fbpx

האימאם המוסלמי צייץ בטוויטר: אני הומו

אימאם מוסלמי במלזיה גרם למחלוקת במולדתו כשטען כי האסלאם אינו מגנה יחסים רומנטיים בין שני אנשים מאותו המין ואפילו הומוסקסואליות, כל עוד האנשים המעורבים נשארים רווקים
gay_imam
צילום: מתוך טוויטר

האם אפשר להיות מוסלמי והומו? אם השאלה הזו נשמעת לכם מוכרת, זה כנראה בגלל ששמעתם אותה בגרסתה היהודית, התוהה האם אפשר להיות הומו ודתי. הקמפיין המצוין של ארגוני הלהט”ב הדתיים כבר הוכיח לכולם שהסתירה בין השניים לא באמת קיימת, לפחות לא במציאות בה אנו חיים, ועכשיו מגיע תורם של הלהט”בים המוסלמים לעשות את אותו הדבר גם בקרב מאמיני האיסלאם.

מי שהעלה לאחרונה את הנושא למודעות הוא אימאם מוסלמי ממלזיה, שצייץ בטוויטר כי הוא מעוניין לשתף את העוקבים בחייו וחוויותיו כאימאם הומו.

“אני אימאם, ואני הומוסקסואל”, צייץ האימאם, שהזדהה רק בשם ‘אדיק’, “אני גר בקהילה פרוורית בינונית, שאינה כל כך מתקדמת בדעותיה, ועובד כמנהל מסגד”.

את המסר שיתף אדיק דרך חשבון הטוויטר twt_LGBT, המשמש להט”בים מלזיים ומאפשר להם לדבר בעילום שם על חייהם ועל הבעיות שלהם. אדיק קיבל גישה לחשבון למשך שבוע וניצל אותו על מנת לעורר דיון על להט”בים ועל מקומם בדת המוסלמית.

 

"אני מעוניין לשתף את חיי כאימאם והומו" | צילום: טוויטר
“אני מעוניין לשתף את חיי כאימאם והומו” | צילום: טוויטר

 

לאחר ההודעה הראשונה, אתגר אדיק את העוקבים לשאול שאלות והבטיח לענות לכולם.

בתשובה לשאלה האם האנשים סביבו ידעו שהוא הומו, אדיק הגיב, “וודאי שלא. וככה נוח לי”. אדיק גם גילה לעוקבים כי הוא ניהל מערכת יחסים עם גבר וכי הוא לא רואה שום סתירה בין זה לבין אמונתו.

רבים התקיפו את אדיק והאשימו אותו בכך שהוא אינו כשיר להיות אימאם בגלל העדפותיו המיניות והלעג שלו כלפי הדת, והוא בתגובה אתגר אותם למצוא טקסט אסלאמי המגנה אדם רק בשל היותו הומוסקסואל ולא בשל מעשים מיניים ספציפיים.

“אין שום איסור כזה, האיסור הוא רק על מעשים מיניים”, כתב אדיק והסביר כי האסלאם אוסר על יחסי מין מחוץ לנישואים, גם בין גברים לנשים, וכן על יחסי מין אנאליים, אך לא על הומוסקסואליות.

“שימו לב, אני אימאם רווק ויש לי בן זוג, גם הוא רווק. ללא חתונה וללא מין. על פי החוק האיסלמי, מין ללא נישואים הוא חטא. מין אנאלי (גם בין גברים ונשים) הוא חטא. אני בחרתי להימנע משניהם”.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

הציוצים של אדיק גרמו לוויכוח לוהט באינטרנט. “זה פשוט מטורף אפילו לדמיין את הרעיון של אימאם הומו”, כתב משתמש אחד בטוויטר, “אין לי שום דבר נגד הומואים ויש לי חבר הומו. אבל להגיד שהומוסקסואליות אינה נוגדת את האיסלאם, זה שגוי בכל כך הרבה דרכים”.

יחד עם זאת, משתמשים אחרים מצאו לנכון לשבח את אדיק על מחשבותיו ועל וגילוי הלב שלו. “אחי אתה מיוחד”, כתב לו אחד המשתמשים, “אנחנו צריכים יותר אנשים חכמים כמוך”. משתמש אחר קיבל את הרעיון שיש אימאם הומו וכתב לו: “אתה מצחיק. אנחנו לא צריכים תוויות. אנחנו לא צריכים להיות מסומנים על ידי אחרים. אנחנו לא צריכים התאמה של אחרים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן