fbpx

האמירה האומללה של פרץ: להט”בפוביה במסווה של דאגה לשלומנו

"כששר החינוך של מדינת ישראל מטיף להצלחת טיפולי המרה - בבורות, ברשעות ומתוך עמדה שמרנית וחשוכה, הוא נושא באחריות לדם אחיי בארץ ובעולם המשוועים לאהבה עצמית ואהבת הזולת ובמקום זאת מקבלים מסר אכזרי שזמנו פג"
עמיחילאו

את י., בן 22, ביקרתי בחדר מיון בבית חולים בברוקלין לפני כמה חודשים. הוא ניצל, בקושי, מנסיון ההתאבדות השלישי שלו מאז גיל 18. הרקע? אכזבה מרה מטיפולי ההמרה שעבר בהתעקשות הוריו החרדים והרבנים אליהם פנו בתקווה שימיר את משיכתו הטבעית לגברים במשיכה לנשים וציות להלכה.

הוא בר מזל, שלא כרבים אחרים שאיבדו את דרכם, את נפשם ואת אמונם ברבנים, ביהדות, בצלם האלהים שבעצמם – ובזכותם לבחור ולחיות את חייהם בגאווה ובכבוד.

לא אפרט כאן על הטיפול הכושל שאליו אני נשלחתי לבקשת הוריי בשנות ה-80′, ועל הלילות הקשים בהם עמדתי גם אני על שפת נהר וסף חלון עם מחשבות אובדניות שלא היה לי האומץ לממש. מה שעזר לי לבחור בחיים ולמצוא את דרכי בחזרה הביתה עם ראש מורם היתה הבנתם של הוריי היקרים שהמרה זה לא הענין, שאפשר לאהוב ללא תנאי, לתמוך ולהקשיב. היום אעלה על קברו של אבי ז”ל לרגל יום הולדתו ואגיד לו שוב תודה שקיים מצוות “ואהבת”. נקודה. ולא בלי קשיים והרבה למידה בדרך המפותלת עבור כולנו.

עוד בנושא:  שר החינוך על טיפולי המרה: "אני חושב שאפשר. גם עשיתי את זה"

כששר החינוך של מדינת ישראל, רפי פרץ, נציג מפלגה קיצונית שבקושי עברה את אחוז החסימה, מטיף להצלחת טיפולי המרה – בבורות, ברשעות ומתוך עמדה שמרנית וחשוכה שאולי מגיעה מכוונות טובות – הוא נושא באחריות לדם אחיי בארץ ובעולם המשוועים לאהבה עצמית ואהבת הזולת ובמקום זאת מקבלים מסר אכזרי שזמנו פג – מסר מיותר שמסרב לראות אותנו כפי שנבראנו ונולדנו – בצלם אלהים בדיוק כמו שאנחנו.

טיפולי המרה לרוב מזיקים לנפש האדם ורוב הממסד הפסיכולוגי והפסיכיאטרי העולמי תמים דעים. יש הבוחרים בנואשות להשתנות ולו רק לא להיות מכונים ‘שוטים מתועבים’ על ידי הורים, רבנים וחברים. זו זכותם אבל זו לא נחלת הכלל ואסור שתהיה. יש כאן פיקוח נפש ממש.

צריך לזכור פרופורציות. שר החינוך הנוכחי הזה נבחר בממשלת ימין קיצונית שימיה ספורים ובעוד חודשיים יש לקוות שחזון הקנאות שלו ייגנז וישאר בגדר מגזר מיעוט ונחלת העבר. אור חדש על ציון יאיר – וגם בידינו כולנו האחריות למגר קולות כאלה מהמרחב הציבורי ולהניף בגאווה את דגל כבוד האדם באשר הוא, על שלל צבעי הקשת, ואת דגלי היהדות הנאורה, המחדשת והמקדשת את ערכי השוויון יד ביד עם המורשת העתיקה והמפוארת אותה זכינו לרשת ולהמשיך בהתאם למי ומה שאנחנו בימים האלה ובזמן הזה. “הישן יתחדש והחדש יתקדש” כתב הרב קוק. זה זמן ההתחדשות וההתקדשות. זה זמן תיקון הליקוי. אשרי מי שעושה במלאכת הריפוי ולא בעידוד המשך השבר.

מי שמרחיק רבבות מיהודי העולם מיהדותם הם אנשים כמו רפי פרץ שמחלל שם ה׳ ברבים עם הצגת פניה החשוכים של יהדות חרדה ומצומצמת, יהדות של שנאת חינם, שבאה מפחד ולא מאהבה, שמסרבת להכיר במורכבות המציאות העכשווית ודוגלת באפליה גזענות פוליטית, דתית וחברתית

אותו נציג ממשלה הכריז בשבוע שעבר שההתבוללות בקרב יהודי העולם היא שואה שניה. סוגיית הזהות היהודית בימינו היא מורכבת ומהווה אתגר לא פשוט לכל מי שהיהדות חשובה לו. השימוש במושג שואה מקומם, מבחיל ומחלל את זכר קורבנותיה וניצוליה, ואבי ז”ל ביניהם.

בתור רב ליברלי המנהיג קהילה משגשגת בניו יורק שרבות מבנותיה ורבים מבניה בוחרים זוגיות שלא מתוך השבט ועדיין בוחרים להקים בתים יהודיים ולהשתייך לקהילה היהודית ולקחת חלק בהנהגתה עם פנים אל העתיד המשותף והמורכב אומר רק זאת: מי שמרחיק רבבות מיהודי העולם מיהדותם הם אנשים כמו רפי פרץ שמחלל שם ה׳ ברבים עם הצגת פניה החשוכים של יהדות חרדה ומצומצמת, יהדות של שנאת חינם,שבאה מפחד ולא מאהבה, שמסרבת להכיר במורכבות המציאות העכשווית ודוגלת באפליה גזענות פוליטית, דתית וחברתית. את פניה של היהדות הזאת, מפי נציגי ממשלת ומדינת ישראל, כמוך וכמו חבריך פוגשים רבים מיהודי העולם בתקשורת, וזו אחת מהסיבות העיקריות שרבים כל כך ומפנים עורף ליהדות החסד, הצדק, האהבה וההכלה, שיש בה דרך ארץ וכבוד האדם, היהדות שרבים מאיתנו מייצרים ויוצרים יום יום.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

האמירה האומללה של פרץ כשר חינוך רשמי היא הומופוביה במסווה של דאגה לשלומנו. כוונתך אולי רצויה אבל מעשיך אינם מועילים ורצויים לתיקון לבבות, חינוך הדור הבא ובניית גשרים בין כולנו. חזור בך.

שבעים פנים לתורה וזכותך לפרשנותך. ואני, בשם רבותי, אבותי, תורת אימי ומוסר אבי, כאב וכרב, כמחנך וכאדם גאה, בראש מורם אומר בפה מלא – פנינו אל האור ואל קבלת האחר ואל מצוות ואהבת לרעך כמוך. יהי רצון שיגבר האור. שבוע טוב.


הרב עמיחי לאו-לביא הוא מייסדה ומנהיגה הרוחני של קהילת לאב/שול בניו יורק. 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן