fbpx

בעקבות המהומות בארה”ב – גריינדר מבטלת את מסנן ה”מוצא האתני” באפליקצייה

אפליקציית ההיכרויות גריינדר הודיעה על ביטול האפשרות לסינון משתמשים לפי מוצא אתני, כחלק מניסיון החברה להלחם באפליה והגזענות אותה חווים משתמשיה | "נמשיך להילחם בגזענות בגריינדר, הן באמצעות דיאלוג עם הקהילה שלנו והן באמצעות מדיניות אפס סובלנות לביטויי גזענות ושנאה בפלטפורמה שלנו"
grindr
flicker | cc1.0

כאות תמיכה בהפגנות השוטפות את ארה”ב בתגובה לרצח של ג’ורג’ פלויד בידי שוטר ממשטרת מיניאפוליס בשבוע שעבר, וכסולידריות עם תנועת Black Lives Matter, ואולי בעיקר כניסיון להרגיע את הביקורות נגד המרחב הגזעני שמאפשרת האפליקציה, הודיעה אתמול גריינדר על החלטתה להסיר את היכולת של המשתמשים לסנן את ההתאמות שלהם באמצעות מוצא אתני.

השינוי, שייכנס לתוקף לאחר פרסום העדכון הבא של האפליקציה, ימנע מהמשתמשים להמשיך ולבצע סינון של משתמשי האפליקציה ולהציג את תוצאות החיפוש שלהם על פי מוצאם האתני של המשתמשים – לבן, שחור, אסייתי, ים תיכוני וכדומה.

“אנו מביעים סולידריות עם תנועת #BlackLivesMatter ומאות אלפי הקווירים הצבעוניים שנכנסים לאפליקציה שלנו מדי יום”, נכתב בהצהרה של אפליקציית ההיכרויות, “לא נשתוק ולא נשב בצד. היום החלטנו על העברת תרומה למכון ע”ש מרשה פ. ג’ונסון ול- Black Lives Matter ומפצירים בכם לעשות זאת גם אם באפשרותכם. אנו נמשיך להילחם בגזענות בגריינדר, הן באמצעות דיאלוג עם הקהילה שלנו והן באמצעות מדיניות אפס סובלנות לביטויי גזענות ושנאה במסגרת הפלטפורמה שלנו. כחלק מההתחייבות הזו, ובהתבסס על המשוב שקיבלנו מהמשתמשים, החלטנו להסיר את מסנן האתניות מהעדכון הבא של האפליקציה”.

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

עד היום איפשר המסנן, שניתן כשירות למשתמשי האפליקציה בתשלום, לסנן את תוצאות החיפוש לפי האתניות של המשתמשים, כפי שאותם המשתמשים הגדירו את עצמם. צורת הסינון הזו, שאף הובילה לתביעה נגד האפליקציה, היא רק היבט אחד של חווית המשתמש הרעילה עבור אנשים רבים המשתמשים באפליקציה, ומחקרים מרובים הראו שהדבר פגע בבריאותם הנפשית ובהערכה העצמית שלהם.

האפליקציה זכתה לביקורת רבה מאז שהוסיפה את הסינון על פי המוצא לאפשרויות הסינון של האפליקציה. ההסברים של גריינדר, שניסו לטעון כי מדובר במידע רלוונטי לאפליקציית היכרויות מכיוון שהוא מתייחס למראה חיצוני, לא התקבלו על ידי משתמשים רבים, שראו בסינון סממן נוסף לגזעניות המושרשת בחברה, גם בזו הגאה, והאשימו את החברה בעידוד שנאת זרים וגזענות.

בספטמבר 2018 השיקה החברה את יוזמת Kindr שנועדה להלחם באפליה. החברה עלתה בקמפיין בו כיכבו אנשים צבעוניים וכן בעלי מבני גוף שונים, בגדלים שונים ובפרפורמנס שונה, ובחברה טענו כי מדובר בתחילתו של קמפיין לטיפול בסוגיות הרבות איתן מתמודדת האפליקציה. אך זמן קצר לאחר שהושק, הרוב המכריע של צוות העורכים שעבד עליו התפרק, והקמפיין הופסק.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן