fbpx

יחד, אנחנו חזקות

חןאריאלי

“יחד היא לא בהכרח האפשרות הקלה אבל היא ללא צל של ספק האפשרות לעשות יותר”. חן אריאלי, יו”ר שותפה של האגודה למען הלהט”ב בישראל,  בטור מיוחד לקראת קמפיין הגאווה


יחד היא לא האפשרות הקלה.

יחד, זו בחירה מתוך הכרה באפשרויות פורצות הדרך שמתאפשרות והמוכנות לשלם את המחיר שבדרך לטובת חישוב מסלול משותף.

יחד זאת עבודה, אין ספק בזה. הצורך בהכלה והכללה מבלי להדיר, להקפיד להקשיב ולא רק לשמוע, לשים את האינטרס המשותף לפני האינטרס האישי ולוודא תוך כדי שהקול הפרטי לא נעלם… יחד זו מורכבות שהרבה פעמים מסרבלת את הדרך והופכת את הצעדים לאיטיים יותר. יחד זה לפעמים להיות הצד שמטפס על העץ ולפעמים זאת שמורידה ממנו. זאת הידיעה שיש לנו אחריות משותפת על הטוב המשותף שלנו – על ההווה שלנו – העתיד שלנו וגם על העבר שלנו.

יחד היא לא בהכרח האפשרות הקלה אבל היא ללא צל של ספק האפשרות לעשות יותר. ואנחנו צריכות לעבוד בזה- להמשיך ולמצוא את נקודות ההשקה, גם אם לרגעים נדמה שאין כאלו.

השבועות האחרונים מחזקים בי את הידיעה הזו עוד יותר מתמיד. הכוונה והמוכנות להשקיע את מה שצריך כדי שנצליח לצקת משמעות למילים השלם גדול מסך חלקיו. יש לנו טוב משותף, יש לנו דרך משותפת, מוכרחות לא לתת לאתגרים שבדרך להחליש בנו את החיפוש אחריהן.

יחד זו האפשרות להגיד בקול רם טעיתי ולדעת שיש מי שמוכן להקשיב. זה לשבת בחדר אחד ולהסתכל על הקושי בעיניים עד שייצא עשן, זה להרגיש שייכות, זה להביע סולידריות, זה להבין שאנחנו לא לבד.

זה לזכור לפעמים לנשום עמוק ולהמשיך מתוך המחויבות ההדדית הזאת שאנחנו מבקשות לעצמנו ולכולנו עולם טוב יותר. זה לשמור על מרחב מכבד ובטוח, להגן אחד על השנייה ולא לפחד מדילמות, עד כמה שהן עשויות להיות קשות- אלא למצוא, יחד, דרכים להציף אותן באופן שרואה את כולנו.

כל כך הרבה שנים הרגשתי לבד, עד כדי כך כשגם כשיכולתי לבחור את האפשרות של ביחד, פחדתי לשחרר מעצמי את המקום הנוח והמוכר הזה. גם היום הוא צץ בי ברגעים של העדר אמון ואמונה שאפשר אחרת. בחרתי לשחרר את הלבד המוכר והשקט ולהחליף אותו במשפחת היחד הצבעונית, והיום אני מאמינה שאי אפשר אחרת אלא יחד. השבועות האחרונים מחזקים בי את הידיעה הזו עוד יותר מתמיד. הכוונה והמוכנות להשקיע את מה שצריך כדי שנצליח לצקת משמעות למילים השלם גדול מסך חלקיו. יש לנו טוב משותף, יש לנו דרך משותפת, מוכרחות לא לתת לאתגרים שבדרך להחליש בנו את החיפוש אחריהן.

יחד זאת בחירה מודעת, מפוכחת וישירה שמישירה מבט מול האתגר שהיא עצמה מביאה. אבל זה אתגר שעמידה בו מצמיחה בנו מרחב חדש וקרקע יציבה יותר להגיע כמה שיותר גבוה ורחוק עם השאיפות שלנו, המחשבות שלנו והחלומות שלנו.

ביחד אנחנו חזקות יותר ולא רק כמשפט יפה, אלא כאמירה שיש לה אחיזה משמעותית בהצהרת הכוונות איתה אנחנו מתחילות וממשיכות את המאבק על החיים שלנו. המאבק להכרה, לשוויון וליצירת מארג תמיכה וכוח שאין שני לו.


וודג’ והאגודה למען הלהט”ב מזמינים אתכן להשתתף ביום הצילומים לקמפיין אירועי הגאווה של האגודה תחת הסיסמא: ביחד אנחנו חזקות. הצילומים יתקיימו מחר, יום שישי 20.5, בתל אביב. כל אחת ואחד מהמשתתפות יקבל תמונת פרופיל יפה לפייסבוק, וכל התמונות ביחד ירכיבו את התמונה הקהילתית שלנו.

יחד

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אבא שמעון הגב

    ומה עם הגברים? למה אריאלי וקלמן תמיד מתנסחים בלשון נקבה? לא כל הקהילה הם הילדות שבאות למסיבות של אימרי יו-נואו…

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן