fbpx

הבחירות המוניציפליות -אלו הלהט”בים שרוצים לייצג אתכם במועצות המקומיות

ב-30.10 יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות ונציגי הקהילה הגאה מסמנים את השלטון המקומי כיעד עם עשרות מועמדים ומועמדות בכל רחבי הארץ | ביקשנו מהמתמודדים הגאים לספר על העשייה שלהם עד היום ועל המטרות לעתיד - כתבה שניה בסדרה
vaad_election

הבחירות לרשויות המקומיות הולכות ומתקרבות ואין ספק כי הקהילה הגאה דורשת נוכחות וייצוג. בערים רבות ברחבי הארץ מציגות הרשימות השונות מועמדים להט”בים במקומות ריאלים, עם הבטחות לאיוש תפקידים שיסייעו לקידום הקהילה בעירם.

ביקשנו מנציגי הקהילה ברשימות השונות לספר על העשייה שלהם עד כה ועל המטרות לעתיד. השפעה ושינוי מתחילים במעורבות פוליטית ובחירה בקלפי. זה הזמן שלנו להשפיע, אז לכו להצביע למועמד שלכם.

*המועמדים מוצגים לפי סדר הא”ב של היישובים.

עוד בנושא:  נוהרים למועצות - אלו הלהט"בים שרוצים לייצג אתכם במועצת העיר ת"א

גבעתיים

אילה שני

מקום חמישי ברשימת מרצ גבעתיים חופשית

הרב אילה שני, רב חילונית-הומניסטית, סמנכ”ל “תמורה – יהדות ישראלית”, המכון להכשרת רבנים חילונים-הומניסטים ומרכז יזמות בתחום היהדות כתרבות. יועצת ארגונית, מאמנת ומדריכת מאמנים ותיקה. בזוגיות ארוכת שנים עם בת זוגי, אימהות לשלושה בנים: הבכור, 23, מנישואיי הראשונים לבן זוג, ותאומים בני 17 אותם אנו מגדלות בהורות משותפת עם זוג אבות.

כמה מילים על העשייה שלך בתחום הלהט”בי עד כה
כרב חילונית-הומניסטית, ערכתי ועורכת טקסי נישואים רבים בקהילת הלהט”ב. השאתי עשרות זוגות באהבה ובגאווה וערכתי טקסי לידה ייחודיים לקהילה שלנו. כמשפחה גאה במודל הורות ייחודי – שתי אימהות ושני אבות המגדלים תאומים יחד דירה מול דירה בהורות משותפת מלאה – הפכנו להיות מוקד “עלייה לרגל”, השראה ולמידה ללהט”בים רבים. כמאמנת, עובדת שנים רבות עם זוגות ויחידים מהקהילה להעצמה אישית, משפחתית וחברתית.

מה הנושאים אותם חשוב לך לקדם בעיר בתחום הלהט”בי
מרצ כחלק מהקואליציה בקדנציה האחרונה, יצרה והחזיקה את תיק קהילת הלהט”ב (לא היה קיים בעירייה עז אז). ומתוך כך ראשת הסיעה וסגנית ראש העיר ויוי וולפסון עשתה רבות לטובת הקהילה. אנו רוצים להמשיך את התנופה בנושאים הבאים:
להגדיל את התמיכה העירונית בקהילה הגאה ונמשיך בקידום אירועי גאווה עירוניים אותם מובילה ועדת ההיגוי העירונית לתחום הלהט”ב שנוסדה על ידי מרצ. לפעול לשיוויון זכויות לכלל חברי הקהילה בשירותים העירוניים, כולל כמובן שיוויון זכויות לזוגות חד מיניים וילדיהם. לקדם הקמת מתנ”ס גאה, דוגמת המרכז הגאה של תל אביב – מרכז קהילתי המקדם פעילות גאה לכל אורך השנה לכל הקבוצות ולכל צבעי הקשת. לפעול לטובת תעסוקה לקהילת הטרנסים העירונית, בדגש על שילוב עובדים טרנסים וטרנסיות במשרדי העיריה ובגופים עירוניים. להמשיך לתקצב ונמשיך לקדם את פעילות העמותות הגאות השונות – ארגון הנוער הגאה, חוש”ן וכ”ו. נחזק וניצור מסגרת עירונית גאה לקבוצת גיל הזהב החיים בגבעתיים. לפעול להקמת מרפאה לבריאות הלהט”ב בעיר. לקדם את קהילת התרבות היהדות הפלורליסטית בעיר – יהדות חילונית ורפורמית – שבה יש מקום של אהבה וקבלה לא/נשי הקהילה.

כמה מילים על “גבעתיים חופשית”
מרצ גבעתיים חופשית, שהיא איחוד של שתי רשימות: מרצ, מפלגה וסיעה ותיקה בגבעתיים ויושבת במועצת העיר למעלה מ15 שנים, וקבוצת גבעתיים חופשית – קבוצת תושבות ותושבים שהוקמה לפני כשנתיים במטרה להיאבק בהדתה ובכפייה הדתית בעיר. ברשויות המקומיות מרצ מחוייבת לנושאים כמו: שקיפות מוניציפלית, קידום אוכלוסיות מוחלשות וייחודיות, קידום נשים, חופש דת וחופש מדת, מרחב ציבורי חילוני וחופשי, קידום תחבורה ציבורית בחול ובשבת ופתרונות תחבורה מתקדמים בכלל, טיפוח סביבה ירוקה, חיזוק החינוך החילוני, הממלכתי והחדשני, שמירה על זכויות אדם ואזרח, וכמובן קידום הקהילה הגאה בכל תחום ומאבק בדעות קדומות.


רונאן קפלן אפנר

מקום שישי ברשימת מרצ גבעתיים חופשית

צילום: דן פרץ

בעל משרד יחסי ציבור. למד תיאטרון והפקה, עבד בתיאטרון הקאמרי, בצוות ההקמה של ערוץ 2, טלעד, רשת, האופרה הישראלית. היה חלק מצוות ההיגוי של התיירות הגאה (tel aviv gay vibe) בראשותו של שי דויטש. שותף למאבקי תמיכה וחקיקה בזכות לגברים להיות אבות בהליכי פונדקאות. מאז המעבר לגבעתיים בעקבות לידת בנותיו התאומות הוא פעיל בעיר בקידום הקהילה, מרמת אירועי גאווה פומביים ועד תשומת לב לקידום מערכות חינוך ורווחה המודעות לאוכלוסיית הלהט”ב בעיר. בוגר קורס ‘רצות למועצות’ של אגודת הלהט”ב.

כמה מילים על העשייה שלך בתחום הלהט”בי עד כה
פעיל חברתי בתחום קידום קהילת הלהט”ב של גבעתיים בחמש השנים האחרונות. בעבר הייתי שותף למאבקים סביב הורות גאה ופונדקאות. קידמתי בהתנדבות את יחסי הציבור בנושא התיירות הגאה מטעם האגודה.

מה הנושאים אותם חשוב לך לקדם בעיר בתחום הלהט”בי
לתת מענה עירוני לכל צרכי הקהילה. על כל גווניה. להגדיל תקציבים לטובת פעילות קהילתית, בניית מרכז גאה עירוני. מרפאת בריאות להט”בית. מענה חברתי-תומך קהילה לאנשי ונשות גיל הזהב ולקדם תוכנית תעסוקה לקהילת הטרנס במערכות עירוניות.

כמה מילים על “גבעתיים חופשית”
מרצ גבעתיים חברה לגבעתיים חופשית להתמודדות משותפת בבחירות הקרובות במטרה ליצור גוש חילוני פלורליסטי.


גיל אורן

מקום 4 ברשימת “גבעתיים מתחדשת – רשימת הצעירים למועצת העיר”

בן 47 נשוי לגבר מדהים. בעל תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. עובד בתחום הביטוח. בשנתיים האחרונות חזרתי ללימודים ואני מאסטר NLP ובנוסף לומד מדיטציה ומיינדפולנס. מזה 6 שנים שאני מתנדב כקאוצ’ר.

כמה מילים על העשייה שלך בתחום הלהט”בי עד כה
לפני כ 10 שנים הנחתי עם חבר את קבוצת הדובים של אגודת הלהט”ב: במהלך שנתיים ארגנו עשרות פעילויות לקהילה, טיולים ומסיבות. במהלך 2011 ארגנתי את קבוצת שירה בציבור באגודה “לשיר בכיף”. יחד עם מספר חברים ארגנו פעם בשבוע ערב שירה בציבור, עם שקופיות מתאימות, נגן מקצועי ומנחה. בחודשים יוני- יולי השנה ארגנתי 4 הרצאות שונות בנושאים: ברלין, להט”ב דתיים, סיפור של בחור טרנס, טבעונות ולהט”ב וכן הופעה של הזמרת/ יוצרת עלמה נורית קלברמן בבית קפה בגבעתיים למען פעילות לקהילה הגאה בעיר בהתנדבות וללא שיתוף פעולה של נציגת העירייה. ב 4.8 השתתפתי ועזרתי בארגון של אירוע זיכרון לרצח בבר נוער יחד עם חברי הסיעה גבעתיים מתחדשת.

מה הנושאים אותם חשוב לך לקדם בעיר בתחום הלהט”בי
הקמת בית גאה בגבעתיים ע”ש ניר כץ ז”ל (תושב העיר). הכפלת תקציב הקהילה הגאה, הגדלת תקציב איגי. העמקת פעילות חושן בתי הספר. הדרכות בנושאי להט”ב לאנשי מערכת החינוך. הדרכות לאנשי רפואה בעיר. הקמת קבוצת תמיכה לטרנסים. הקמת קבוצת תמיכה לקשישי הקהילה בעיר. הגדלת פעילות תרבות, פנאי ורווחה במהלך כל השנה.

כמה מילים על “גבעתיים מתחדשת”
גבעתיים מתחדשת היא תנועה מקומית שלא שייכת לאף מפלגה ארצית, המורכבת מתושבים אכפתיים שגדלו והתחנכו בעיר, מתנדבים בה ובעיקר אוהבים אותה. למדנו ביסודיות את את אתגרי העיר והחלטנו שהגיע הזמן לקחת אחריות ולהבטיח את עתידה של גבעתיים כעיר חדשנית, תוססת ומשגשגת בעלת פוטנציאל אדיר בזכות מיקומה המרכזי והשמירה על האופי המקומי של העיר.


הוד השרון

שרי ירושלמי

מקום ראשון בסיעת חינוך ושוויון

אני שרי ירושלמי , בת 38 אמא לאורי וג’וני אותם אני מגדלת במשמורת משותפת עם אשתי לשעבר. נולדתי וגדלתי בשכונת גיל עמל בהוד השרון בה אני מתגוררת עד היום. אני מורה לריתמוסיקה בגני ילדים. למדתי באקדמיה הגבוהה למוסיקה ומחול בירושלים. עבדתי שנים במשרד החינוך כמנחה של מורות וגננות במחוז ירושלים. ניהלתי חברת פיתוח תוכניות לימוד וחוגי העשרה לילדים ניהלתי תחתי צוות מדריכים. עם לידת ילדי משהו בי לא יכל להמשיך בשגרת החיים והעבודה, לא יכולתי לשבת בצד, משהו בער בי לצאת ולהלחם בעוולות ולדאוג לעתיד טוב יותר לילדי. זו הייתה נקודת המפנה בחיים שלי. כאן התחלתי את העבודה החשובה ביותר בעיניי, את עבודת ההתנדבות שלי.

כמה מילים על העשייה שלך בתחום הלהט”בי עד כה
לקחתי חלק בקידום חקיקה בכנסת בנושא אלימות מינית, זכויות נשים, ילדים ולהט”ב. לימים יזמתי את אירוע הגאווה בעיר אשר נתקל בהתנגדות רבה, חברי מועצה מכהנים התבטאו בצורה גזענית ומכוערת כלפי הקהילה הלהט”בית בעיר. רב העיר תקף אותי ועל גבי העיתון טען שצריכים לאשפז אותי ויזם עצרת לשמירה על ערכי המשפחה כקונטרה לאירוע הגאווה והסובלנות. רק לאחר מאבק גדול התקיים אירוע הגאווה הראשון של הוד השרון תחת אבטחה כבדה. כשראיתי מה הלך הרוח בעיר, שקומץ קטן של אנשים חשוכים מנהל לנו את החיים ביד רמה החלטתי שהגיע הזמן להצטרף להנהגת העיר ולדאוג לעיר ערכית חופשית ופלורליסטית. שנה שלמה חקרתי ולמדתי את הזירה העירונית, נפגשתי עם תושבות ותושבים רבים ושמעתי על המצוקה הגדולה בעיר. אנשים סיפרו על עירייה שמתעמרת בתושבים שלה, על חשבונות ארנונה מנופחים, צהרונים לא מתפקדים, איזורי רישום נוקשים שמתחלפים כל שנה, בעיות תשתית חמורות, וזבל שלא מפונה מהרחובות.

מה הנושאים אותם חשוב לך לקדם בעיר בתחום הלהט”בי
אני אוהבת את העיר שלי, אני אוהבת את הקהילה שלי והגיע הזמן לעשות לביתנו, לדאוג לעתיד של הילדים שלנו, לעיר שתראה את טובת התושבים לנגד עיניה. הקמתי את סיעת חינוך ושיוויון כי אני מאמינה שהכל מתחיל בחינוך. אני כאן כדאי לדאוג להוד השרון סובלנית יותר פלורליסטית יותר וטובה יותר לכל התושבים.

כמה מילים על סיעת “חינוך ושוויון”
הרשימה שלנו מורכבת מאמהות ונשים שמאמינות שמאמינות בחשיבות מעורבות נשית והורית בזירה העירונית


חיפה

יוסי שלום

מקום שישי בסיעה של יונה יהב וצעירי חיפה

בן 34 חיפאי , בעברו כיהן כיו”ר אגודת הסטודנטים של אונ’ חיפה ומשם נבחר לסגן יו”ר התאחדות הסטודנטים הארצית . לאחר מכן כיהן כמנכל חברה כלכלית באוניברסיטת חיפה . כיום הוא מנכל של חברת תיירות מרפא . סגן במילואים . 5 שנים חבר מועצת העיר ומחזיק את תיק נוער , צעירים והקהילה הגאה בהתנדבות מלאה. יוסי הקים 5 מרכזים גדולים לצעירים לתעסוקה ,להורים צעירים וחממות לסטארטפיסטים . הביא מיליוני שקלים לקידום הצעירים בעיר ומלגות לסטודנטים . בראש השנה האחרון קיבל את איש השנה בפוליטיקה המקומית על עשייתו בעיר .

כמה מילים על העשייה שלך בתחום הלהט”בי עד כה
בשנתיים האחרונות, עם פתיחת בית הקהילות, חלו שינויים משמעותיים בנושא הקהילה הגאה, בתחום הנוער והחינוך, התרבות, והרווחה.
משלוש קבוצות נוער שפעלו בחיפה ב2017 הגדלנו את היקף הפעילות לשמונה קבוצות שיפעלו בשנה הקרובה, כולל קבוצות נוער ייחודיות לנוער ערבי, דתי וטרנסג’נדר. לקבוצת התמיכה להורים למען הורים שילדיהם יצאו מהארון הצטרפה השנה קבוצת תמיכה נוספת להורים שילדיהם יצאו מהארון כטרנסג’נדרים. וכל חודש מצטרפת לקבוצה משפחה חדשה.
בשנתיים האחרונות מעל 700 אנשי מקצוע בעירייה מאגפי החינוך והרווחה עברו השתלמויות בנושא להט”ב במטרה לקדם מתן מענה מקצועי.
בתחילת אוקטובר נקלט בעירייה עובד סוציאלי להט”ב כחלק מתכנית ארצית של עובדים סוציאלים להט”ב ברשויות מקומיות. לצד קליטתו של העובד הסוציאלי, נפתחה השנה בבית הקהילות הקליניקה לטיפול בלהט”ב ובני משפחותיהם, בשיתוף עם השירות הפסיכו סוציאלי של האגודה.
הוועד למלחמה באיידס ומרפאת הפרסים מפעיל לאורח השנה מרפאה לבדיקות של HIV ומחלות מין. בשנה האחרונה גדלה פעילות המרפאה בכ30%.
ביחד עם קהילת אוהל אברהם, קהילה רפורמית חיפאית, התקיימה השנה התכנית “ואהבת” תכנית ראשונה מסוגה בארץ הפועלת לגשר בין זהות להט”בית לזהות יהודית.
מאז פתיחת הבית ועד היום התקיימו עשרות אירועי תרבות ואירועים קהילתיים בבית הקהילות וברחבי העיר. קבוצות חברתיות, קבוצות תמיכה שונות ופעילויות קהילתיות מגוונות כגון קבוצת תמיכה לנשים שיצאו מהארון בגיל מבוגר, ערבי שירה, ארוחות שישי קהילתיות, ערבי משחקי קופסה ועוד.
חלק גדול מהצלחת העשייה בחיפה קשור לשיתופי הפעולה המוצלחים עם האגפים השונים בעירייה כגון אגף החינוך והרווחה, שיתופי פעולה עם ארגונים וגופים מקומיים כאוניברסיטת חיפה, מרכז חינוך ליאו באק ומרפאת הפרסים וכמובן בזכות שיתופי הפעולה עם הארגונים והעמותות הגאות הפועלות בעיר כאיגי- ארגון הנוער הגאה, הפיצ’- מרחב בטוח לנוער להט”ב חיפאי, הוועד למלחמה באיידס, חושן, מעברים, תהל”ה -הורים למען הורים ועוד.

מה הנושאים אותם חשוב לך לקדם בעיר בתחום הלהט”בי
קודם כל חשוב לי לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להעמיק את השינוי במערכת החינוך בעיר כלפי להט”ב, להגדיל את ההסברה, הידע, ההתמקצעות של סגלי החינוך ובכך לשנות את האקלים הבית ספרי ולכוון לאפס סובלנות כלפי להט”בופוביה. אף ילד או ילדה צרכים להתבייש להיות מי שהם או לחיות בפחד. בורכנו במערכת עירונית שפותחת את דלתותיה ומאפשרת לנו לבצע שינויים, לאט לאט, בשיתופי פעולה ובמקצועיות להפוך את נותני השרות בעירייה ללהט”ב פרנדלי, להפוך את חיפה לעיר בטוחה יותר, ומכילה יותר עבור הקהילה שלנו, אבל בכך מרוויחים כל תושבי העיר.
חשוב לי שלצד קידום מערכי התמיכה, רווחה והעצמה שאנחנו מפעילים ומקדמים עבור הקהילה שלנו, נפעל לקידום תרבות גאה עדכנית, מהממת שתתן לנו תחושה שחיפה זו העיר גם שלנו, שאנחנו כחברי וחברות הקהילה הגאה יכולים להנות בחיפה ולא רק לחפש את המסיבות והאירועים בתל אביב. בסופו של דבר, אני רוצה שחיפה תהיה עיר שללהט”ב בטוח, נח וכיף לגור בה מילדות ועד זקנה. עם קבוצות חברתיות, פעיליות, ומרחבים בהתאם לגיל, לנטייה המינית, מגדרית , דת או כל תת קבוצה אחרת. לא לחינם קראנו למרכז הגאה שלנו “בית הקהילות”.

כמה מילים על “יונה יהב וצעירי חיפה”
רשימת “יונה יהב וצעירי חיפה” הינה איחוד של שתי סיעות שפעלו במועצת העיר בעשר השנים האחרונות, זו של ראש העיר יונה יהב וזו של צעירי חיפה בראשות שי אבוחצירה. מטבע הדברים, התמקדה רשימת צעירי חיפה בפעילות למען האוכלוסיה הצעירה של העיר, בין השגיה ניתן למנות חניה חינם לסטודנטים ברחבי העיר, הקמת מרכז השמה לאקדמאים ומרכז להורים צעירים, הצללת כל גני הילדים בעיר, שיפוץ כל בתי הספר, הקמת 90 גני ילדים חדשים הגדלת היקף תחרויות הספורט העממיות כגון חצי מרתון וטריאתלון, וגם הקמת בית הקהילות המאגד בתוכו את כל הפעילות הקשורה לקהילה הגאה בעיר והגדלה משמעותית של תקציב מצעד הגאווה, ועוד ועוד.

את כל אלו עשו צעירי חיפה תוך שהם מקבלים גיבוי מלא ורוח גבית מראש העיר, מה שהוביל לכך שהשנה החליטו הסיעות לאחד כוחות ולהתמודד ברשימה אחת למועצת העיר. יונה יהב הצהיר כי זו תהיה הקדנציה האחרונה שלו ובה הוא מתכנן להשלים מספר פרויקטים גדולים כגון שיקוע הרכבת ופתיחת חזית הים, הרחבת המטרונית לכרמל ולנווה שאנן, המשך המלחמה בתעשייה המזהמת ובניית 6 שכונות חדשות ברחבי העיר


יהוד מונוסון

לירי פנחס

מקום 3 בתנועת אלי גרינמן- נבחרת מנצחת, למועצת העיר יהוד- מונוסון

גדלתי ביהוד, את רוב ילדותי העברתי בצופים, לפני הגיוס הייתי חניכה במכינה הקדם צבאית – תבור שבנצרת עלית. במכינה נחשפתי לכוח של העשייה הציבורית ושל אקטיביזם. התגייסתי לחיל חינוך ופיקדתי בחוות השומר ולאחר מכן בקורס הו”ד. המכינה והשירות הצבאי גרמו לי להבין שבאמת הכל אפשרי. לא כסיסמה קלישאתית, בפועל- תתאמצי, תלמדי, תעבדי קשה- תצליחי. מיד לאחר השחרור חזרתי לעבוד בשבט הצופים בו גדלתי. הייתה לי הזכות לעבוד באופן כל כך צמוד ואינטנסיבי עם בני הנוער וללמוד מהם ועליהם. מהר מאוד הבנתי שקשה מאוד לשנות אם אין תמיכה מצד המערכת (העירייה) וש80% מהמשאבים שלי אני מוציאה על מלחמה ברשויות במקום בחינוך. הבנתי שכדי לשנות אני צריכה להיכנס, וכעת אני מתמודדת ברשימה למועצת העיר.

בנוסף עובדת כיום כמרצה במכינות קדם צבאיות ותנועות נוער בנושאי מגדר, הבנייה חברתית ואלימות מינית.

כמה מילים על העשייה שלך בתחום הלהט”בי עד כה
במהלך העבודה שלי בתנועת הצופים עשיתי קורס מטעם המרכז לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית בנוגע לתפיסת המגדר והמיניות בקרב בני הנוער. הנושא תמיד נגע לליבי ועניין אותי מאוד. אך זו הפעם הראשונה שהבנתי עד כמה אנחנו רחוקים משיח פתוח וכן עם בני בנוער. עד כמה הנושאים הקריטים האלו הם טאבו וכמה בחוסר ההשפעה שלנו אנחנו משפיעים על חייהם. התחלתי לרוץ עם קורס של כמה מפגשים, תחילה בתוך התנועה ולאחר מכן גם במכינות קדם צבאיות. אני מדברת עם הנוער, מקשיבה להם ופוגשת אותם במקומות הכי רגישים שלהם. מספרת להם על מגדר ומניות ושיחסים יכולים להיות גם בריאים ונפלאים ומשתדלת לנתק את ההבניה שנוצרה בבית הספר של “סקס זה הזאב הגדול והרשע” או “סקס= הריון לא רצוי ומחלות מין”. מדהים בכל פעם מחדש לראות את המבטים המופתעים והמסוקרנים שלהם כאשר אני מסבירה את ההבדלים בין מין ביולוגי למגדר ולנטייה מינית ועוד שאני אומרת שאין קשר הכרחי בין הדברים.

מה הנושאים אותם חשוב לך לקדם בעיר בתחום הלהט”בי
העיר שלי נפלאה ומלאת יתרונות, ומצד שני יש תחושה שנתקעה אי שם בשנות בשמונים ומאז לא התקדמה הרבה, לא בנראות, בממשל ולחלוטין לא בדעות הרווחות. חשוב לי לקדם שוויון מגדרי, שיח פתוח בנושאי מגדר ומיניות, העלאת מודעות והסברה על הקהילה גאה. יצא לי לשבת עם מספר גבוה (באופן מפתיע) של תושבי העיר, וכשניסיתי לדבר איתם על תחום הלהט”ב, הם התקרבו אלי ואמרו בלחש “יודעת מה?! אני אפילו בטוח שיש לנו כמה כאלו בעיר!”. השיח על הלהט”ב חייב להפסיק להיות בלחש, בסתר או בבורות. להעלות את המודעות לשיח ציבורי זה השלב הראשון שיפתח לי את הדלת  לשינוי בירוקרטיות מדירות, הכנסה של קבוצת של איגי לעיר וכו.

כמה מילים על “תנועת אלי גרינמן”
הרשימה שבה אני רצה היא מדהימה ומיוחדת מאוד. מורכבת מחמישייה פותחת של אנשים טובי לב, נטולי אינטרסים פסולים שכל מטרתם היא לשרת ולפתח את העיר. פרט לאלי גרינמן- ראש הרשימה, אף אחד מאיתנו לא היה לפני כן בפוליטיקה, מה שבהתחלה נראה כמכשול וכעת מתגלה כיתרון גדול. עדיין לא אבדה תקוותנו ואנחנו מאמינים בלב שלם בשינויים שאנו נעשה בעיר.

אני חושבת שמי שמבליט במיוחד את הרשימה שלנו בנוסף לכל הוא מוטי גרון- המועמד שלנו למועצה הדתית. מוטי, ליברל בנשמתו שמוצא משמעות ביהדות עמוקה, נעימה ומשפחתית. אדם פתוח שמכיל ומקבל את כולם ומוביל אחריו קהילה שלמה שאט אט לומדת את דרכיו. על אף כל הקשיים, אני מודה בכל יום שאלו הם שותפי לדרך ולא יכולה לדמיין את רצה יחד עם מועמדים אחרים.


פרדס חנה – כרכור

לנה טוראל

עומדת בראש רשימת מרצ בפרדס חנה כרכור

שמי לנה טוראל, בת 41, בזוגיות עם עפרי ומגדלות יחד את 3 ילדנו: אדם ואיתמר (תאומים בני 4.5) ואלבי (בת 8 חודשים)
אני צלמת סטילס ובמאית קולנוע, עוסקת כל חיי בפוליטיקה ושותפה להרבה מאבקים חברתיים ופוליטיים לאורך השנים.

כמה מילים על העשייה שלך בתחום הלהט”בי עד כה
תמיד הייתי מעורבת במה שקורה בקהילה. כאישה לסבית ופמיניסטית, חשוב לי להעצים את הנשים בקהילת הלהט״בק.
השנה, יזמתי בפעם הראשונה בפרדס חנה כרכור, מחאה/צעדה של הקהילה. היתה הצלחה אדירה והתרגשות עצומה.
כרגע, אני יוזמת יחד עם א.נשים נפלאות קבוצה להט״בקית שתהיה פעילה בפרדס חנה כרכור.

מה הנושאים אותם חשוב לך לקדם בעיר בתחום הלהט”בי
חשוב לי בעיקר לקדם את הקו האדום שאני מותחת כשמדובר בחוסר קבלת האחר ובגזענות המופנית לקהילה. בנוסף, אשמח לייצוג הולם במועצה של בא/ה כוח הקהילה והסברה בגנים ובבתי ספר ואל מול משרדי הרשות כגון: משרדי הבריאות למיניהם וקופות החולים, הרווחה, התעסוקה, הספורט. לעודד שיוויון מגדרי בכל התחומים וייצר מפגשי שיח מפרים בין הקהילה הגאה לתושבים/ות.

כמה מילים על “מרצ פרדס חנה כרכור”
תנועת מרצ כבר חרתה על דגלה את נושא השיוויון, במגדר והקהילה הגאה יחד עם עוד נושאים חברתיים סופר חשובים ועקרוניים לחיים שלנו. אני אשמח לייצג את מרצ במועצה ולהטמיע בפרדס חנה כרכור את אותם ערכים ודרך חיים ולייצר שינוי אמיתי.


ראשון לציון

רובי מגר פיסטרייך

מקום 8 ברשימת יש עתיד בראשון לציון (תוך הבטחה לקבל ללא קשר לכמות המנדטים את תיק הקהילה הגאה לאחר הבחירות)

רובי פיסטרייך מגר נשוי למרק 7 שנים דרך משפחה חדשה ושנה באמצעות נישואים רשמיים בפורטוגל, אני אב גאה לסער ועמית מנישואין קודמים, ושואף להביא בקרוב גם ילדים משותפים עם בעלי היקר.
אני בעל תואר ראשון בתקשורת ויחב”ל מהאוניברסיטה הפתוחה ועובד כמנהל רכש ושרשרת האספקה. אני אקטיביסט פעיל בנושא זכויות הלהטבים ומתכוון להילחם בכול דרך עד שנגיע לשיווין מלא, משמש כמנהל השטח של התא הגאה ביש עתיד בראשות עידן רול, ומתמודד כנציג גאה מוצהר ברשימת יש עתיד בראשל”צ בראשות חבר של כבוד של חברי הקהילה איתי מתתיהו שקיבל אותי בחום תוך קבלת המצע הגאה שניסחתי.

כמה מילים על העשייה שלך בתחום הלהט”בי עד כה
אקטיביסט למען זכויות שוות, פועל למציאת פתרון לנערים שנזרקים מהבית בגלל נטיה מינית, פועל לשיווין זכויות למשפחות להטביות. משמש כחבר וועדת הביקורת של האגודה וכראש מטה השטח של התא הגאה ביש עתיד.

מה הנושאים אותם חשוב לך לקדם בעיר בתחום הלהט”בי
הקמת בית גאה בראשון לציון, הקמת רשות להטבית מתוקצבת, פעולות הסברה בבתי הספר ומוסדות העירייה לקבל האחר ויצירת סביבה בטוחה ללהט”בים בעיר.

כמה מילים על “יש עתיד ראשון לציון”
רשימת יש עתיד בראשון לציון בראשות איתי מתתיהו החליטה מתוך אמונה לשבץ מועמד גאה מוצהר בעשיריה הראשונה.
הרשימה קיבלה אותי בזרועות פתוחות ומשתתפת באירועי גאווה בעיר. הרשימה תדרוש כתנאי להצטרפות לקואליציה את תיק הקהלה הגאה תעמיד אותי בראש תוך מתן תקצוב מתאים והולם בהתאם למצע הגאה של הרשימה.


רחובות

הרן יקיר

מקום 4 בתנועת “רחובות חופשית מרצ”

אני פעיל למען זכויות קהילת הלהט”ב מזה 10 שנים, ממובילי מצעד הגאווה והסובלנות הראשון בעיר רחובות, בו השתתפו אלפי תושבים. בן 30, מתגורר במכון ויצמן, בעל תואר ראשון בכימיה בהצטיינות, וכיום סטודנט לתואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב.
חבר הנהלת אסל”י – ארגון סרט לבן ישראל, ארגון שמטרתו למנוע אלימות כלפי נשים על ידי חינוך והסברה המופנים לקהל הגברים והנערים, חלק מתנועת white ribbon העולמית שקיימת בלמעלה מ-60 מדינות.
דובר של “צפוף” – הפורום לאוכלוסייה, חברה וסביבה – בהובלתם של ד”ר אייל רוטנברג ופרופ’ אלון טל, שמטרתו יצירת פתרונות מדיניות לבעיות העולות כתוצאה מגידול האוכלוסייה המהיר בישראל, הגבוה מבין מדינות המערב.
כל פעילותי נעשית בהתנדבות מלאה מתוך שאיפה עמוקה לשיפור פני החברה ודאגה לרמת חיים מכובדת לכל אדם באשר הוא אדם.
לפרנסתי אני מנהל עסק עצמאי מצליח של הפעלות לילדים בכל הגילאים, הכולל חוגים שבועיים ברחובות וסביבתה, מסיבות ימי הולדת ובנייה עצמאית של ציוד ייחודי.

כמה מילים על העשייה שלך בתחום הלהט”בי עד כה
במהלך לימודי התואר הראשון הייתי חלק מהתא הגאה באוניברסיטת תל אביב. אני חלק מהקהילה הא-מינית בישראל, ופועל איתן להעלאת מודעות לא-מיניות, כולל צעידה ב”גוש הסגול” במספר מצעדי גאווה. לפני כמה חודשים הייתי ממובילי מצעד הגאווה הראשון ברחובות שסחף כ-3000 איש ואישה.

מה הנושאים אותם חשוב לך לקדם בעיר בתחום הלהט”בי
כל הנושאים שנמצאים ב”מצע הגאווה”. בתור התחלה חשוב לי לקיים הדרכות לכל עובדי העירייה בנושאי להט”ב, כדי לשבור את הסטיגמות וליצור אווירה מקבלת מצד עובדי העירייה.

כמה מילים על “רחובות חופשית”
רחובות חופשית היא המפלגה החילונית-ליברלית היחידה ברחובות. אנו פועלים למניעת הדתה בלי פשרות. הרשימה מורכבת מפעילות ופעילים חברתיים בעלי רקורד של עשיה. אנו פועלים במרץ ליצירת שוויון בחלוקת המשאבים בעיר ולמען שקיפות בעירייה.


רמת גן

רן שלהבי

מקום 4 ברשימת רמת גני – הצעירים והצעירות למועצת העיר בראשות ישראל זרי

בן 31, בזוגיות, גר ברמת גן. בוגר תואר ראשון בכלכלה ותקשורת במרכז הבינתחומי. עד לאחרונה ניהלתי מהלכים פרסומיים, מהצד האסטרטגי כמנהל אסטרטגיה במשרדי פרסום ללקוחות מהגדולים במשק (יוניליוור, נייקי, דור אלון, טבע, סנו ועוד…). ב-4 שנים האחרונות אני פעיל באגודה למען הלהט״ב – וכיום מתפקד כסמנכ״ל האגודה למען הלהט״ב ורץ ברשימת הצעירים והצעירות רמת גני למועצת העיר בפתק ‘קל’.

כמה מילים על העשייה שלך בתחום הלהט”בי עד כה
העשייה שלי בתחום הלהט״בי תמיד הייתה שם, גם אם לא באופן רשמי בתפקיד. החל מהתפקיד הראשון שלי, עוד כסטודנט, במחלקת השיווק של דיזנגוף סנטר, בו הייתי חלק מיריד העסקי הראשון שפנה לקהילה הגאה ועד עבודה עם לקוחות גדולים בו תמיד נתתי את הזווית הלהט״בית בקמפיינים ורעיונות שגם יצאו לפועל.
לפני קרוב ל-4 שנים החלטתי לעלות רמה ברמת התרומה שלי לקהילה הגאה והחלטתי להתנדב באגודה למען הלהט”ב בה הקמתי את מחלקת הדיגיטל, בניהול המחלקה היינו שותפים לדברים גדולים כמו המאבק בקמפיין משרד התיירות אשר בסופו של דבר גרם לתקצוב ממשלתי של של הקהילה הגאה ב-11 מיליון שקלים שמאפשרים לארגוני הקהילה לפעול בעוד זירות ולטובת כל חברי הקהילה.

לאחר כשנתיים קודמתי להיות סמנכ״ל האגודה למען הלהט”ב בה אני חלק בפיתוח וקידום של שירותי הפרט של האגודה כגון – המחלקה המשפטית, מרכז הדיווח ע״ש ניר כץ, תוכנית למניעת בריונות ברשת, תוכנית פליטים להט״בים, אחריות תאגידית ועוד.
בנוסף הייתי שותף למאבקים והפגנות גדולות כגון המאבק למען אימוץ, הורות להט״בית, הפגנה למען הלהט״בים בצ׳צ׳ניה והפגנת השביתה שהייתה המפגן הגדול ביותר של הקהילה הגאה אי פעם בישראל ובין הגדולים בעולם.

מה הנושאים אותם חשוב לך לקדם בעיר בתחום הלהט”בי
אני חושב שהעירייה עד היום עשתה צעדים למען הקהילה הגאה, אבל לא מספיק. עיקר הבעיה היא שהקהילה המקומית לא הייתה שותפה להם ולכן חלק מהאירועים היו מפוספסים. העירייה צריכה להיות מחוברת לקהילה ולצרכים שלה.

הדברים שהייתי רוצה לקדם הם – חיבור חזק בין ארגוני הקהילה לבין העיר; הייתי רוצה שהארגונים יפעלו בעיר בעזרת מקום ייעודי בו יוכלו להפעיל שירותים ולתת מענה. השאיפה היא לייצר מעין ״מרכז גאה״ אבל שונה ממה שקיים בתל אביב, בהתאם לצרכים שיעלו מהקהילה המקומית. בנוסף, הייתי רוצה להגדיל את תחושת הביטחון של הקהילה בעירייה; שידעו שיש להם ולהן למי לפנות. שכל הצוותים יעברו הדרכות בנוגע לקהילה הגאה, שהשיטור העירוני ידע לתת מענה, שתהיה אפס סובלנות כלפי להט״בופוביה ושהקהילה תרגיש בנוח והכי גאה בעולם. בנוסף הייתי רוצה לעודד כניסה נוספת של חוש”ן לבתי הספר. יצירת מרחבים בטוחים בבתי ספר, כניסה של איגי לעוד פעילות ברמת גן, וכמובן – נראות, לא הגיוני שבחודש הגאווה לא תהיה נראות גאה בעיר, אה ולהביא את עופרה לאיצטדיון רמת גן 🙂

כמה מילים על “רמת גני צעירים וצעירות למועצת העיר”
זו הרשימה בעלת כמות הלהט״בים הגדולה ברמת גן (ראש הרשימה ואני). הדבר הכי בולט ברשימת ‘רמת גני’ הוא האנשים שבה – מגוון של אנשים שהגיעו מתחומים שונים לא בשביל כיסא בעירייה, אלא באמת לייצר משהו חדש בעיר שכולנו חיים בה. הרשימה שואפת לייצר סדר עדיפויות חדש בעיר. עם כמה שרמת גן קרובה לתל אביב ככה היא רחוקה ממנה. רחוקה ביחס שלה לקהילה הגאה, רחוקה ביחס שלה למוקדי בילוי ועסקים, רחוקה מתחבורה ציבורית נורמלית, וזה בדיוק מה שהרשימה שלנו רוצה לעשות; לקחת את היהלום הבלתי מלוטש הזה ולהכניס לו אופי.


מועמדים ומועמדות? כתבו לנו ונשמח לסקר את מועמדותכם

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Yaya52 הגב

    טוב לגבי ראשל״צ נושא הקמת הבית או הקמת מרכז הגאה תקוע אפילו לא הייתה הקצאת קרקע איך הגדיר זאת רכז נוער וקהילה הכיוון חיובי נכון פה ושם יש סדנאות הורית לזכות מהקהילה ופעילות כמו קבלת שבת אך לא יותר מכך עירית ראשון שפתחה את שעריה לצרכי הקהילה תכלס די מגמגמת בנושא מבחינה תקציבית מצעד ודגלי הקהילה עדיין זה לא פעילות משמעותית לבני ובנות הקהילה הראשון לציון ועברו כבר יותר משנה מהבחירות העירוניות אגב גם בפרדס חנה המצב דומה הבטחות הבטחות יש לקדם את נושא הזכויות לבני הקהילה

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן