fbpx

המדריך המלא לאירוויזיון 2017 – הגמר הגדול

אירוויזיון 2017 - כל השירים והביצועים החיים מחצאי הגמר לקראת גמר אירוויזיון 2017 שיתקיים במוצ"ש. בשנה הבאה ב...?
18402338_10156071176503840_7923019942297181937_o

יותר מ200 מליון צופים ברחבי העולם ישאו עיניים הערב אל ׳בירת הסובלנות׳ התורנית של אירופה בגמר האירוויזיון שיערך הערב בקייב, בירת אוקראינה. על פי התחזיות הקרב על הנצחון צמוד בין איטליה לפורטוגל, אך גם בולגריה, שוודיה ובלגיה עשויות להפתיע ולגרוף את הפרס.

ישראל ואימרי זיו העפילו ביום חמישי האחרון לגמר, לאחר הופעה מצויינת ומרשימה של זיו, אשר יפתח את הגמר.

קייב הסובייטית לשעבר לבשה בגדי חג צבעוניים לשבוע אחד, במחזות שהמקומיים רואים כסוריאליזם פוסט אפוקליפטי.
עשרות אלפי תיירים חובבי התחרות שוטפים את רחובות העיר בתלבושות ותחפושות צבעוניות, מוניומטים בעיר נצבעו והוקדשו לתחרות ולקהילה הגאה, ומסיבות אירוויזיון, שבקלות ניתן לבלבל אותן עם מסיבות גאווה, נמשכות עד אור הבוקר.

וודג׳ דואג שלא תשארו מחוץ למסיבה הגדולה בעולם, ומביא לכם מדריך צפייה לכל שירי הגמר על פי סדר הופעתם – הזמרים, הסיפורים והסיכויים של כל אחד לזכות בדוז.

גמר האירוויזיון 2017 ישודר במוצאי שבת, 13 במאי 2017 בשעה 22:00  בערוץ 1. ניתן לצפות בתחרות גם כאן בוודג’, בערוץ האירוויזיון


1. ישראל
IMRI – I feel alive

אימרי זיו (25), הבטיח לשרוף את במת האירוויזיון – וקיים. השואו המצויין איתו נעל את חצי הגמר השני ביום חמישי, העלה את ישראל לגמר, ונבחר לפתוח את ערב הגמר הגדול. הלהיט האירוויזיוני מתאר את מסעו המוזיקלי של זיו, בשיר פופ קליט עם כמה נגיעות ים תיכוניות. פן חזות ודולב רם, כותבי השיר, אחראים ללהיטה של עדן בן זקן “מלכת השושנים”, שנכתב עבור מצעד הגאווה 2015, ועבדו בין היתר עם אייל גולן, שרית חדד, משה פרץ ונועה קיריל. זיו ינסה לשחזר את ההצלחה של ׳גולדן בוי׳ הזכורה לנו מלפני שנתיים, למרות התחזיות אשר מעניקות לו מקום הרבה פחות מחמיא.

בבורסות ההימורים:
מיקום בגמר – בין 15 ל20


2. פולין
Kasia Mos – Flashlight

קסיה מוס, אשר גברה על התחזיות והצליחה להביא את פולין לשלב הגמר, היא בת למשפחה מוזיקלית, ועוסקת בה מזה שנים. היא ניסתה את מזלה השנה זו הפעם השלישית בתחרות הקדם אירוויזיון בפולין, ופעם שלישית, גלידה. או במקרה של קסיה – פנס. היא מקדישה את השיר Flashlight לכל הנרדפים באשר הם – חיות רדופות, פליטים ומבקשי מקלט. קסיה השתתפה לאחרונה במופע בורלסק של הפוסיקט דולס, והוציאה אלבום בכורה אשר הופק ע”י אחיה.

בבורסות ההימורים:
מקום בגמר – 20 עד 25


3. בלרוס
NAVIBAND – Historyja Majho Zyccia

לאחר שנים בהן הקפידה בלרוס לשלוח שירים באנגלית, השנה תהיה הפעם הראשונה בה תשמע השפה הבלרוסית על בימת האירוויזיון. הצמד NAVIBAND מופיעים יחד מאז שנת 2013. הם הוציאו יחד 3 אלבומים והופיעו רבות ברחבי מזרח אירופה. אחד משירהם זכה בעבר בתואר שיר השנה בבלרוס.

בבורסות ההימורים:
מקום בגמר – בתחתית


4. אוסטריה
Nathan Trent – Running On Air

נתן טרנט, 25, נולד באינסברוק לאב איטלקי ואם אוסטרית. הוא כותב, מלחין ויוצר מוזיקת פופ, ולוקח כמעט את כל הקרדיטים עבור השיר Running on air. השיר, שנוצר והוקלט בלוס אנג’לס. טרנט יופיע כשהוא מרחף בשמיים, עם תפאורה שמאלצית כמו שרק באירוויזיון מותר. טרנט מספר כי לפני כל עליה לבמה הוא שותה שני בקבוקי סודה כדי להכין את גרונו. עוד במישור הגסטרונומי, טרנט מסוגל לחיות על סושי.

בבורסות ההימורים:
מיקום בגמר – 20 עד 25.


5. ארמניה
Artsvik – Fly with me

ארטסויק הארמנית, 32, התחרתה במספר תחרויות מוזיקה בארמניה ורוסיה לפני שזכתה בכבוד להופיע על הבמה הגדולה בעולם.
השיר הארטיסטי משלב מוזיקה מסורתית עם ביטים עכשיויים – או שהתחברתם או שלא.

בבורסות ההימורים:
מיקום בגמר – עשריה פותחת


6. הולנד
OG3NE – Lights and Shadows

שלוש האחיות, ליזה (22) והתאומות איימי ושלי (21) הן ההרכב ההולנדי לאירוויזיון, OG3NE. השם המאתגר מייצג את סוג הדם של אימם, O, את הקשר הגנטי בינהם (gene) והספרה 3, שכן הן שלישיה. הוגות חידת חמיצר זו השתתפו בעבר באירוויזיון הילדים וגם זכו בThe Voice הולנד. לאחר הופעה הרמונית ומרגשת בחצי הגמר, מקוות הבנות לזכות בהצלחה גם באירוויזיון.

השיר Lights and Shadows נכתב ע”י אביהן של הבנות כמחווה לאימם הסובלת ממחלה קשה. הן מקוות להצליח בתחרות ולהעלות חיוך על פניה של אימם, כהוקרת תודה על כל מה שהעניקה להן במשך השנים.

בבורסות ההימורים:
מיקום בגמר -בין 10 ל15.


7. מולדובה
Sunstroke Project – Hey Mamma

ההרכב המולדובי המשלב סקסופון, כינור ומוזיקת דאנס השתתף לראשונה בתחרות האירוויזיון בשנת 2010, לאחריה זכה נגן הסקסופון של ההרכב לחשיפה ויראלית ברשת. השנה ינסה ההרכב לשחזר את ההצלחה, לאחר קריירה רצופת הצלחות במדינתם. ההרכב ינסה למשוך את תשומת לב הקהל באמצעות חתונה מדומה על הבמה. יודעי דבר בוודאי זוכרים שהגימיק הזה כבר לא ממש חדש.

בבורסות ההימורים:
מיקום בגמר – בין 10 ל15


8. הונגריה
Joci Papai – Origo

יוצ’י פאפיי (35), הוא זמר, ראפר וגיטריסט הונגרי ממוצא צועני, בן לראש תזמורת צוענים גדולה. יוצ’י הלך בעקבות אביו מגיל צעיר ולא עזב את הגיטרה מאז היה בן 4. עם זאת, דרכו לתהילה לא היתה קלה. מצבה הסוציו-אקונומי הנמוך של משפחתו גרם לזמר להאבק בדרכו לתהילה. זו הגיעה לבסוף ב2005 בזכות הופעתו בתוכנית ריאליטי בטלוויזיה ההונגרית. לאחרונה התחבר פאפיי לשורשיו והוא יוצר מוזיקה צוענית אתנית, בשילוב עם צלילי פופ מודרני. הסגנון מאפיין גם את שירו לתחרות האירוויזיון, origo, אותו הוא מתאר כתמצית סיפור חייו.

בבורסות ההימורים:
מיקום בגמר – בין 10 ל15


9. איטליה
Francesco Gabbani – Occidentali’s Karma

פרנצ’סקו גבאני (35), הוא היחיד בהיסטוריה אשר זכה פעמיים ברצף פסטיבל המוזיקה האיטלקי היוקרתי סאן-רמו. נצחונו השני, עם השיר Occidentali’s Karma הוביל אותו אל בימת האירוויזיון. גבאני מגיע כאשר מאחוריו הצלחה ענקית באיטליה – שירו הגיע למעמד זהב תוך שבוע ופלטינה כפולה תוך חודש. הוא צועד במצעדי ההורדות בכל רחבי העולם. השיר, בעל גוון מוזיקה משעשע וקיצבי, הוא למעשה ביקורת מצחיקה וצינית על הקארמה המזוייפת של אנשי העולם המערבי. על הבמה תצטרף לגבאני בצעדי הריקוד – שימפנזה. גבאני הוא המוביל בתחזיות לנצח בתחרות האירוויזיון כולה ולהוסיף גם את התואר הזה לארון המדליות שלו.

בבורסות ההימורים:
מיקום בגמר – מתנדנד בין ראשון לשני


10. דנמרק
Anja – Where I Am

אניה (21), היא הסיבה לעשרות מעריצי אירוויזיון דניים אשר צבעו לעצמם רווח מזויף בשיניים בשבוע האחרון. הזמרת אשר טרם ראתה אורותדנט, נולדה וגדלה באוסטרליה להורים ממוצא דני. ב2014 זכתה אניה בThe Voice אוסטרליה, ובשנה שעברה ניסתה את מזלה בייצוג דנמרק באירוויזיון. היא זכתה במקום השני בקדם האירוויזיון במדינה, אך לא ויתרה והשנה, לאחר נסיון נוסף, זכתה בכבוד. אניה החלה לדבר דנית לפני 10 חודשים בלבד. היא כתבה את השיר, חלקית, בעצמה ומתארת את הסיפוק שבביצוע שיר מקורי לעומת שירים שנכתבו ע”י אחרים..

בבורסות ההימורים:
מיקום בגמר – בין 10 ל15


11. פורטוגל
Salvador Sobral – Amar Pelos Dois

פורטוגל, אחת המדינות הותיקות אך הכושלות ביותר בתחרות, זוכה השנה לתשומת לב גבוהה מהרגיל. הסיבה, שיר רטרו בסגנון שנות ה-50, אשר מזכיר אמנים גדולים מהעבר הרחוק של ימי האירוויזיון הראשונים. סלבדור סוברל, 28, הארטיסטי והמוכשר, מספר כי הייחודיות בשירתו היא הפשטות, העברת המסר, ודבקות באמת לא ממוסחרת. סוברל, בעל השכלה בתחום הפסיכולוגיה, משלב שפת גוף תיאטרלית אומנותית (ו/או סתם קצת היפסטרית) בהופעתו על הבמה. הוא סובל ממחלת לב קשה ונאלץ להמחיץ מספר חזרות לקראת התחרות. עם זאת, מאז הגיע לקייב, נראה כי הוא נהנה מכל רגע על הבמה.

בבורסות ההימורים:
מיקום בגמר – מתנדנד בין שני לראשון


12. אזרבייג’אן
Dihaj – Skeletons

דיהאז’, או בשמה המקורי, דיאנה האז’ייבה, מעוניינת להביא לאירוויזיון פופ קודר ומחתרתי יותר מזה שאנחנו רגילים לשמוע. השיר אשר הופק עבור אזרבייג’אן, כמיטב המסורת, בשיתוף פעולה עם מפיקים שוודים, נשמע כהפקת פופ מהוקצעת, למרות הפן האלטרנטיבי אשר מבקשת הזמרת לייחס לו.
דיהאז’ השתתפה בפסטיבלי מוזיקה רבים באירופה, והתערבבה גם בסצינת מוזיקת האנדרגראונד בלונדון.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – בין 10 ל15


13. קרואטיה
Jacque Houdek – My Friend

ז’אק הודק (35) הוא אחד מאמני הפופ הפופולרים ביותר בקרואטיה. הודק הוציא 13 אלבומים, מתוכם 5 אלבומי כסף, אלבום זהב, פלטינה ויהלום. הוא משמש כמנטור בגירסה הקרואטית של התוכנית The Voice ואהוב במדינתו בשל פעילותו ההתנדבותית בעזרה לנכים וילדים. הוא מאמין שקולו יכול לעזור לרפא ולשמח את הנזקקים.
את שירו הוא מתאר כקריאה לחיות את הרגע, ולהכיר בפלא הבריאה. הוא מעודד קבלה של האחר ושל שונות בחברה – תמה שמשתלבת נהדר עם סלוגן האירוויזיון השנה Celebrate Diversity.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – עשירייה פותחת


14. אוסטרליה
Isaiah – Don’t come easy

אוסטרליה, אשר הצטרפה למשפחת האירוויזיון כאורחת מיוחדת וחד פעמית לכבוד חגיגות ה-60 בשנת 2015, באה כדי להשאר.
זו השנה השלישית ברציפות בה תשתתף היבשת הרחוקה בתחרות, והיא מקווה להמשיך ולשחזר את התוצאות הגבוהות מהשנתייםם האחרונות.
ישעיה, זוכה אקס פקטור אוסטרליה 2016, נבחר לייצג את מדינתו לאחר שהסינגל הראשון שהוציא זכה להצלחה בדנמרק, הולנד,, שוודיה, אוסטרליה וניו זילנד. הזמר ממוצא אבוריג’יני, אשר גדל בכפר ילידים קטן, הביע עניין רב בתחרות והציע עצמו כנציג היבשת. נסיעתו לתחרות תהיה הפעם הראשונה בה יצא מאוסטרליה ויזכה לבקר באירופה. השיר, המזכיר את סגנונו של סם סמית’, הוא בלדה סוחפת ועוצמתית אשר נכתבה ע”י DNA, צוות אשר כתב את השיר האוסטרלי בשנה שעברה, וגם עבד עם סם סמית’ עצמו.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – בין 15 ל20


15. יוון
Demy – This is love

דמי, אחד השמות הבולטים במוזיקת הפופ היוונית בשנים האחרונות, נבחרה לייצג את המדינה הים התיכונית. השיר This is love, משלב מגוון סגנונות שלא בטוח שרצו להשתלב. הזמרת מספרת כי זו דרכה שלא יקטלגו אותה לסגנון מוזיקלי מסויים. כשהיא לא שרה, דמי לומדת עריכת דין.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – בין 20 ל25


16. ספרד
Manel Navarro – Do It For Your Lover

בחירת שיר האירוויזיון בספרד השנה היתה מלווה בסערה לאומית. עם חשיפת השיר הזוכה בקדם האירוויזיון המקומי, פצח הקהל הספרדי בקריאות בוז רמות. מנאל נבארו (21), מבצע השיר הזוכה, הגיב בתנועת יד מגונה לפני מיליוני הצופים בבית. אלו, פירשו את תנועת היד שלו כזלזול במדינה, בתחרות ובמעריצים. המעריצים קראו להחרים את השיר בשל תהליך בחירה בלתי הוגן, ונאברו, כדי להרגיע את הרוחות, התנצל ואמר כי התנועה היתה מכוונת רק עבור השונאים, ולא עבור המדינה כולה. נבארו הצעיר יצטרך להתגבר על הדרמה ולייצג את מדינתו בכבוד, שכן בחירת השיר נותרה בעינה.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – אחרון


17. נורווגיה –
JOWST – Grab The Moment

יוהקים וית’ סטין (27), הידוע בכינוי JOWST, ייצג את נורווגיה עם השיר Grab The Moment. סטין ראה בעבודה על השיר פרויקט חברתי משותף ופתח קבוצת פייסבוק בה הגיבו חבריו על היצירה ונתנו טיפים לשינוי ושיפור. השיטה עבדה וסטין זכה בקדם האירוויזיון בנורווגיה, יחד עם אלכסנדר וולמן, הווקליסט של השיר.
וולמן, השתתף בעבר בThe Voice נורווגיה והגיע לגמר. JOWST מופיע כשפנוי מכוסות מסיכת תאורה דימנית.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – בין 15 ל20


18. בריטניה
Lucie Jones – Never Give Up On You

לוסי ג’ונס (26) חדרה לתודעה הציבורית בבריטניה לראשונה בX FACTOR 2009. מאז הזמרת-שחקנית-דוגמנית השתתפה במחזות זמר רבים בווסט אנד וזכתה בפרסים והכרה. היא מעריצת ספורט מושבעת ונבחרה לשיר הן את המנון וולס והן את ההמנון הבריטי באירוע ספורט מרכזיים במדינה. הבריטים מציינים השנה 60 שנות השתתפות באירוויזיון, ומקווים לשבור את חוסר ההצלחה בתחרות שאופף אותם מזה עשור. השיר העוצמתי נכתב בשיתוף פעולה עם אמילי דה פורסט, זוכת אירוויזיון 2013.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – עשריה פותחת


19. קפריסין
Hovig – Gravity

הוויג, קפריסאי ממוצא ארמני, עזב לימודי שיווק ופנה לעסוק במוזיקה. הוא השתתף במספר תוכניות ריאליטי בקפריסין ואף ניסה את מזלו בקדם האירוויזיון המקומי ב2010 ו2015. השנה נבחר לייצג את מדינתו עם השיר Gravity, אשר הולחן ע”י תומאס ג’יסון. ג’יסון אחראי בין היתר ללהיטי אירוויזיון רבים, בינהם יופוריה האגדי של לורין.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – בתחתית


20. רומניה
Ilinca ft. Alex Florea – Yodel It!

לאחר שנעדרה מהתחרות בשנה שעברה בשל חובות כספיים לאיגוד השידור האירופי, רומניה מתקמבקת. איחוד של שני בוגרי תוכניות ריאלטי רומניות, יצר את הצמד אילינקה ואלכס. היא, אוהבת לעשות יודלינג, והוא, ראפ. איך הסגנונות הללו משתלבים יחד? באירוויזיון הכל מותר.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – עשיריה פותחת


21. גרמניה
Levina – Perfect Life

Perfect Life, המזכיר באופן חשוד את השיר Titanium של דיויד גטה וסיה, הוא שירה של לוינה (25) אשר יייצג את גרמניה. לוינה גברה על 2000 (!) מתמודדים אחרים אשר התחרו על הכבוד לייצג את המדינה באירוויזיון. “השיר גורם לאנשים לרצות לרקוד ואני רוצה להביא את האוירה הזאת לבמה בקייב” אומרת הזמרת. מאחורי השיר עומדת האמריקאית לינדי רובינס, אשר כתבה להיטים רבים עבור ג’ייסון דרולו, אולי מורס, דמי לובטו, ואיך לא, בוודאי ניחשתם – דיויד גטה.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – בין 15 ל20


22. אוקראינה
O.Torvald – Time

אוקראינה, מארחת התחרות, בחרה בהרכב הרוק O.Torvald לייצגה במגרש הביתי. ההרכב הוציא עד כה 5 אלבומים וזוכה לפופולריות רבה במדינה. זהו שירה הראשון של הלהקה באנגלית, והוא ניצח בתחרות הקדם המקומית בעיקר בשל המשמעות המיוחסת לו. “אנחנו נלחמים עבור הרצונות, המטרות, החלומות והעצמאות של עצמנו ושל מדינתנו” אומרים חברי הלהקה. הם יופיע כשעל גופם שעון הסופר לאחור 3 דקות, כחוק אורך השיר המותר באירוויזיון. אתם יכולים להעזר בשעון כדי לספור לסוף הזוועה.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – בין 20 ל25


23. בלגיה
Blanche – City Lights

City lights, השיר הבלגי בתחרות, לא נכתב במקור עבור האירוויזיון והיה אמור להיות טראק ארוך ואמבייטני בשפה דימיונית. צמד המילים city lights היה הביטוי הנהיר היחידי בשיר, שלאחר מכן שונה והותאם לאירוויזיון. התוצאה היא שיר טרנדי המתכתב עם סנצת הפופ העולמית. השיר אף סומן כבעל סיכוי לנצח בתחרות.
בלאנש, בעלת הקול העמוק והייחודי, בת 18 בלבד, כבשה את ליבו של פייר דה מולן, מפיק מוזיקה בלגי, אשר כתב עבורה את השיר המבטיח. עכשיו רק נותר לבלאנש להתעלות על הופעתה המפוחדת.

בבורסת ההימורים
מיקום בגמר – חמישיה פותחת


24. שוודיה
Robin Bengtsson – I can’t go on

שוודיה יודעת לעשות אירוויזיון. המדינה הצפונית לא מאכזבת גם הפעם ומביאה לנו את אחד השירים החזקים של הערב. I can’t go on, להיט פופ עכשווי, שנשמע כאילו יצא מבית היוצר של maroon5, עם הופעה בימתית בלתי מתפשרת וזמר בעל הופעה בלתי מתפשרת גם כן. בנגטסון, בוגר תוכניות ריאליטי בשוודיה ודמות נערצת בסצנת הפופ במדינה, הוא אחד הפייבוריטים לזכות בתחרות כולה. הוא מספר על עצמו כי כמו כל שוודי טוב, הוא מעריץ ואוהב את תחרות האירוויזיון מאז היה ילד.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – חמישיה פותחת


25. בולגריה
Kristian Kostov – Beautiful Mess

קריסטיאן קוסטוב, צעיר בן 17 בלבד, הוא ההבטחה הבולגרית באירוויזיון השנה. ג׳סטין ביבר הבולגרי, עוסק במוזיקה מאז היה בן 6 ובהיותו ילד היה חלק מנבחרתו של זוכה האירוויזיון דימה בילאן בתוכנית The Voice Kids רוסיה. עוד זכה קוסטוב במקום השני ב X FACTOR בולגריה. השיר, לו צופות התחזיות הצלחה רבה, שקט קליט ועכשווי. השיר הופק על ידי צוות שעבר בעבר עם ג’ון לג’נד, ליידי גאגא, קלי קלארקסון, ג’ונס ברוד’רס וסלינה גומז.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – שלישיה פותחת


26. צרפת
Alma – Requiem

סוגרת את הערב, אלכסנדרה ק מאקייה, הידועה כאלמא (28), זמרת, כותבת ופסנתרנית צעירה ומוכשרת תייצג את צרפת עם השיר רקוויאם. השיר הפואטי מתאר חיפוש אחר אהבה ובקשה ל.. חיבוק. אלמא הוציאה את אלבומה הראשון בתזמון מדויק בשבוע שעבר. רוב שירי האלבום, בינהם רקוויאם, נכתבו בשיתוף פעולה עם נאזים חאלד, אשר כתב בשנה שעברה עבור צרפת את שירו של אמיר, Je cherche. השיר המקורי נכתב כולו בצרפתית, אך לאחר מכן שונה הפזמון לאנגלית “כדי לפנות לקהל רחב יותר”.

בבורסות ההימורים
מיקום בגמר – עשיריה פותחת


רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן