fbpx

הביסי – מהמיני למקסימום

פתיחתו של ליין ביסקסואלי, סגירת המיני ובחירת הנושא ביסקסואליות כנושא מרכזי לארועי הגאווה. נעמי סרוסי על השנה העמוסה שעברה על הליין "ביסי" ועל הקהילה הביסקסואלית כולה
bisi2017

לפני שנה נפתח ליין מסיבות חדש לקהילה הביסקסואלית, שבא לתת מקום לחלק מהקהילה שלא מרגיש כ”כ בנוח במסיבות של הומואים או של לסביות.

הביסי התחיל מרעיון שהתגלגל בין כמה נשים ואנשים מהקהילה, שביקשו לייצר מרחב מסיבתי ביסי שפונה גם למיינסטרים שלא בהכרח מגדיר את עצמו כביסי וגם פנימה לקהילה הגאה בכלל ולקהילה הביסית המתגבשת בפרט.

לדברי נעמי סרוסי, מיוזמות הליין, הליין הוא רק נדבך אחד של הקהילה כולה, בדיוק כמו כל ליין גברים/נשים אחר.

“בקהילה הביסית, למרות היותה סטטיסטית הקהילה הגדולה ביותר, יש מחסור במשאבים וכאן הליין כן משמעותי בעיני”, היא מסבירה, “מצד אחד הוא מייצר מרחב פיזי מהנה לחברי וחברות הקהילה וחברים.ות פוטנציאלים.ות ומצד שני הוא תורם ומעודד לאקטיביזם ביסי מה שמגדיל את כמות המשאבים של כלל הקהילה”.

נשמע שזה ליין עם הרבה מאוד אג׳נדה אבל מה אפשר להרוויח מזה? האם האקיטיביזם משתלם?
“הביסי נפתח למטרות בניית קהילה ולא למטרות רווח. בהתחלה תרמנו את רוב ההכנסות לארגוני הקהילה ואנחנו גם מעסיקים בעלי ובעלות מקצוע מהקהילה כמו צלמות, עורכות ועוד.כרגע לדעתנו האקטיביזם משתלם כי אנחנו רואות שיש היענות, א.נשים באים למסיבות ובע“ה בעתיד אולי גם נרוויח מזה הכנסה מינימלית עבור ההשקעה של הזמן והאנרגיות”

בתכלס הביסי התחיל במיני, איך הרגשת כששמעת שהמיני נסגר? היו חששות?
“מצד אחד היה עצוב לשמוע שהמיני נסגר מצד שני זה כן דחף אותנו להתקדם עם הליין ולגדול מבחינת המקום הפיזי לצד הגדילה בקהלים שמגיעים למסיבות שלנו. אז כמו כל דבר גם וגם.”

מה הדבר הכי מרגש שיצא לך לחוות בליין?
“כל מסיבה מחדש אני מתרגשת ונפעמת מכמות הא.נשים והפנים החדשות שיוצא לי לפגוש ולהכיר, זה מרחיב את הלב ונותן כוח להמשיך באקטיביזם.”

רוצה לשתף אותנו אם יצאו זוגות מהליין?
“אנחנו לא נכנסים לאף אחת לחדר המיטות ולחיים האישיים, אבל בוא נגיד שהספה במיני קלאב ראתה כמה זוגות במהלך המסיבות שלנו, ואולי גם שלישיות ורביעיות”

ניסיתי לשבור את הקרח, אבל עכשיו קצת רצינות, מה את יכולה לספר לנו על התהליך שהקהילה הביסית עוברת בשנה האחרונה?
“קשה למדוד התפתחות וצמיחה של קהילה בשנה אחת, ויש לקהילה הביסקסואלית/פאנסקסואלית בישראל היסטוריה ועבר מכובדים. החל מארגונים והתארגנויות ועד פעילים ופעילות שחרכו ועדיין חורכים את השטח בהפגנות, כנסים, מחאות, מסיבות ופעילויות נוספות בתוך ארגונים ומחוצה להם. אני כן מרגישה שבשנה האחרונה נעשתה התקדמות בתחום הנראות וההכרה של הקהילה הביסית עם קהילות אחרות ובינה לבין עצמה”

עוד בנושא:  הדבר השובב הבא של תל אביב

אז מתי בעצם נפל לך האסימון הביסי?
“מאז ומתמיד, אני חושבת שסופית זה קרה בכיתה י”א בשיחה אקראית עם חברה מהתיכון שאמרה לי שהיא לא מתאהבת במין של האדם אלא באישיות שלו. הכי בסיסי אבל הכי נכון. משתדלת ליישם את זה גם היום.”

שומעים הרבה על מחיקה ביסית מחוץ ובתוך הקהילה מה הדוגמאות הכי קיצוניות שעולות לך בהקשר הזה?
“יש לי לא מעט דוגמאות למחיקה גם בתוך וגם מחוץ לקהילה, הקיצוניות בעיני מתבטאת לא בדוגמה ספציפית אלא בכלל הדוגמאות כמכלול וכעדות להשלכות החמורות של מחיקה ביסית על החיים של חברי וחברות הקהילה. החזרתיות בעיני היא האלמנט הקיצוני”

האם ואיך לדעתך השפיע הליין על הנושא של המצעד?
“צוות המפיקות של הליין התגייס למשימה לבחירת הנושא וקידם את בחירתו גם דרך עמוד הפייסבוק של הליין ומשאבים נוספים. כמובן שהיה לנו אינטרס לקדם את הנושא גם ברמה הערכית וחשוב לנו להביא את המסרים הביסים על כל הרצפים שיהיו לקדמת הבמה”.

עכשיו כשהמצעד בסימן ביסקסואלי יש לכם תוכניות למצעד?
“מבחינתנו כל שנה היא בסימן ביסקסואלי, בעבר צעדו גושים מולטי משיכתיים במצעדי הגאווה השונים, בשנה שעברה היו גושים שארגן הפורום הבי פאן פולי ואף נערך מצעד ביום הנראות הביסקסואלי ב23.9 ואותו ערב נערכה מסיבה גדולה שלנו בשיתוף עם ליין GUM. אנחנו מאמינים שהמצעד ידחוף ליותר נראות וחשיפה לנושא ומתכננים שלל מסיבות והפתעות לחודשים הקרובים. ב20.4 אנחנו חוגגות שנה לליין וזה אחלה זמן להעלות הילוך ולהמשיך לייצר אלטרנטיבות לקהל הביסי המתרחב”.


20.4 הביסי חוגג שנה באוזן בר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן