ילדים שרלוונטים לנושא ומסבירים בצורה טובה ומובנת לילדים את הנושא. קיימם מספר ספרים טובים בעברית כמו; “כל אחד והמשפחה שלו” של יהודה אטלס ויעל משאלי, “משפחה מיוחדת במינה”, של יעל בן ברוך, “משפחות משפחות מיליון לפחות” שכתבה לימור טלמור וישנם עוד רבים וטובים.

אני חייב לציין שמנסיוני ומתמונת העולם המצטיירת בפני בשנים האחרונות, עבור הדור הצעיר שגדל במדינה, ולא רק בתל אביב, הנושא הוא No issue. כמובן אני לא מתייחס למשפחות דתיות לגווניהם, לצערי.

מעבר לאמור, הזמן עושה את שלו ועוד מספר שנים תביטו לאחור בהבנה ובערגה. אצלי דולב בני יצר מהפכה אישית שהביאה אותי למקומות טובים ועשתה אותי הרבה יותר טוב ושלם ממה שהייתי לפני.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן