fbpx

גדעון סער על נישואים גאים: “לא נבטיח דבר שלא נקיים אותו ולא נעמוד מאחוריו”

תקווה חדשה? בראיון לרשת ב' אמר סער כי מפלגתו תתמוך בתיקון האפליה בחוק הפונדקאות אך לא יכולה להבטיח את תיקון האפליה בנישואים | "הנושא של שינוי סטטוס קוו בנוגע לנישואים וגירושים בישראל הוא מאוד כבד, לא נבטיח שום דבר שלא נקיים אותו ולא נעמוד מאחוריו"
גדעןסער
גדעון סער | צילום: לוי דודי ויקימדיה | Cc-by-sa-3.0

גדעון סער, יו”ר מפלגת תקוה חדשה, התייחס הבוקר לראשונה לקו של מפלגתו בנושאים להט”בים, בהם פונדקאות ונישואים גאים.

סער התראיין בתכנית הרדיו קלמן-ליברמן בכאן רשת ב’, שם נשאל על התבטאותו בראיון לידיעות אחרונות כי הוא “לא יכול להבטיח דבר בנוגע לנישואים גאים”, ציטוט שהפך לחלק מהקמפיין של מפלגת הישראלים של רון חולדאי.

“הנושא של שינוי סטטוס קוו בנוגע לנישואים וגירושים בישראל הוא מאוד כבד”, אמר סער, “אני לא אתן בקלות דעת התחייבות שלא אוכל לעמוד מאחוריה. נשאלתי לגבי תיקון האפליה שיש בחוק הפונדקאות כלפי הומוסקסואלים ואני תומך בזה ונתמוך בזה בעתיד. בסוגית הנישאים הגאים אני לא יכול להבטיח דבר כזה. אנחנו נמצאים במדינה שבנושא הנישואים והגירושים יש סטטוס קוו, ולכן לא ניתן בקלות דעת התחייבות שלא נוכל לעמוד בה. כמפלגה חדשה מקיימים דיונים על מכלול שאלות. אבל לא נבטיח שום דבר שלא נקיים אותו ושלא נעמוד מאחוריו. בניגוד לאחרים יש לנו מחויבות לבצע כל דבר שנתחייב. אנחנו נפרסם את עמדתנו במצע. אנחנו מתחייבים לתקן את האפליה בנושא הפונדקאות לגאים. בסוגית הנישואים נקיים דיונים ונודיע את עמדתנו”.

סער התייחס לעמדתו האישית בנושא ואמר: “עמדתי העקרונית היא עמדה ליברלית ואני בעד מתן זכויות רחבות ככל שניתן. בתפקידי כשר הפנים קיבלתי החלטה להכיר בזוגות גאים על פי חוק השבות. אני רוצה להיות אחראי ולעמוד מאחורי דברים שאני אומר ולכן לא יכול לומר לגבי הנישואים בגאים את מה שאמרתי בנושא הפונדקאות. אנו מתחייבים לתקן את האפליה בנושא הפונדקאות. בשאר הנושאים אנו נקיים דיונים ונודיע את עמדתנו. שינוי הסטטוס קוו בנושא של נישואים הוא נושאי מאד כבד ואני לא אשלוף מהמותן דברים שלא אוכל לעמוד מאחוריהם ביום שאחרי”.

סער נשאל על השימוש עשו במפלגת הישראלים של רון חולדאי בהתבטאות שלו כי לא יתמוך בנישואים גאים והשיב: “גם חולדאי לא יכול להבטיח נישואים גאים כי הוא לא יכול להעביר את זה בכנסת. הוא הקים מפלגה חדשה כדי להנהיג את המדינה ועכשיו הוא נאבק באחוז החסימה, אז זו הדרך שלו לתקוף אותי”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

בהמשך התכנית הגיב חולדאי לדבריו של סער ואמר: “הייתי רוצה שסער יגיד בצורה ברורה כי הוא בעד נישואים אזרחיים במדינת ישראל” והוסיף כי הוא מכן לשבת בממשלה תחת סער, אבל: “אם נהיה מספיק גדולים ננטרל את הרצונות של סער לעשות את פסקת ההתגברות ונאפשר נישואים להט”בים”.

ח”כ מגוש המרכז-שמאל מיהרו להגיב לדבריו של גדעון סער.

יו”ר האופוזציה, חה”כ יאיר לפיד, צייץ בחשבון טוויטר שלו: “שמח שנושא נישואי להט”בים עולה על השולחן. קורא לידידי גדעון סער להביע תמיכה נחרצת. הגיע הזמן. יש עתיד תיאבק ולא תוותר עד שמדינת ישראל תכיר בנישואי משפחות גאות. אבא ואבא זו משפחה. אמא ואמא זו משפחה”.

יו”ר מרצ ניצן הורביץ הגיב לדברים וכתב: “למה לא הופתעתי ממה שאמר גדעון סער? כי אני מכיר אותו ואת עמדותיו הרבה שנים. הוא אמר הבוקר בקלמן ליברמן את האמת שלו. לא בצורה הכי מפורשת, אבל באופן שברור לכולם. הוא לא יקדם את זכויות הלהט״ב בישראל. זה לא מעניין אותו ויש לו שותפות גורל עם החרדים. זה צריך להדליק נורה אדומה אצל כל שמאלני שחושב להצביע לו. לא מאמין שיש הרבה כאלה, אבל כדאי שהעניין יהיה ברור: מרצ חזקה, לא תתן לממשלה לפגוע בקהילה”.

ח”כ יאיר גולן ממרצ הגיב לאמירתו של סער ואמר: “גדעון סער הוא אכזבה ישנה. שמרן בתחפושת של ליברל שימכור את האינטרסים של הציבור החילוני בישראל לחרדים. רק על מרצ אפשר לסמוך שתילחם בכפיה דתית”.

חה”כ משה (בוגי) יעלון, יו״ר תל”ם: “מוזר שבימינו צריך להגיד את זה: נישואין והורות זה לכולם ולכולן”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. יותם הגב

    אז למי להצביע ?

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן