fbpx

האמן יובל אצילי זוכה בפרס ARTIQ לאמנות גאה לשנת 2020

מיזם ARTIQ-אמנות ישראלית גאה בחר להעניק את מלגת ARTIQ לשנת 2020 לאמן יובל אצילי | אצילי הוא האמן השלישי שזוכה במלגה ייחודית זו, הניתנת כחלק ממחויבותו של מיזם ARTIQ לקידום אמנות גאה וקווירית בישראל
yuval atzili_05

מיזם האמנות הישראלית הגאה ARTIQ הוקם על ידי ד”ר יעל רוזין במטרה לאצור ולהציג מגוון רחב ככל האפשר מהאמנות הקווירית העכשווית; להציג ולהנגיש אותה לקהילה ולקהל הרחב; לעודד יצירה גאה ולתמוך ביוצרים ויוצרות קוויריים (מכל המגדרים ובכל מדיה).

כחלק מפועלותיו, בכל שנה מעניק מיזם ARTIQ, פרס כספי לאמן/ית מהקהילה הגאה. השבוע הודיע המיזם כי בחר להעניק את פרס ARTIQ לשנת 2020 לאמן יובל אצילי, בוגר המחלקה לצילום, האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל, ירושלים.

אצילי הוא האמן השלישי שזוכה במלגה ייחודית זו, הניתנת כחלק ממחויבותו של מיזם ARTIQ לקידום אמנות גאה וקווירית בישראל. הפרס, על סך 5,000 ש”ח, ניתן לאצילי כתמיכה ועידוד על עבודותיו שהוגשו למלגה, בהן עוסק אצילי במשפחה הקווירית ומותח את הגבולות בין ‘גברי’ ל’נשי’, ובין המיוצג על ידי הדימוי שבצילום האמנותי, לבין מה שנחבא בשולי הסיפור במציאות.

הבחירה התבצעה על ידי  ועדת שיפוט מקצועית בה ישבו רעות פרסטר- מנהלת מוזיאון פתח תקווה לאמנות, אבי לובין- אוצר, ניב פרידמן – אמן (זוכה מלגת ARTIQ לשנת 2019), ליאב מזרחי – אמן ואוצר וד”ר יעל רוזין – יזמית ומנהלת מיזם ARTIQ.



צילומים: יובל אצילי

“בצילומיו ובעבודות הוידאו, אצילי מצליח להעביר את רוח התקופה העכשווית דרך נגיעות והתכתבות עם מסורת הצילום”, כתבו השופטים/ות בנימוקיהם, “נושאי המחקר שלו נעים בין צילומי דיוקן באור רך אל מול קומפוזיציות בעלות תנועה בארוקית. בשנים האחרונות מבסס אצילי את מקומו בשדה האמנות המקומי, כצלם- אמן רגיש אשר מעשיר את קשת הפרשנות על אמנות קווירית. עבודותיו עוסקות בייצוגים שונים של גבריות; במתח שבין הגברי-הנורמטיבי להומו-ארוטי, כל זאת תוך ערעור על המוסכמות בבחירת מושאי הצילום ואופני הצגתם. בין הדימויים, הנושאים ומושאי הצילום הוא משבץ את סיפורו האישי. עבודותיו של אצילי בוחנת גבולות אישיים, משפחתיים ולאומיים; גבריות וכדורגל, סוגת צילומי הריון והמשפחה ההטרונורמטיבית/קווירית, ועוד”.

בנוסף, ביקשו חברות/חברי הועדה לציין לשבח את האמן מתן גולן – “עבודותיו הרשימו את ועדת הפרס באיכותן ומקוריותן. גולן, יוצר גשר בין המופשט לפיגורטיבי באמצעות משחקי חומרים, צורות, צבעוניות וקומפוזיציות. יצירותיו בעלות הומור ואירוניה, ומשקפות תהליכים רבים באמנות עכשווית. נושאי עבודותיו מרמזות על נוכחות הגוף הנעדר ועל ארוטיקה מסוות. הועדה מצאה לנכון לשבח את יצירתו של גולן ותרומתו לשיח האמנות הקווירית”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

Corner | מתן גולן

Handle | מתן גולן

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן