fbpx

בכיר בארגון crossfit העולמי פוטר מתפקידו בעקבות התבטאויות להט”בפוביות

סירובו של מועדון קרוספיט באינדיאנפוליס לארח ארוע גאווה הוביל לטלטלה בארגון העולמי עם חרם מנויים שהוביל לסגירתו של המועדון | בכיר בארגון שהתייצב לצד האמירות הלהט"בפוביות פוטר
crossfit

הידיעה הוכנה בעזרתה האדיבה של מגזין הקרוספיט הישראלי Snatcher


ביטול אירוע גאווה שאמור היה להתקיים באחד ממועדוני הארגון הוביל למחאה מקומית שהובילה לסגירת המועדון ופיטורי בכיר בארגון העולמי.

מועדון CrossFit Infiltrate, שממוקם באינדיאנפוליס, ארה”ב, התבקש לארח במועדון אימון קרוספיט ברוח שבוע הגאווה, בחסות ארגון הגאווה המקומי IndyPride. אך כשבעל המועדון שמע על אופי הארוע, הוא מיהר לבטלו.

“המטרה הבסיסית שאליה אנחנו מכוונים, עבור הסגל וחברי המועדון ב-‘CrossFit Infiltrate’ ושאר מועדוני הקרוספיט שלנו היא הבריאות המוחלטת והמקיפה של האינדבידואל והקהילה. בריאות מקיפה מערבת את הגוף, הרגש, מערכות היחסים והרוח. הגורע המרכזי מבריאות, כפי שאנחנו מאמינים שאלוהים קבע – הוא גאווה. אנחנו מאמינים שבריאות אמיתית ונצחית יכולה להימצא רק באמצעות ענווה ולא גאווה. ענווה היא לראות את העצמי כפי שהוא וכפי שאלוהים מגדיר. בתור עסק אנחנו נבחר להשתמש במשאבים שלנו לטובת אותם מאמצים ומטרות שעומדים בקו ישר עם הערכים והאמונות שלנו”.

ביטול הארוע הוביל לתגובות קשות הן מצד סגל המועדון והן מצד המנויים, שבמחאה ביטלו את חברותם במועדון. המדיה החברתית געשה, עם ארגונים כמו OUTWOD (ארגון הפועל על מנת להנגיש את הקרוספיט לקהילה הגאה) שהובילו גל מחאה נגד במועדון בפרט וארגון קרוספיט העולמי בכלל.

גל המחאה והביטולים הוביל לכך שתוך זמן קצר הודיע המועדון על סגירתו.

מי שתמך בהחלטת בעל המועדון לבטל את הארוע הוא ראסל ברגר, בכיר בארגון קרוספיט, שהיה הראשון מבכירי הארגון להגיב בנושא. ברגר פרסם בטוויטר את תגובתו לנושא ואת תמיכתו בבעל המועדון שהחליט על ביטול הארוע:

“בתור אדם שבאופן אישי מאמין שלחגוג גאווה זהו חטא, אני רוצה לחזק את המועדון CrossFit Infiltrate על שעמד על עקרונותיו וסירב לחגוג חטא על-ידי אירוח אימון גאווה”, כתב ברגר, “חוסר הסובלנות של קהילת הלהט”ב אל מול אלטרנטיבה אידיאולוגית שונה הינה בלתי ניתנת לתפיסה”.

בעקבות הצהרותיו של ברגר מיהרו במטה ארגון CrossFit להוציא הודעה רשמית מטעם הארגון. ההודעה הראשונה שהוציא הארגון הסבירה כי ראסל ברגר הוצא לחופשה ללא תשלום, וכמה שעות מאוחר הודעה עודכנה עם הידיעה שברגר פוטר מהארגון.

עוד בנושא:  הייצוג הלהט"בי בבחירות ללשכת עורכי הדין

החלטתו של הארגון לפטר בכיר בשורותיו שמלווה את הארגון מימיו הראשונים מבהירה לחברי הארגון את אפס הסובלנות הקיימת בארגון כלפי התבטאויות להט”בפוביות.

גרג גלסמן, מייסד ומנכ”ל הארגון, הגיב למתרחש וכתב: “אני גאה בטירוף בקהילה הגאה שנמצאת בקרוספיט”. בראיון שנתן לאתר BuzFeed אמר גלסמן: “זה עצוב. אנחנו עושים המון עבודה טובה עם לבבות טהורים בזמן שקנאי דתי בזמנו החופשי עושה משהו כל כך טיפשי. כולנו כועסים, כל הקהילה כועסת. זה משנה את המעמד שלו איתנו”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. דניאל הגב

    המילה האחרונה בכתבה צריכה להיות להטבופוביות ולא להטביות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן