fbpx

האחראית על האימוץ במשרד הרווחה: לא מדובר בהתנגדות לזוגיות חד מינית אלא בחשש לילדים

בראיון לגל"צ, הסבירה אורנה הירשפלד, האחראית על האימוץ במשרד הרווחה, את עמדת משרד הפנים שלא לאפשר אימוץ על ידי הורים להט"בים. צריך לנסות שהילד יקבל משפחה שהיא אינה משפחה מורכבת ושיש לה קשיים בתוך החברה"
radio

בעקבות פרסום עמדת המדינה בנוגע לאימוץ על ידי זוגות להט”בים, התראיינה אורנה הירשפלד, האחראית על האימוץ במשרד הרווחה, בתכנית הבוקר של אראל סג”ל בגלי צה”ל.

הירשפלד הגנה על ההחלטה. לדבריה לא מדובר בהתנגדות לזוגיות חד מינית אלא בחשש שהסביבה תקשה על הילדים המאומצים: “אני שמחה ומברכת על מקומות שבהם המשפחות ההומו לסביות. יחד עם זה, עוד רחוקה הדרך בין זה לבין פרקטיקה שהיא כל כך מורכבת”.

האזינו לראיון המלא:


“אני שמחה ומברכת על מקומות שבהם המשפחות ההומו לסביות מתקבלות, אבל זה לא המצב הכללי, ואנחנו שומעים את זה גם מהמשפחות הגאות, שמודות שיש התמודדות מורכבת עם הסביבה. האימוץ הוא ההתערבות הכי קיצונית של המדינה במשפחות, והיא מאד מורכבת. על הרקע הזה, נכון לעכשיו, מצאו משרד המשפטים ומשרד הרווחה, לא לעצור, אלא לא לעשות שינוי. ראוי שהמחוקק יהיה זה שידון בשאלה המורכבת”.

 

אתמול חזר בו שר העבודה והרווחה חיים כץ מעמדת המדינה לבג”ץ והתנצל על ניסוחה. “לצערנו, הניסוח שהוגש לבג”ץ היה ניסוח כושל שראוי שלא ייאמר”, נמסר מלשכתו, “לשר אין כל כוונה למנוע או לשלול את היכולת לאמץ מקבוצה כזו או אחרת, לרבות להט”בים”.

הבוקר פורסם בעיתון הארץ כי לבקשת משרד הרווחה נדחה הדיון לתאריך 19.9. השר חיים כץ פנה לבג”צ וביקש הארכה במתן תשובת המדינה לעתירה בנושא האפליה של ידועים בציבור ושל זוגות הומואים ולסביות באימוץ ילדים. לפי כץ, מטרת הדחייה היא לאפשר לגורמי המקצוע לבחון מחדש את סוגיית האימוץ בידי זוגות חד מיניים.

 

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. אני הגב

    במקום לגרום לכך שמשפחות חד מיניות לא יחשבו ל”חריגות” ע”י חקיקת חוקים לשיוויון זכויות ואי אפליה ,יצירת אווירה מקבלת וחינוך לסובלנות והדרת ההומופוביה והשנאה הם פשוט מנציחים את המצב הקיים ואף יותר מכך מריעים את מצבם של המשפחות הגאות ע”י הצהרות חשוכות.

    הממשלה אשמה בכך שמשפחה חד מינית נחשבת חריגה. לא החברה!

  2. בן הגב

    הבן של אורנה הירשפלד … קוראים לו חגיי הירשפלד … תעשו גוגל והוא הומו מוצהר ודיי פקוקטיבי… אולי היא נבהלה

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן