fbpx

דקירה על רקע להט”בפובי – בן 16 נדקר מחוץ לבית דרור. מצבו קשה

צעיר בן 16 מבית דרור נדקר מחוץ לבית, ככל הנראה על ידי בן משפחתו | "אין מדובר בניסיון רצח "על כבוד המשפחה" אלא בפשע שנאה. גם אם המדובר באחים. השנאה היא המכנה המשותף המתועב לכל מי שמתיימרים לייצג במעשי אלימות את רצון אלוהים"
ארועדקירה
צילום: איחוד הצלה
מבזק

צעיר בן 16 נפצע בצהריים (שישי) באורח קשה לאחר שהותקף ונדקר מחוץ לבית דרור בשכונת התקווה בתל אביב.

הצעיר, המתגורר בבית דרור לאחר שעזב את ביתו, נדקר לאחר שיצא מההוסטל.

עדי ראיה סיפרו כי אדם יצא מרכב חולף דקר אותו ונמלט. המשטרה פתחו במצוד אחר הדוקר שנמלט מהמקום. לדברי המשטרה, ישנו חשד כי הנער נדקר על ידי אחד מבני משפחתו בשל נטייתו המינית.

הפרמדיקים שהגיעו למקום סיפרו: “כשהגענו למקום ראינו צעיר שוכב בהכרה מעורפלת ברחוב סמוך לכניסה לבניין כשהוא סובל ממספר פצעי דקירה בגופו. מיד התחלנו בטיפול הרפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים מסכני חיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי ומתן תרופות לבית החולים כשמצבו קשה”.

הצעיר פונה לבית החולים איכילוב, שם הוכנס לחדר הניתוח. אנשי צוות מבית דרור נמצאים עימו בבית החולים.

איתי פנקס ארד מחזיק תיק הגאווה בעיריית תל-אביב-יפו: “כשהמדינה מלאה בשלטי חוצות מסיתים, כשמנהיגים דתיים מרוב הדתות מתירים את דמנו, כששר החינוך רוצה להמיר אותנו, יש מי ששומעים את המסר ועוברים מדיבורים למעשים. להסתה הפרועה והמתמשכת נגד הקהילה הגאה יש קשר ישיר להתגברות האלימות כלפינו. אין מדובר בניסיון רצח “על כבוד המשפחה” אלא בפשע שנאה. גם אם המדובר באחים. השנאה היא המכנה המשותף המתועב לכל מי שמתיימרים לייצג במעשי אלימות את רצון אלוהים”.

“השנאה הורגת”, אמר חבר הכנסת עיסאווי פריג׳, “הלב עם הקהילה הגאה שחוותה דקירה היום בסמוך ל”בית דרור” בתל אביב. מייחל להחלמה מהירה ולתפיסתו של הדוקר. למילים יש משמעות, גם למילים ההולכות ומתרבות במרחב הציבורי נגד הקהילה הלהט”בית. לא יודע עדיין מה היה המניע למעשה, אבל יודע שחובה עלינו כחברה לקיים שיח מכבד ולהיאבק בכל תופעה של שנאה על רקע של נטייה מינית, לאום, צבע עור וכל הגדרה אחרת”.

ח”כ איימן עודה, יו”ר חד”ש, בתגובה לדקירת הנער בתל אביב: “‏אסור לנו לקבל שום סוג של אלימות בחברה שלנו בטח לא פשעי שנאה, מתפלל לשלומו של הנער ומקווים לבשורות טובות. המאבק נגד האלימות והפשיעה בחברה שלנו הוא מצב חירום ונמצא בראש סדר העדיפויות שלנו”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

בארגון הנוער הגאה איגי, שהנדקר היה מחניכיו, הגיבו למקרה ואמרו: “בדיוק עשר שנים אחרי הרצח בבר נוער, נדקר היום נער להט״בי ביציאה מבית מחסה. אנחנו מתפללים לשלומו של הפצוע ועומדים לצד בית דרור ביום הקשה הזה. הדקירה הזאת אינה מקרה. זה פשע שנאה נגד קהילת הלהט”ב. יש מחיר לאמירות הבלע ולהטב”פוביה שאנחנו שומעים מידי יום. הרבנים, שלטי החוצות פוגעניים, עידוד טיפולי המרה ושיח אלים בתוך קהילות רבות בישראל- מוביל בסוף לאלימות. מחריד לראות איך פושעים נתעבים מתרגמים את המילים והרעיונות לפשע דקירה”.

אוהד חזקי, מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, מסר בתגובה: “אנחנו מזועזעים ומזועזעות מהאירוע האלים בבית דרור ומתפללים לשלומו של הנער. פרטי האירוע טרם הובהרו לחלוטין ואנו קוראים למשטרת ישראל לתפוס את הדוקר ולחקור את הדברים ביסודיות. יש לנהוג ברגישות יתרה שתבטיח את פרטיותו של הנער. בימים בהם הקהילה הגאה מציינת עשור לרצח בברנוער ו-4 שנים לרצח במצעד הגאווה בירושלים וסובלת מהסתה פרועה ואלימה, תזמון האירוע הוא קשה וכואב. לכולנו יש זכות להיות מי שאנחנו ולחיות את חיינו בביטחון, ולא נעצור עד שכל אחד ואחת מאיתנו יוכלו לממש את הזכות הזו ולחיות בלי פחד.”

בעקבות פשע השנאה שהתרחש היום בתל אביב ארגון הנוער הגאה יפתח את מוקד הפניות הדיגיטלי שלו “דיגי” באופן ייעודי וחריג. הקו החם ייפתח בשעה שלוש וחצי ויהיה זמין עד הלילה במספרים- 054-9119726 או 054-9119718.

“אנחנו קוראים לכל מי שרוצה לפנות אלינו דרך הווטסאפ”, אמר עופר נוימן מנכ”ל איגי, “המקרה הזה מציף תחושות קשות והמתנדבים במערך הדיגיטלי ובמערך הטיפולי שלנו ערוכים לטיפול וליווי בסיטואציה המורכבת. מגיע לכל בן ובת נוער בישראל לחיות בביטחון, בשיוויון ובכבוד. הדקירה הזו היא לא עניין משפחתי אלא פשע שנאה ברור ומובהק ואנחנו נמשיך להילחם כדי שמקרים איומים כאלה והאמירות הנוראיות שמלבות ומכשירות אותם – ייעלמו מן העולם”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן