fbpx

בעקבות דברי שר החינוך: ראש ממשלת לוקסמבורג ביטל השתתפות בארוע רשמי של ישראל

ראש הממשלה הגאה הסביר כי לא יוכל להשתתף בארוע של מדינה שאחד מבכיריה מתבטא בעד טיפולי המרה ללהט"בים | הכיסא שבראש השולחן, בו אמור היה לשבת אורח הכבוד באטל, נותר ריק לאורך כל האירוע
קסאבייה באטל
ראש ממשלת לוקסמבורג | ALDE Party | CC BY-NC-ND 2.0

התבטאותו של שר החינוך בנוגע לתמיכתו בטיפולי המרה לקהילה הגאה משפיעות גם על יחסי החוץ של מדינת ישראל.

מבוכה רבה נגרמה היום לישראל בזירה הדיפלומטית, כאשר ראש ממשלת לוקסמבורג, חאוויר באטל, ביטל את השתתפותו בארוחת פרידה שנערכה לכבודה של שגרירת ישראל בלוקסמבורג במחאה על דבריו של רפי פרץ, כך על פי דיווח שפורסם הערב בחדשות 12.

ראש ממשלת לוקסמבורג, שנישא לפני ארבע שנים לבן זוגו, הסביר לשגרירה כי הוא אינו יכול להשתתף בארוע לכבודה של נציגת ממשלת ישראל, בעוד נציג בכיר בממשלת ישראל אומר דברים כאלו על בני הקהילה הגאה.

הארוחה הייתה ארוע מצומצם ביותר, ונכחו בו ראשי הקהילה היהודית, וגם קונסול הכבוד של ישראל. על פי הדיוח, העדרותו של ראש ממשלת לוקסמבורג באטל הורגשה מאד, כאשר הכיסא שבראש השולחן, בו אמור היה לשבת אורח הכבוד באטל, נותר ריק לאורך כל האירוע.

אוהד חזקי, מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, הגיב לתקרית הדיפלומטית שנגרמה בעקבות אמירותיו של שר החינוך: “הנזק התדמיתי שעשה שר החינוך למדינת ישראל בלתי נתפש. בדבריו המבעיתים של השר ברור לכולנו שנמתח קו אדום ברור שלאחריו אין מקום לשיקולים קואליציוניים או פוליטיים. אנחנו מפצירים בראש הממשלה: סיים את תפקידו בדחיפות ומנע את הנזק הבא”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

באטל נבחר לראשונה לתפקיד ראש ממשלת לוקסמבורג בשנת 2013, והיה המנהיג הגאה השלישי מחוץ לארון. בשנת 2018 נבחר שנית לתפקיד והפך לראש המדינה הגאה הראשון שנבחר לכהן שתי קדנציות. לאחר שהקים קואליציה עם המנהיג הסוציאליסטי אטיין שניידר, גם הוא הומו מחוץ לארון, הפכה לוקסמבורג למדינה הראשונה בה מכהנים ראש ממשלה וסגן ראש הממשלה גאים באותו הזמן.

תחת הנהגתו של באטל, בשנת 2015 אישר הפרלמנט של לוקסמבורג נישואים גאים בהצבעה מוחצת של 56 בעד אל מול 4 מתנגדים. החוק גם העניק זכויות אימוץ לזוגות חד-מיניים. לאחר אישור החוק נישא באטל לבן זוג בטקס פרטי.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. שלומית הגב

    שתלך לעזאזל לוקסמבורג .
    מותר להגיד שהלהט”בים צריכים טיפול .

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן