fbpx

גיבור העל נלחם בהומופובים באמצעות דגל גאווה וזוכה לביקורת

במהדורה השוודית של הקומיקס 'פנטום' נלחם גיבור העל בלאומנים פולנים באמצעות דגל גאווה | "בעיקרון, הפנטום תמיד עושה את הדבר הנכון ועומד לצידו של הצד הפגיע"
פנטום_שוודיה
צילומים: Egmont publishers

הגרסה השוודית של גיבור העל המצויר, “הפנטום”, זוכה לתשומת לב רבה בעקבות השער של הגיליון האחרון שלה, ומעוררת תגובות שיוצרות אווירה מתוחה בין שוודיה לפולין.

במהדורה האחרונה של הקומיקס, הגיבור, המכונה בגרסה השוודית Fantomen, משתתף מצעד הגאווה בעיר הבירה של פולין, ורשה.

אל המצעד מגיעה גם קבוצה של לאומנים במדים צבאיים חסרי צבע, הקוראים קריאות הומופוביות ומניפים את דגלי פולין.

הפנטום נכנס מיד לפעולה כדי להגן על משתתפי המצעד והצופים. “אני צריך לפעול במהירות לפני שדם זורם ברחובות!”, נראה הפנטום אומר תוך שהוא מרים דגל גאווה על מוט כדי להשתמש בו כנשק נגד ההומופובים.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

כותב המהדורה האחרונה של פאנטומן, פיליפ מאדן, מתגורר בוורשה ועובד באוניברסיטה בעיר. לדבריו, הסיפור המופיע במהדורה האחרונה משקף את האירועים המתרחשים בפולין ואת הבעיה של המדינה עם הומופוביה.

מיקאל סול, עורך המהדורה מטעם ההוצאה לאור, ידע שהכריכה הקדמית לא תתקבל בשקט, אבל עמד מאחורי ההחלטה לפרסם אותה.

“חשבתי שזו סמליות נחמדה, עם הדגל הצבעוני שמייצג סובלנות, נגד הנבל חסר הצבע הלבוש באפור, שמייצג את חוסר הסובלנות”, אמר סול, “ברור לי שהכריכה שנויה במחלוקת, אבל יש מקרים בהם אתה צריך וחייב לעשות את הדבר הנכון ולעמוד לצד הבחירה שלך”.

מלחמתו של הפנטום בהומופובים במהדורה השוודית האחרונה היא אינה הפעם הראשונה שפוליטיקה שנויה במחלוקת מוצגת בחוברות הקומיקס של ‘הפנטום’. לגיבור העל, שנוצר לראשונה על ידי לי פאלק בשנת 1936, יש היסטוריה של מעורבות פוליטית – במהלך המלחמה הקרה הרס הפאנטום נשק גרעיני ובהמשך נלחם נגד האפרטהייד בדרום אפריקה.

“בעיקרון, הפנטום תמיד עושה את הדבר הנכון ועומד לצידו של הצד הפגיע”, מסביר סול, “זה יכול להיות נגד חברות גדולות שהורסות את הסביבה ומחסלות מינים של בעלי חיים בעבור רוח כלכלי, וזה יכול להיות במטרה להילחם בסחר עבדים או לתמוך בחופש הדת”.

מי שפחות מרוצים ממלחמתו האחרונה של הפנטום הם הפולנים, שהגיבו בכעס למהדורה האחרונה של הקומיקס.

ערוץ הטלוויזיה הפולני Telewizja Republika שידר דיווח חדשות בשפה האנגלית בו ביקר את שוודיה ואת הקומיקס על בחירתם בפולין בתור הרע בסיפור, אך גם חשף תוך כדי את ההומופוביה הטבועה בו.

“פעם נוספת שוודיה יוצאת נלעגת בניסיונותיה להיות החלוץ של תנועת הצדק החברתי העולמית”, אמר הקריין. בציוץ בטוויטר הציע הערוץ הלאומי כי דווקא “קפטן שוודיה” היה צריך להשלח אל מצעד הגאווה, ואף שיתף קריקטורה המציגה את קפטן שוודיה כשהוא מאופר בשפתון כבד, לבוש בגרבי רשת ונעלי עקב, כשהוא דורך על פח אשפה שעליו המילים “cis white scum” המופנה לסיסג’נדרים לבנים.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן