fbpx

האם הממשלה הסינית עוקבת אחרי פרופיל הגריינדר שלכם?

עם השלמת רכישתה של גריינדר על ידי חברה סינית, קיבלה הממשלה הסינית גישה למידע אישי, הכולל פרטים רגישים ומביכים על חייהם של מיליוני אזרחים שאינם סינים. האם היא תעשה בו שימוש?
אפליקציות | CC0 1.0
אפליקציות | CC0 1.0

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת Kunlun הסינית כי השלימה את רכישתה של אפליקציית ההכרויות גריינדר, בעסקה שהסתכמה ב-245 מיליון דולר.

בשלב הראשון רכשה החברה הסינית בינואר 2016 נתח של 60% מהחברה תמורת 93 מיליון דולר, וכעת רכשה את 40% הנותרים תמורת 152 מיליון דולר. עכשיו, משהושלמה העסקה, הועברה השליטה במלואה לחברה הסינית, בעקבותיה הודיעה גריינדר כי מנהלי Kunlun יהיו אחראים מעכשיו על החברה.

שינוי הבעלות לא אמור להשפיע בטווח הקרוב על חווית המשתמש של המשתמשים באפליקציה, אך הרכישה הזו מעלה חשש גדול בעיקר בקרב מומחי מודיעין שעוקבים אחר פעולות המודיעין הסיני וההשפעות הזרות בארצות הברית. לדבריהם, הממשלה הסינית אוספת כמויות אדירות של נתונים לא רק על אזרחיה, אלא גם על אזרחים אמריקאים ואחרים, כחלק ממאמץ ייחודי ומתוכנן היטב לבניית תיקים על אזרחים זרים למטרות מודיעיניות. פקידי המודיעין האמריקאים חוששים כי כעת יכול המודיעין הסיני לקבל גישה למידע אישי על מיליוני משתמשי האפליקציה בארה”ב וב-190 מדינות נוספות, הכולל מיקומים, הודעות ותמונות.

“מבחינה של נוהלי המודיעין הסיני אפשר ללמוד בבירור כי הם מקיימים מאמץ ברור לאסוף מידע אישי רב ככל הניתן על אנשים שונים, ולבנות מסד נתונים של שמות בעלי פוטנציאל שימושי להשפעה או למודיעין”, אמר פיטר מאטיס, לשעבר האנליסט המודיעיני של ממשלת ארה”ב, “בהמשך, כשהמדינה או מי מטעמה באים במגע עם מישהו במאגר, יש להם מידע שהם יכולים לעשות בו שימוש”.

ממשלת ארצות הברית מודאגת באופן כללי מרכישתן של חברות טכנולוגיה אמריקניות על ידי חברות סיניות, הנתונות להשפעה ולשליטה מופרזת מצד בייג’ינג. רק בשבוע שעבר דחתה ממשלת ארה”ב רכישה ענקית של Moneygram, חברת העברת הכספים השנייה בגודלה בארה”ב, על ידי חברה סינית, לאחר שהקונגרס העלה חשש כי מתן אפשרות לחברה סינית להחזיק את כל הנתונים של האמריקנים ששולחים כסף זה לזה הוא נושא של ביטחון לאומי.

מידע בעל ערך רב לסחיטה

סגן נשיא השיווק של גרינדר, פיטר סלוטרדיק, הסביר בתגובה כי פרטיותם של המשתמשים ואבטחת הנתונים האישיים שלהם נמצאים בראש סדר העדיפויות של החברה, המפעילה אמצעים טכניים מתקדמים ביותר להגנה על נתוני משתמשיה.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

“לחברה יש רקורד ארוך של עבודה עם ארגונים לא ממשלתיים ברחבי העולם כדי להעניק למשתמשים הגנה נוספת. גריינדר מעולם לא גילתה מידע על משתמשיה לממשלה הסינית ואינה מתכוונת לעשות זאת”, אמר סלוטרדיק והוסיף כי גריינדר נשארה רשומה כחברה בארה”ב, ולכן היא היא מוגנת על ידי חוקי ארצות הברית.

הבעיה עם הסבריו של סלוטרדיק היא שסין אינה דמוקרטיה. החוקים הסיניים קובעים כי חברות בבעלות סינית כפופות לגורמי הממשל בביג’ינג ומחוייבות למסור נתונים למען האינטרס של “ביטחון הציבור”. ההגדרה של “ביטחון הציבור” היא בדרך כלל רחבה ככל שהממשלה הסינית רוצה שהיא תהיה, כך שלחברות לא תהיה ברירה אלא לציית.

“על פי החוק הסיני, הממשלה הסינית יכולה לטעון כי בשל “ביטחון הציבור” היא מאלצת חברות למסור מידע פרטי”, הסביר שאנטי קלטיל, מנהל הפורום הבינלאומי ללימודי דמוקרטיה במדרשה הלאומית לדמוקרטיה, “מכיוון שהיא יכולה להגדיר את “ביטחון הציבור” כפי שהוא רוצה, הממשלה הסינית מגדילה את יכולתה להשתמש בכל סוגי הנתונים האישיים שנאספו בחו”ל. אנו זקוקים להבהרות לגבי ההשלכות של רכישות כאלה ומה זה אומר עבור אזרחים שאינם סינים. אם מישהו חושב על סחיטה או שכנוע של אנשים על מנת לגרום להם לפעול באופן מסוים, המידע הקיים באפליקציה הוא בעל ערך רב”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן