fbpx

בכל אחת מאיתנו מסתתרת שרמוטה

"אנחנו מדחיקים את הבחור בעמדה מעלינו שהציע לדאוג לנו ללילה בתמורה לקיום יחסי מין". יאיר אמה שמידט מסביר מה עושה זכר בצעדת השרמוטות
sharmutot

לאור העובדה כי אנחנו עוד חיים בעולם בו הגבר הלבן הטרוסקסואל סיס שולט. אנחנו נמצאות במלחמת קיום מתמדת. מלחמת קיום. מלחמת קיום מתמדת על זכויותינו כשוות בתוך החברה הפטריאכלית המדכאת, קהילה שלא מקבלת את מלוא זכויותיה של האוכלוסייה הכללית.

עלינו להתייצב, למחות, ולהילחם בסדר הקיים לטובת צדק שוויון זכויות נגד תרבות האונס בעד ביטוי עצמי של כל אחת ואחד מאיתנו. צעדת השרמוטות באה וצועקת לכם את זה בפנים.

”ההומופוביה מתחילה במסדרנות הממשלה!”, “שוטר שוטר על מי אתה שומר שוטרת שוטרת על מי את שומרת?”

בעולם שבו ממשלה מוכנה לקבל מימון להקמת גן ציבורי מראש ממשלה ששולח עשרות הומוסקסואלים למחנות. לא באמת ידאגו לכם. ובמשטרה רק לפני כמה חודשים הותקפה אישה טרנסית על ידי שוטר.

נכון גם אני זכר קוויר, ושצעדתי בצעדת השרמוטות שמעתי מישהי לוחשת עליי ”מה הגברים האלו עושים כאן בכלל?”
קודם כל, כדי להילחם בתרבות האונס. צריכים את קשת המגדרית על כל גווניה. ומי שלא מבינה זאת לא תבין גם לא תצליח במאבקה.

אנחנו קהילה מוחלשת, זכרו זאת זו עובדה. מחלישים אותנו במוסדות המדינה והרבה פעמים גם בתקשורת. דוגמא לכך היא מוסד הנישואין שעוד לא מכיר בנו כשוות בין שווים. ובתקשורת נזכה לייצוג עיקרי סטאריוטיפי לחלוטין. כקהילה כזו, שבהרבה במדינות העולם גם רודפים אותה, חובתנו לדאוג לקהילות מוחלשות נוספות כגון נשים המבקשות לסיים את תרבות האונס.

גם בתוך הקהילה הגאה אני לא זוכר שטמנו את ידינו בצלחת. להפך, גם אצלנו יש הרבה לתקן. אנחנו מדחיקים את הבחור בעמדה מעלינו שהציע לדאוג לנו ללילה בתמורה לקיום יחסי מין או אפילו לא בהסכמה שביקשת ”די לא נעים לי”. אם לא די בכך ברוב הקהילה נפוץ מודל יופי של איך צריך להיראות ולהתלבש. ”חוטיני הוא לא הזמנה לאונס”.

זו זכותנו הטבעית לקבוע עם מי אנחנו רוצים לקיים יחסי מין. ”אל תגיד לי מה נורמלי אזדיין עם מי שבא לי”. זו זכותנו להימשך ולאהוב את מי שאנחנו אוהבים ונמשכים אליהם. זו זכותנו להינשא במדינתנו. זו זכותנו לא ללחוץ יד להגמוניה שרק לוקחת לנו מהצלחת ואומרת לנו אתם רוצים להיות כמו כולם? תשלמו מיסים, תשרתו בצבא, אבל בעצם לא נותנת לנו את ההגנה הנדרשת אלא להפך – נותנת במה לרבנים צבאיים שאומרים שאנחנו מחלה שאנחנו סוטים.

עוד בנושא:  בחזרה לקיבוץ: מסע של שברון לב ותקווה

זו חובתנו לא להיות חלק מתרבות האונס.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן