fbpx

גאווה בסולידריות למען נשות חיפה

התארגנות גאווה בסולידריות שהוקם בזמן הבחירות, התפרסמה לאחר שחברותיה נפנפו בדגלי גאווה בכנסים של הבית היהודי, ועמדו מתחת לבית של איילת שקד אחרי הרצח של שירה בנקי ז"ל בקריאה להוציא את להבה מחוץ לחוק. עכשיו הן פונות לשר הרווחה בבקשה להציל את "החצר הנשית" בחיפה
גאווה בסוליריות

בעוד כחודש וחצי צפויה להיסגר “החצר הנשית” בחיפה, מרחב נשי, רב תרבותי, מגן ומעצים לנערות ונשים במצבי מצוקה וסיכון, הפועלת בעיר מזה כשלוש וחצי שנים וזאת בשל חוסר תקצוב.

“החצר הנשית” היא עמותה הנותנת מידי שנה ליווי ותמיכה ל250 נערות ונשים צעירות בגילאי 13 עד 25 הזקוקות להכוונה. נערות וצעירות, ערביות ויהודיות, עולות וותיקות חלקן אמהות, חלקן עם או לקראת אבחנה של בריאות הנפש, חלקן על רצף הזנות וחלקן מתמודדות עם שונות מינית ומגדרית. לנשים צעירות ונערות שנדחקות לשוליים וכלואות במצבי סיכון אין הרבה כתובות לפנות אליהן, בוודאי לא כתובות בהן יקבלו מענה פתוח שמאפשר להן לקבוע כמה ואיזו עזרה יקבלו. מקום שבו הרצונות שלהן והדרך בה הן בוחרות ללכת מקבלת מקום וכבוד, מקום בו ההגה לחייהן לא נלקח מהן אלא בדיוק להפך. נשות העמותה מאמינות בשיטת העבודה שפיתחו, אך גם מאמינות, ובצדק, שעל המדינה לקחת אחריות ולהשתתף לפחות באופן חלקי במימון. הפרויקט התחיל כפיילוט. תקוות הנשים המסורות שמפעילות אותו הייתה שבתום הפיילוט יכיר משרד הרווחה בחשיבותו, ויקצה תקצוב להמשך הפעילות, אך לפני כמה חודשים הודיע משרד הרווחה כי לא יעשה זאת.

פתרונות תומכים בתוך הקהילה שאינן מסתמכים על השמה חוץ ביתית וההתעקשות לתת יד גם לנשים צעירות שאינן קטינות, מעבר להיותם צורך בסיסי וחשוב עבור אותן נערות הוא גם אינטרס ציבורי וחברתי ברור. יכולתן של הנשים האלה לפתח עצמאות ולהשתלב בחברה בה הן חיות הוא המפתח שלהן לעתיד בו חלקן לא יהיו תלויות עוד בעבודת עמותות או משרד הרווחה.

מצעד הגאווה בתל אביב יתקיים השבוע בסימן “נשים לשם שינוי”, העצמת נשות קהילת הלהט”ב, הבלטת תרומתן לקהילה בפרט ולעיר בכלל, ותמיכה בהן במאבקן לסיום תופעות ההדרה והאפליה על רקע מגדרי.

כנשים פמיניסטיות וכחברות בקהילה הגאה, חשוב לנו דווקא עכשיו בתקופת מצעדי הגאווה, להביע תמיכה בנערות, הצעירות וגם בעובדות “החצר הנשית” מתוך אחריות חברתיות וסולידריות. אם המדינה לא יודעת לשנות את המציאות הזאת ולא מוכנה גם לקחת עליה אחריות ולבנות פתרונות – המעט שהיא יכולה לעשות זה לתמוך בעמותות שמוכנות לקחת את זה על עצמן, ולהשלים את המימון הנדרש.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

כנשים לסביות, בי סקסואליות וטרנסג’נדריות חלקנו מכירות מקרוב את הצורך הבוער בתמיכה, חיזוק, ומסגרת מכילה ומעצימה. נבקש גם להדגיש שחלק מהנערות והצעירות בחצר הנשית בחיפה גם הן משתייכות לקהילה הגאה וזקוקות למערך כזה שמותאם לצרכיהן הייחודיים, כי לא קיים מערך אחר שנותן להן מענה הוליסטי שתואם את זהותן ושאר המורכבות בחייהן.

אנו קוראות להתערבותך הדחופה כדי למנוע את סגירת המוסד המיוחד הזה והפקרת נערות וצעירות ללא פתרון מתאים. שיטות העבודה פורצות הדרך של החצר הנשית הוכיחו את עצמן כבעלות ערך אדיר ואנחנו מבקשות ממך ומשרדך להעביר באופן מיידי תקצוב על מנת שמאות צעירות יוכלו להמשיך לקבל את התמיכה המגיעה להן.

לחתימה על העצומה של גאווה בסולידריות לחצו כאן

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן